Gå til innhold

Ord fra oLava*


oLava*

Anbefalte innlegg

Hei og velkommen hit!

Etter å ha skrevet for hånd siden jeg var 8 tenkte jeg det var på tide å gjøre det hele litt mer hi-tech :)

Håndskriften min har også etterhvert blitt så godt som uforståelig så absolutt greiest å fortsette her inne.

Også er det jo veldig koselig om noen vil lese og kommentere underveis.

Litt om meg:

30 år, veldig singel, jobber fulltid, glad i tur (på beina og ski), klatrer litt, har hund. For tiden har jeg også pannelugg.

Vel vel.. Helgen er her og jeg har absolutt ingen planer. Trist? Nei, bare sinnsykt deilig! Elsker å ta ting på sparket. Satser på en langtur i skogen, noe god mat, noen ekstra timer med søvn og litt lusking på sukker.no :sjenert:

Nå derimot skal jeg kose meg med britisk krim og enda litt mer smågodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Super helg!

Lang frokost og kort tur med hunden før besøk av ei venninne som har fått nr 2. Lekte mest med den største jeg.. Må innrømme at jeg liker best barn som kan snakke litt, pusle, smile og si navnet mitt :)

På ettermiddagen fant jeg og mamma ut at vi skulle ta en tur inn til ei dnt-hytte i skogen ikke så alt for langt fra der jeg bor så da gjorde vi det. Fikk hele hytta for oss selv og koste oss med gryterett og svarte lakrisrockere.

Bare hjemom fra jobb for å spise litt og lufte dyret før jeg drar og klatrer. Det er så gøy! Skjønner ikke at jeg ikke startet for 25 år siden!

Håper forresten dette innlegget kommer riktig nå - jeg er ikke så teknisk av meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er uka plutselig godt igang. Prøver å få noe ut av ettermiddagene, men de er så alt for korte :(

I går klatret jeg med en kompis. Blir så glad av det og smiler konstant når jeg er inne på klatresenteret. Masse hyggelige folk og de er ikke på langt nær så skumle og kule som jeg var redd de skulle være.

Hmm.. På fredag skal jeg gå tur med en jeg har vært på to dater med tidligere for ca 1 år siden. Han har plutselig tatt opp igjen kontakt med meg. Er ikke det litt rart? Skjedde aldri noe mellom oss og det var han som "dumpet" meg etter date nr 2. Han er en hyggelig gutt altså så det blir jo helt sikkert en fin tur, men jeg er itt usikker på hva han egentlig vil..

Nå skal jeg kose meg med Trinny og Susannah før kveldstur med pelsdyret mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Hei oLava* :goodbye: Velkommen inn i dagbøkenes verden.

Koselig lesing,så jeg stikker nok innom iblandt.

Selv er jeg 39 og har fem barn og mann og to puser som er mine familimedlemmer.

Mannen har eget firma og jeg jobber 1/2 stilling med dyr i alle fasonger og litt med ungdommer i forskjellige fasonger :fnise:

Jeg brenner for hytten vi har i fjellet og elsker å gå turer og være på sjøen.

Ellers er mine hobbyer blomster og dyr,kaker og klær og for ikke glemme matlaging :rodmer: håper du får en fin dag oLava*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei odisi! Så hyggelig å høre fra deg :)

Din familie er visst litt større en min! Ønsker meg mann, pus og barn jeg også, men imens har jeg det helt fint bare med meg og hunden min. Deilig å ha en hytte på fjellet. Er dere der ofte?

I dag er jeg litt usikker på hva jeg skal finne på. Det er veldig vått, men kanskje en tur ut i skogen hadde gjort godt likevel? Merker at skuldre og nakke ikke trives helt med å sitte stille 8 timer hver dag så burde kanskje være så aktiv som mulig når jeg ikke MÅ sitte foran skjermen?

Eventuelt finne meg en annen og litt mer aktiv jobb så jeg kunne ligge på sofaen resten av dagen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Vi er ikke på hytten mellom November og Påske for da er det så mye snø,eller naboene har snøscoter så hvis vi vil er det ingen problem egentlig.

Det er skikkelig terreng med masse snø.

Ikke har vi innlagt vann eller strøm om vinteren så det er litt badlete.

Akuratt nå er de yngste i huset 16 år og syns ikke det er så kjekt med fjellturer så det her vært litt mindre turer dette året og tipper det varer en stund,men det er vel bare en periode. Håper å få vært på sjøen litt mer i år da,det liker de :jepp:

En tur ut i frisk natur med hunden er ikke feil.

Mannen har drevet aktivt i 20 år med hund,men etter den siste døde så fikk vi katter for å konsentrere oss om noe nytt.

Etter kattene ikke er mer så blir det nok hund igjen,men en annen rase denne gangen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

:goodbye: Hei hei!

Hvordan har du tid til å være på KG når du er så sporty? :fnise:

Selv er jeg 21 og er nygift, drømmer om hund, leilighet og barn, i den rekkefølgen. Savner virkelig å ha hund! Er vokst opp med berner sennenhunder, og da blir det et ganske stort tomrom når man flytter hjemmefra!

Er velsignet med en hyttete familie, så vi har hytte på fjellet, ved sjøen og en i et fjellaktig område ved en ferskvannssjø :rodmer::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det virkelig bli for mye snø Odisi? Eller jo.. Jeg skjønner dere. Er litt ekstra styr når det ikke er bilvei helt frem. Og sikkert enda litt mer styr når det ikke er vann og strøm der.

Hei til deg også Tekola! :)

Mulig jeg høres ut som jeg er mer sporty enn jeg er ;) I dag f.eks ble det en liten rusletur langs en elv med ei venninne istedenfor skogturen jeg skrøyt på meg tidligere i dag..

Åhh.. Familie med 3 hytter!!!? Kan jeg gifte meg inn i familien din eller har kan foreldrene dine fjernadoptere meg? :idesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Vel, jeg har jo en lillebror på 18, da? :fnise::lur:

Jeg føler at vi drar opp hytter-per-innbygger-snittet ganske bra!

Du er mer sporty enn meg, i hvert fall! Som student kommer man seg liksom ikke så mye ut under eksamensperioden! Du får gå litt for meg også! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir han kanskje litt i yngste laget. Hihi..

Skal ta noen ekstra runder rundt huset for deg Tekola. Men du må huske å ta pauser du også da. Og det er viktig med litt luft iblant. Når har du siste eksamen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Ja,det er det som er problemet om vinteren,vi må ta med vannkanner,klær,bagasje,mat,annet utsyr osv ca 2 km i terreng og bakker.

Men om sommeren har vi bilvei,vann,agregat og solceller,da er alt så mye enklere :jepp:

Men når ungene er litt større en 16 år og klarer seg litt selv iblant så håper vi å kunne bruke den mer om vinteren,elsker å gå på ski :rodmer:

En kaffe til deg og ha en fin Torsdag :kaffekopp:

Endret av odisi73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skrive bittelitt før jeg slenger meg i dusjen.

Vært og klatret ute for første gang og er så glad (enda mer glad enn etter en klatredag innendørs). Fint vær, hyggelige folk og veldig spennende med ordentlig fjell :) Syns jeg fikk til en del også og mestringsfølelsen skal man ikke kimse av.

Håper på flere sånne dager i løpet av sommerhalvåret.

Nå skal jeg straks videre på bursdag og burde sikkert vært på vei alt, men jeg følte altså for å sitte bitelitt i sofaen før dusj og dolling.

Hopla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvelden ble litt rar. Festen var kjempekoselig, men dessverre bestemte jeg meg for å bli med på by'n med 2-3 andre. Føler meg så gammel når jeg er ute jeg :( Tror og håper det blir lenge til neste gang.

Også er det noe som kanskje høres litt rart ut. Har ei venninne som jeg har vært en del med i det siste. Hun var også med ut i går. Men hun er så utrolig negativ så jeg føler meg faktisk tom og sliten når jeg har vært sammen med henne.

Er det lov å "dumpe" venninner? Man skal vel ikke måtte bruke tiden på folk som ikke gjør en glad? Eller?

I dag tror jeg ikke det blir gjort mye fornuftig her altså. Kanskje klippe plen og vaske bil? Men først skal jeg sove litt på sofaen. Hater å være fyllesyk!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både form og humør er mye bedre i dag heldigvis.

I går klarte jeg bare å klippe plen og å ligge på sofaen.. Æsj, for en bortkasta dag.

Og det med å klippe plen syns jeg også er litt bortkasta, for jeg syns egentlig det er finest med langt gress med løvetann i. Men føler at naboene syns jeg er lat og sjuskete om jeg ikke klipper og det vil jeg helst ikke at de skal synes.

I dag var det jobb og så litt avslapping i sofaen før kveldens harde program startet. Litt pinlig og innrømme, men jeg elsker virkelig disse seriene på FEM og TLC... Disse brudekjolegreiene, bli ny, osv osv.. De har visst tydeligvis og heldigvis ikke gått mer innpå meg enn at jeg ikke klarer å huske hva de heter, men de er fine å spise middag til ;)

Kveldens harde program besto i å stjele en rogn og plante i egen hage samt gå kveldstur i skogen med hunden.

I morgen blir det klatring utendørs igjen :tommelsmil:

God natt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Når jeg blir årntli' voksen, rik og etablert skal jeg ha et stort hus med en enorm blomstereng rundt, som vedklikeholder seg selv og bare er pen med masse blomster :rodmer::sjenert:

Jeg er så glad for at vi hverken har FEM eller TLC! Jeg hadde blitt sittende hele dagen! De gangene jeg er hjemme hos foreldrene mine og ikke har planer, blir jeg bare sittende og glane. Så mange guilty pleasures! :fnise:

Tretyv! :ninja::fnise:

Klatring virker så gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er jo verken etablert, rik eller voksen, men har plutselig fått meg hage likevel :) Og ja, jeg skulle gjerne sett at den vedlikeholdt seg selv! Kanskje det finnes kunstig blomstereng jeg kan kjøpe?

Veldig vanskelig å løsrive seg fra disse kanalane så vær glad dere ikke har de!

Klatring ER gøy! Du må prøve :)

Er det i Trondheim du bor? Der bygges det jo helt ny klatrehall nå hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

Har du stjelt trær i skogen :fnise:

Jeg har vært med min søster å klatret litt for noen år siden,hun liker det godt og hadde ungene mine med seg masse i klatrehallen på Sola.

Brudekjoler og slikt :rodmer: masse kjekke programmer på FEM og TLC :jepp: Ha en fin dag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns Rogn er fint.. :sjenert:

Var litt flaut å fly rundt med bøtte og spade i skogen, men jeg lot meg ikke stoppe!

Sukk... Har du sett dette Hollywood-bruderprogrammet? Det har jo ALT: kjoler, gale damer, homofile menn med blomster, tårer og botox. Hva mer kan man ønske seg? :popcorn:

Hva skal jeg gjøre i kveld mon tro? Gå tur i regnet, smugspise godteri jeg har kjøpt inn til i morgen eller bake brød? Kanskje alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odisi73

:goodbye: Hei oLava og gratulerer med dagen :duskedame:

Det er gøy med noen mål i løpet av dagen,spesielt hvis du fullfører de :laugh:

Ellers håper jeg du har en storartet dag og koser deg masse med familie og venner.

PS,syns jeg ser deg med bøtte og spade :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...