Gjest ab Skrevet 27. januar 2004 #1 Del Skrevet 27. januar 2004 Kan dere anbefale det?Har tenkt å være i 2 uker,jeg og samboeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 27. januar 2004 #2 Del Skrevet 27. januar 2004 Har vært på Malta mange ganger og trives kjempegodt der. Det er imidlertid litt lettere å svare deg hvis du spør litt mere spesifikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ab Skrevet 27. januar 2004 #3 Del Skrevet 27. januar 2004 Tenkte på om vi kommer til å kjede oss der i 2 uker ?Og hvor vi burde bo og sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 28. januar 2004 #4 Del Skrevet 28. januar 2004 Det første dere må ta hensyn til er om dere MÅ ha sandstrand. Hvis dere må det, er Malta egentlig ikke noe godt reisemål siden de eneste strendene ligger helt nord på øya (Bugibba). Der er det egentlig ikke så mye annet enn hoteller og turister. Regner imidlertid med at dere vil bade og sole dere. Bade i havet kan man f.eks. gjøre langs "The Strand" i Sliema. (Klippestrand med stiger ned i vannet) eller velge et hotell som ligger ved vannet. (Dette er også de dyreste hotellene. San Gorg, Hilton og Westin Dragonara er noen av dem. Disse har også utmerkete sol & bad-anlegg med alt tilbehør). Mange andre hoteller og leilighetsanlegg (Særlig i St. Julians) har helt greie bassengområder. Dersom dere vil ha med dere litt natteliv er St. Julians stedet. De kvartalene som kalles "Paceville" er smekkfullt av restauranter og barer. (Så det bli sammenlignet med Ibiza i en norsk avis for noen år tilbake, men det er kanskje å ta litt hardt i). Fest og moro til den lyse morgen er det i hvert fall. (Hvis dere vil sove om natten er det samme en god grunn til å velge bosted som ikke ligger i umiddelbar nærhet av Paceville). I Sliema og Valetta er det muligheter for å bedrive en smule shopping. Det er bra utvalg i kunstglass og gull- og sølvvarer. Valetta er uansett en spesiell og historisk by, som er verdt et besøk. Det samme er Mdina og katakombene. Malta er i det hele tatt svært rik på muligheter for den historieinteresserte. Den fineste tiden å reise på er nok mai. Sommermånedene er svært varme (Malta ligger jo svært nær Afrika, så de varme vindene fra Sahara når uten problemer dit uten å kjøle seg ned), så med mindre du foretrekker at det er 45 grader i skyggen er det like greit å styre unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingeline Skrevet 30. januar 2004 #5 Del Skrevet 30. januar 2004 Hei. Jeg vil også anbefale Malta. Var der en uke høsten 2001. Vi fikk tid til både sol, bading og mange severdigheter. Det er lett å reise rundt med lokale busser - de er gule og skranglete og turen er nesten en severdighet i seg selv. Mdina og Valetta er absolutt verdt å besøke. Vi besøkte også noen steinruiner. Husker ikke hva det het og vet ikke hva jeg skal kalle det, men det er noen veldig gamle templer. Jeg likte meg godt på klippestrendene. Deilig å slippe å få sand overalt. Ellers er det verdt å nevne at Malta sannsynligvis er det stedet i Middelhavet der vannet er grønnest og klarest. Nydelig! Hvis du er på Malta, må du for all del få med deg en tur til Comino og den blå lagune der. Her er vannet helt turkist, og det var helt fantastisk å bade. Jeg tror kanskje det er det beste stedet jeg har badet i sjøen noen gang, og jeg har vært både i Mexico og i Afrika. Ellers er den blå grotte verdt et besøk. Bor du i St. Julian anbefaler jeg også å spise på en av de mange fiskerestaurantene. Det var det jeg kom på i farta. Jeg kunne gjerne vært to uker på Malta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå