Gå til innhold

Ord fra oLava*


oLava*

Anbefalte innlegg

17. mai snart unnagjort!

Hatt en koselig dag, men for meg som ikke har barn blir jeg alltid litt trist av å se på barnetoget. Mine barndomsvenner går nå i toget med egne barn, mens jeg står på sidelinjen med mamma og pappa... Jeg har jo lyst på barn jeg også, men nå har det jo ikke blitt sånn. Kanskje en gang? Men innerst inne begynner jeg å bli redd for at det begynner å bli litt sent? Og plutselig har jeg blitt litt redd for å ende opp helt alene. Hjeeeelp!

Nok sutring!

I morgen er det jobb og jeg er faktisk så heldig at jeg gleder meg til å komme dit :)

Er så glad i kollegene mine (og ikke minst kunder og leverandører).

Jepp, Odisi! Fikk faktisk gjort alt jeg hadde tenkt. Startet med å spise meg kvalm på godteri, lagde brøddeig og så gikk jeg tur for å døyve litt på den dårlige samvittigheten.

Nå skal jeg ta kvelden sammen med Knut (Hamsun altså). Noen som har lest Markens grøde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme hvor godt jeg trives på jobb; helg er DIGG!

Ingen store planer (denne helga heller), men satser på litt tur, litt venner, litt klatring og litt rydding i hagen. Også burde jeg absolutt ha kjørt noen turer på fyllinga med store ting som skal kastes. De har liksom hopet seg opp inne i boden.

Litt bedre humør nå. Snakket med en god venn i går og han mente at man ikke nødvendigvis trenger å være i et forhold for å ha et godt liv.

Mange går jo ut fra at man som singel er på let etter kjæreste og at singel-livet kun er midlertidig. Er det da legitimt å spørre tilbake hvor lenge han eller hun har tenkt til å være i forhold? For da bør vel forholds-livet også være midlertidig? (Ikke meningen å tråkke forholdsfolk på tærne altså).

Men joda, jeg har fortsatt lyst på en kjæreste, men dette vi snakket om i stad fikk meg kanskje til å innse at jeg kan være like mye verdt selv om jeg er alene :)

Herregud så klønete skrevet ...

I morgen har hun negative venninna lyst til å gå på kafe med meg. Jeg har ikke lyst!!! Men så føler jeg at det er vanskelig å si nei når jeg ikke har noen gode unnskyldninger.

Nå har jeg brukt nesten to timer på frokosten. Kanskje på tide å komme seg i dusjen? :plystre:

Ønsker dere alle en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei oLava!

Stikker innom her og hilser på jeg :kaffekopp::goodbye: Håper du får en fin helg!

Ps! Vil bare si i fra om at dagboksignaturen din ikke fungerer som den skal, så du må ta en titt på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Rumle! Vært inne og fikset det nå (håper jeg). Takker også for kaffe! Mmm..

I dag har jeg vært litt hagenerd. Godsnakket litt med tyvgodset mitt (rogna), luket og plantet jordbærplanter i et gammelt vaskefat :)

Nå skal jeg gå kveldstur. Det er vel ikke mørkt før 22.30 nå? Litt usikker på om det blir med eller uten hodelykt. Kanskje ta med for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Det er lov til å synes at det er deilig med fri selv om man liker jobben sin! Jeg gleder meg til å jobbe 60% i sommer (jobber 30% til vanlig, men vil ikke slite meg ut like mye som jeg gjorde i fjor da jeg jobbet 100% hvor mesteparten var på nattoget) men jeg gleder meg også til å ha min første treukers sammenhengende ferie siden jeg begynte å jobbe første gang som 16-åring!

Nå funket signaturen din :hoppe:

Jordbærplanter! :rodmer:

I går så forsvant siste rest av solnedgangen nærmere midnatt her oppe, så jeg kan nok ikke svare på hvordan det er på din kant av landet. :fnise:

Håper du har en fin søndag! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper bare det kommer jordbær på de etterhvert, Tekola. Men de er jo fine uansett. Og nå syns jeg for første gang i mitt liv det er koselig å gå rundt og vanne og stelle litt så det kan jo love godt for at de overlever!?

I dag: klatring, formiddagstur i skogen, hamburger og besøk av pappa.

I morgen: ingen verdens planer (bortsett fra å jobbe da).

Åhhh... jeg har forresten fått fugleunger oppe under taket. Koselig å høre på de. Og hyggelig med søte leieboere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

  • 2 måneder senere...

Har skjedd så mye og plutselig ble jeg redd for å utlevere meg for mye her i tilfelle noen kjente fulgt med.

Jeg er hverfall ulykkelig og håløst forelsket :(Vet ikke om det kommer til å ordne seg heller. Er det da best å vente i tilfelle det skulle gå seg til eller sette sluttstrek og bli ferdig med kjærlighetssorgen og komme seg videre? Ka du trur?

Sol! Helg! Nettopp fått lønning! Rogna mi er fortsatt ikke død! Er visst likevel litt å glede seg over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du tilbake, ja! Velkommen tilbake! Og så gøy med at rogna fortsatt lever!

Elles har jeg dessverre veldig lite råd å komme med i forhold til kjærligheten. Men jeg håper at det ordner seg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei oLava :smilyblomst: håper du har hatt en fin sommer.

Ulykkelig og forelsket er ikke god kombinasjon,du skulle vært lykkelig og forelsket.

Skulle gjerne gitt deg gode råd.

Kjærligheten er noe herk iblandt.

Men til syvende og sist tror jeg man må følge hjertet sitt.

Håper du får en bra mandag og at ting ordner seg for deg.

Legger igjen en sjokolade til deg jeg :sjokolade:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk snillinger! *klemme på alle sammen smilefjes* Og ikke minst tusen takk for sjokolade! Nam!

Får prøve å finne på masse annet så jeg ikke blir sittende hjemme og gruble på hva jeg skulle gjort anderledes og hva som kommer til å skje. Hjelper jo ikke akkurat noe det.

I dag har jeg klatret og det hjelper mot absolutt alt :) Det er så deilig å drive med noe som krever full konsentrasjon.

Nå har jeg sett Jakten på kjærligheten og blir så flaaaau :rodme:

Den speed-datinga er jo rene torturen. Sitter og sender meldinger med mamma og et par venninner mens vi ser i hver vår sofa. Hihi.. Alle er like flaue (og ikke minst engasjerte (og det burde vi kanskje også være flaue over?)). Flere som ser?

Nå blir det kveldstur med vofsen. Og kanskje tidlig i seng.

Åhh.. Har savnet å skrive her inne merker jeg :) Også er det veldig koselig å få hilsner fra dere!

Skal oppdatere meg litt mer på hva som har skjedd i deres liv etterpå (der røyk kanskje planen om tidlig i seng)

Nattaklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men de er jo tøffe som tørr å stille opp da. Jeg syns det er ille nok å være på date i utgangspunktet (jeg er en rødmer og en stotrer) og klarer nesten ikke tenke meg hvor mange prosent verre det hadde blitt med kameraer rundt.

God natt (igjen)

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever i en skikkelig kjedelig og svart dramaserie om dagen. Herregud.. Håper den slutter snart og/eller går over i komedie. Helst en romantisk en selvsagt. Nok om det.

Dagens store spørsmål er som følger: Sofa eller Skog? Hunden stemmer for skog, men det var veldig godt å sitte i sofaen da.. Også blir det så tidlig mørkt nå... Hunden nevner at jeg har hodelykt, mens jeg prøver å innbille oss at jeg ikke vet hvor den er :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er meget er tilbøyelig til å stemme for sofa, men synes hundens argumentasjon er både overbevisende og fiffig .. så jeg stemmer for skog! :jepp:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep! Hunden vant :) Gikk opp slalåmbakken borti her, ble deilig mørkredd på toppen og gikk i full fart ned igjen. Skitten og fornøyd hund ligger sammen med meg i sofaen nå. Da fikk vi liksom både sofa og skog i kveld - ikke verst.

Sukk.. Men hva med disse følelsene? Går det an å skru de av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var fint med en tur ut :) Hva har du gjort i kveld Rumle?

Neida, kanskje ikke skru de av. Men dempe de litt. Sånn at jeg klarer å tenke på andre ting av og til. Sånn som det er nå er jeg til enhver tid kun et halvt sekund unna av å gråte. Slitsomt! Men en gang må det vel ordne seg for meg også? :klo: Ja, la oss si det sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...