Gå til innhold

vil nekte nordmenn å tjene mer enn 1,5 millioner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Av alle idiotiske forslag som noensinne er lansert av politikere, inkludert både FrP og SV, har vi nå fått en soleklar vinner.

Årets idiot kan umiddelbart kåres.

Han heter Bjørnar Moxnes og er påtroppende leder for Rødt. Hans forslag går kort og greit ut på at ingen skal tjene mer enn 1,5 millioner. Og de som evt. måtte tjene mer enn dette, må betale hver eneste krone over denne grensen rett inn i statskassa.

Link

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva hadde du forventet? Det er rødt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer selvfølgelig aldri til å skje, men syns fortsatt at det er skummelt at noen kan fremme forslaget.

Jeg hadde i hvert fall flyttet hvis det hadde blitt innført!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer selvfølgelig aldri til å skje, men syns fortsatt at det er skummelt at noen kan fremme forslaget.

Det har du nok rett i, men det er jo helt utrolig at folk greier å komme med sånne tanker... Det er ikke lenge siden de ville øke billettprisen på kollektiv transport i rusjtiden. Hva slags mennesker er det som kommer på sånt?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro det holdt lenge med 1,5 millioner. ;) Jeg er godt fornøyd med mine 370 000.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solsmil

det er skummelt. men jeg er samtidig ikke overasket, det er jo rødt... og jeg tenker at mange av de som tjener mange, mange millioner, slik som thon, røkke og stordalen, faktisk har gjort seg fortjent til det, fordi de har skapt enormt mange arbeidsplasser for norge. som kanskje ikke ville vært der hvis det hadde vært en makslønn på 1,5 mill. og for all del, 1,5 mill er mye. men det får da være grenser på hva staten skal bestemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro det holdt lenge med 1,5 millioner. ;) Jeg er godt fornøyd med mine 370 000.

Men plager det deg at noen har mer ? Dette forslaget ville føre til store inntekter for advokater iallefall, man trenger jo de da, for å kunne skrive av og putte i smutthull. Eller så bare flytter en bedriften rett og slett.

Og da måtte jo advokatene ha advokater igjen, joda , dette ernok noe som får fart i norge ( ironi)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slike forslag som holder partiet vekk fra makt. :skratte:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest en del responser på nettet om dette, merker jeg at det er veldig mange som drar inn norges rikeste og hvordan de skaper arbeidsplasser, osv. Dette forslaget vil først og fremst påvirke mellomledere og ledere i bedrifter, som tjener godt (altså over 1,.5), men som på ingen som helst måte er rike.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men plager det deg at noen har mer ? Dette forslaget ville føre til store inntekter for advokater iallefall, man trenger jo de da, for å kunne skrive av og putte i smutthull. Eller så bare flytter en bedriften rett og slett.

Og da måtte jo advokatene ha advokater igjen, joda , dette ernok noe som får fart i norge ( ironi)

Men ikke mer enn 1,5 mill.... :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men plager det deg at noen har mer ? Dette forslaget ville føre til store inntekter for advokater iallefall, man trenger jo de da, for å kunne skrive av og putte i smutthull. Eller så bare flytter en bedriften rett og slett.

Og da måtte jo advokatene ha advokater igjen, joda , dette ernok noe som får fart i norge ( ironi)

Nei, det plager meg da ikke at de har mer enn meg. Med 1,5 millioner har de likevel fire ganger så mye som jeg. Fire ganger mer enn meg er det fysisk umulig å arbeide. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle tro det holdt lenge med 1,5 millioner. ;) Jeg er godt fornøyd med mine 370 000.

Jeg greier meg helt fint på 170.000 i året, men om folk jobber hardt for å tjene millioner, syns jeg de burde få lov til det.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, det er alltid mulig å arbeide mer enn andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det plager meg da ikke at de har mer enn meg. Med 1,5 millioner har de likevel fire ganger så mye som jeg. Fire ganger mer enn meg er det fysisk umulig å arbeide. ;)

Deres arbeidskraft blir verdsatt fire ganger så mye som din. Inntekt og hvor hardt en arbeider trenger ikke å henge sammen...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest alille

Med tanke på hva partiet står for er det jo ikke et dumt forslag, sånn isolert sett. Det er vel heller det partiet står for som ikke akkurat vil funke i praksis.

- Vil ikke det ta bort det kanskje viktigste incentivet til å videreutvikle norsk næringsliv?

- Mange synes det er en stor verdi i seg selv å skape nye selskaper og arbeidsplasser.

Ikke mange nok. Lurer på hvilken idealistisk verden han lever i, hvor folk gidder å jobbe rævva av seg vel vitende om at staten tar den store gevinsten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alille

Fire ganger mer enn meg er det fysisk umulig å arbeide. ;)

I tid, ja. Men i en produktiv verden måler du ikke arbeidsproduktivitet i tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Å nei får du bare 1.5 millioner hvordan skal man overleve ?

Nei Norge blir nok sok Sierra Leone nå som vi kanskje bare kan tjene 1.5 millioner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke tjener i nærheten av dette, er det skummelt å tenke på. Nå har jeg sett sånne ting bli satt ut i praksis. Som i cuba. Sier ikke at det kommer til å skje i norge, men man føler seg litt sperret av det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...