Gå til innhold

vil nekte nordmenn å tjene mer enn 1,5 millioner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Nuppdupp

Å nei får du bare 1.5 millioner hvordan skal man overleve ?

Nei Norge blir nok sok Sierra Leone nå som vi kanskje bare kan tjene 1.5 millioner.

tenker du ikke på hvordan de skal klare det? altså hvordan de skal forhindre de som tjener mer i å flytte? som sagt, har sett det i cuba. var jeg som er annonym over her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vodka

Hvis man max kan tjene 1,5 millioner vil jo bedriftene sitte igjen med masse penger de ikke kan bruke. Da kan de øke lønnen til de som tjener 300-500 000. Til slutt tjener alle 700-1.500k. Da vil prisene på ting gå opp for folk har penger og er villige til å betale mye for et produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei får du bare 1.5 millioner hvordan skal man overleve ?

Nei Norge blir nok sok Sierra Leone nå som vi kanskje bare kan tjene 1.5 millioner.

Se for deg at en person bruker mye av sin fysiske helse på å utføre sin jobb. Dette gjør at han effektivt ikke kan forvente å jobbe mer enn 10 år. Er man klar over dette og tenker litt langsiktig, så legger man til sides og sparer til de årene man har i vente. Dette blir fort en umulighet om man skal ha begrensinger på hvor mye man får lov til å tjene, og andre skal bedømme hva denne grensen er.

Det blir heller ikke spesielt mye attraktivt å ha mye ansvar, fordi man tjener jo det samme uten det ansvaret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker Bill Gates er glad for at han ikke bor i Norge nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Jeg syns grensen var noe lav, men er i utgangspunktet enig i forslaget. Personlig ville jeg nok satt grensen på 15-20 millioner og innkludert økt formue som resultat av aksjer, bolig og andre investeringer i grensen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, for et forbruk det hadde forårsaket! Ingen hadde giddet å ha milliarder investert om maksgevinsten var på 1,5 millioner i året.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, for et forbruk det hadde forårsaket! Ingen hadde giddet å ha milliarder investert om maksgevinsten var på 1,5 millioner i året.

Det hadde blitt omtrent som budsjettene i forsvaret. Om å gjøre å bruke opp alt før året er omme, ellers mister du alt allikevel.

Se for deg den søte inflasjonen det hadde medført!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns grensen var noe lav, men er i utgangspunktet enig i forslaget. Personlig ville jeg nok satt grensen på 15-20 millioner og innkludert økt formue som resultat av aksjer, bolig og andre investeringer i grensen.

Ingen skal få lov til å øke verdien av selskapet sitt mer enn 15-20 millioner i året?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke dette bare føre til at flere flytter til et eller annet skatteparadis, og at staten dermed ikke får noen av pengene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Ingen skal få lov til å øke verdien av selskapet sitt mer enn 15-20 millioner i året?

Nei, men altså verdier som tas ut av selskapet som utbytte må også innkluderes i grensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke dette bare føre til at flere flytter til et eller annet skatteparadis, og at staten dermed ikke får noen av pengene?

Nå er jo dette i utgangspunktet en gråsone, men jo - det vil bare føre til at flere selskap selger seg ut av dette landet og opererer fra en nasjon med gunstigere forhold. OG, at vi ikke får noe satsing her til lands fordi det vil koste for mye.

Men vi kan sikkert leve av potetdyrking og sauehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men altså verdier som tas ut av selskapet som utbytte må også innkluderes i grensen.

Så hvis et selskap selger skip, og får en fantastisk avtale på 20 millioner i februar. Skal de da ta fri resten av året, ettersom de har nådd maksgrensen?

Hva skal skje med alle pengene til rikingene i dag? De hadde blitt lite verdt om de maks kunne generere 15-20 millioner per år. Det hadde i praksis vært å ta fra dem pengene de har spart opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor i alle dager skal man begrense hvor mye en kan tjene? Det er fritt frem her i landet, vi har alle de samme mulighetene.. Jeg har planer om å tjene godt over 1,5 mill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvorfor i alle dager skal man begrense hvor mye en kan tjene? Det er fritt frem her i landet, vi har alle de samme mulighetene.. Jeg har planer om å tjene godt over 1,5 mill :)

Ikke at jeg ikke tror på at du kan gjøre det, jeg tjener ganske godt selv, men akkurat hva har du tenkt å arbeide med for å få slik lønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor i alle dager skal man begrense hvor mye en kan tjene? Det er fritt frem her i landet, vi har alle de samme mulighetene.. Jeg har planer om å tjene godt over 1,5 mill :)

Good for you, antar rødt ikke får stemmen din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg ikke tror på at du kan gjøre det, jeg tjener ganske godt selv, men akkurat hva har du tenkt å arbeide med for å få slik lønn?

Jeg vil ikke si her hva jeg jobber med, men jeg har studert i 7 år på universitet, har nettopp fått min første jobb hvor jeg tjener 1,2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Good for you, antar rødt ikke får stemmen din da?

Jeg vil heller dø enn å stemme rødt

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer selvfølgelig aldri til å skje, men syns fortsatt at det er skummelt at noen kan fremme forslaget.

Jeg hadde i hvert fall flyttet hvis det hadde blitt innført!

tjener du over 1.5 da?

trenger ikke flytte før man faktiskt kan tjene mer en det da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alille

Men vi kan sikkert leve av potetdyrking og sauehold.

Sleng på dyrking av litt flere grønnsaker, så får vi det så sunt og fint her atte! Så kan vi sitte her på bjerget og ha det rettferdig og harmonisk. De som klager på at det er urettferdig at man ikke får følge egne drømmer kan vi jo bare slenge i en sånn fin leir slik at ingen hører på dem, og vips! Det perfekte samfunn!

Høres jo ikke ut som noe noen har prøvd å gjennomføre før...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alille

tjener du over 1.5 da?

trenger ikke flytte før man faktiskt kan tjene mer en det da ;)

Med tanke på hvilket samfunn man får av en sånn lønnsbegrensning er det nok lurt å flytte lenge før man selv har oppnådd 1.5 mill, jo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...