Gå til innhold

To spørsmål

Skusla

Anbefalte innlegg

Det er jammen mange ting man må huske på, vite og kunne før ett bryllup ja.... :D

Så jeg er evig takknemmelig for KG nå i disse tider.

Det jeg lurer på om noen kan svare meg på er følgende:

1. Jeg har tenkt på om jeg skal lage invitasjonene og bordkortene selv; i den forbindelse lurer jeg på: Hvor får jeg kjøpt sånne messingringer som man bruker å "henge" på invitasjonene? Noen som vet en evt. internet butikk så jeg får kjøpt slike ting over nettet?

2. Når legger dere ut ønskelisten? Hvor lenge før bryllupet?

Å hvordan sir man fra til folk at "nå har vi lagt ut gavelistene" uten at man virker frekk liksom???? Har hørt at noen skriver det i invitasjonen, men det syntes ikke jeg noe om....

Håper noen kan svare meg.. :D

På forhånd takk!

Vennlig hilsen Skusla... Den uvitende! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har lagt ut øsnkeliste på Tilbords nå i januar og vi skal gifte oss den 26. juni. Når det gjelder hvordan en skal få formidlet denne kan dere for eksempel gjøre som vi har gjort; nemlig lage en bryllupsside med masse info om bryllupet deriblant en ønskeliste. Da kan du med god samvittighet skrive linken til denne bryllupsiden på invitasjonene; For mer info om bryllupet se side: http://...

Ellers kan dere jo be foreldrene deres om å formidle ønskelisten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige er at man har lagt ut gavelistene slik at de er klare til folk får invitasjonene.

Som gjest kan man faktisk finne ut en del ting selv, en kompis av min mann (over tredve og singel) fant helt på egen hånd ut hvor vi har våre lister.... Jeg ble ganske overrasket.... :blunke:

Når det gjelder link har jeg en oppe, jeg skal gå opp og se etter snart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger nok ut ønskelisten rett etter at vi har sendt ut innbydelsene. Ellers så tror jeg i allefall panduro har sånne ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk har takket ja til invitasjonen kommer vi til å sende dem div. praktisk info, deriblant også info om gaver og ønskeliste (som for vår del blir fryktelig kort: Penger til garasje). Jeg synes i utgangspunktet det kan virke litt småfrekt å skrive hva man ønsker seg, men vi har tenkt å gjøre en morsom "greie" ut av det og regner med at folk ikke tar det ille opp. (Lurer på om vi skal lage en "avisartikkel" om oss og hvorfor vi så sårt trenger en garasje, f.eks.).

Og ja, ringene finnes på Panduro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min sønns tante og hennes mann laget ønskeliste som sang og sendte ut sammen med invitasjonene. De ønsket seg bare ting som telt, primus, turstøvler, sekker osv og laget en sang der de var på tur uten alt dette som de manglet så sårt....

Det ble kjempemorsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringene finner du nok på en hobbyforretning eller Panduro.

Vi la ut ønskelistene like før vi sendte ut innbydelsene, og det var ikke noe problem, for folk ringte og lurte på hva vi ønsket oss. Så da sa vi bare at det lå ut ønskelister på de ulike stedene. Og faktisk ble ALT vi skrev på dem solgt :D Tror det er bedre å si at det ligger lister ute enn at dere sier noen få ting dere ønsker dere til alle og risikerer å få 4 av hver ting :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...