Gå til innhold

Hvilket bilmerke er best av disse?


Gjest Reza08

Anbefalte innlegg

kan ikke helt skjønne hvorfor det er så rart å diskutere hva som er best. jeg personlig liker å bruke penger på ting jeg vet fungerer, og da vil jeg gjerne vite hva som er best kvalitet på, og hva som gir meg mest vare for pengene. ikke minst er jeg teknologi-hore, og jeg vil gjerne ha mest mulig moro for pengene.

og, lexus = fordyret toyota? hallaoz, her følger vi ikke med i timene. i så fall er en audi en fordyret vw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå mente jeg egentlig mer statusryktet, spesielt ift bmw som er kjent før å være "kebabtralle".

BMW var kebabtralle på 90-tallet, så med mindre man skal kjøpe en bil som er eldre enn 2003 mod (eller var det 04) så er dette et ikke "problem".

Audi, Merce, Lexus og særlig Volkswagen Passat er minst like mye "kebabtralle" nå, så hvis dette er noe man synes er veldig viktig er det best å unngå alle de nevnte.

Forøvrig ville jeg valgt BMW eller Merce ut i fra listen til ts, men dette er da bare ut fra egne og venner/families erfaringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke helt skjønne hvorfor det er så rart å diskutere hva som er best. jeg personlig liker å bruke penger på ting jeg vet fungerer, og da vil jeg gjerne vite hva som er best kvalitet på, og hva som gir meg mest vare for pengene. ikke minst er jeg teknologi-hore, og jeg vil gjerne ha mest mulig moro for pengene.

og, lexus = fordyret toyota? hallaoz, her følger vi ikke med i timene. i så fall er en audi en fordyret vw.

Grunnen til at en slik diskusjon er tåpelig er den enkle grunn at det finnes like mange meninger om hva som er best, som det finnes bilmerker. Ergo blir det en evigvarende ;*Faren min er sterkere enn faren din-diskusjon*. Jeg tror neppe noen blir klokere etter x-antall sider med dette.

Å spørre en f.eks BMW-entusiast, om hva som er best, så blir vel ikke svaret helt "nøytralt" eller hva tror du?

Det samme gjelder selvfølgelig alle andre merke-entusiaster også.

Smaken er som baken, og noe dritt hører man om alle merker.

Kan bare vise til all drittslenging det er om Audi. "Alle" vet jo at Audi er en oppskrytt drittbil. Men jeg har ikke hatt noe trøbbel med mine 5 (3 av dem S-biler), så jeg kjenner meg overhodet ikke igjen, og er en superfornøyd Audi-eier til tross hva folk måtte mene.

Hva som er best kommer jo veldig ann på hva du verdsetter i en bil også.

Noen vil ha en billigst mulig bil, andre kjøreglede, fremkommelighet, trekkevne, osv, osv...

Skal man ha et litt mer nøytralt svar, må man lese tester, og selv der strides de lærde, så til syvende og sist må man velge det man liker selv, og drite i hva andre synes og mener. Jeg kjøper iallefall ikke bil etter meningene til folk på et forum.

Ang. Lexus, så er det MIN oppfattning. Jeg ser på en Lexus som en fordyret Toyota, og det kommer jeg alltid til å gjøre. Om det da gjør at jeg "går glipp av" en fantastisk bil, så er jeg villig til å ta sjansen på det. Den appelerer ikke til meg i det hele tatt.

Så må du gjerne se på Audi som en fordyret VW, det bryr meg strengt tatt veldig lite. :gjeiper:

Endret av muffins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at en slik diskusjon er tåpelig er den enkle grunn at det finnes like mange meninger om hva som er best, som det finnes bilmerker. Ergo blir det en evigvarende ;*Faren min er sterkere enn faren din-diskusjon*. Jeg tror neppe noen blir klokere etter x-antall sider med dette.

Å spørre en f.eks BMW-entusiast, om hva som er best, så blir vel ikke svaret helt "nøytralt" eller hva tror du?

Det samme gjelder selvfølgelig alle andre merke-entusiaster også.

Smaken er som baken, og noe dritt hører man om alle merker.

Kan bare vise til all drittslenging det er om Audi. "Alle" vet jo at Audi er en oppskrytt drittbil. Men jeg har ikke hatt noe trøbbel med mine 5 (3 av dem S-biler), så jeg kjenner meg overhodet ikke igjen, og er en superfornøyd Audi-eier til tross hva folk måtte mene.

Hva som er best kommer jo veldig ann på hva du verdsetter i en bil også.

Noen vil ha en billigst mulig bil, andre kjøreglede, fremkommelighet, trekkevne, osv, osv...

Skal man ha et litt mer nøytralt svar, må man lese tester, og selv der strides de lærde, så til syvende og sist må man velge det man liker selv, og drite i hva andre synes og mener. Jeg kjøper iallefall ikke bil etter meningene til folk på et forum.

Ang. Lexus, så er det MIN oppfattning. Jeg ser på en Lexus som en fordyret Toyota, og det kommer jeg alltid til å gjøre. Om det da gjør at jeg "går glipp av" en fantastisk bil, så er jeg villig til å ta sjansen på det. Den appelerer ikke til meg i det hele tatt.

Så må du gjerne se på Audi som en fordyret VW, det bryr meg strengt tatt veldig lite. :gjeiper:

Litt forunderlig egentlig, for jeg er vant med en helt annen approach til bilmerker og modeller.

Først og fremst er det helt umulig for meg å sammenligne to biler som ikke matcher hverandre fullstendig. TS i denne tråden har egentlig satt opp et knippe med biler med modeller som matcher hverandre både prismessig, størrelsesmessig og kort sagt det vi kaller klassemessig.

Å sammenligne disse bilene er ikke vanskelig.

For meg er tester fra aviser og journalister det minst interessante. Jeg bruker verkstederfaringer; det andre mekanikere forteller og erfarer, det feilprotokollene (altså alle de feil som produsenten er klar over, som justeres, vurderes eller repareres ved de fastsatte servicene) og ikke minst hva komponenter som benyttes i en bil. Alt dette er FULLT mulig å sammenligne, det finnes ingen tvil når du setter det opp mot hverandre for du får totalt udiskutable svar. Det finnes ingen rom for subjektiv vurdering.

Det samme gjelder løsninger som er benyttet under produksjon/konstruksjon av bilen. For meg som er vant til å skru på Audi, så er det veldig lett å kunne si at "dette har de gjort for komfort, men det går helt ut over kvalitet". Det er ingen subjektiv vurdering, jeg kan helt klart demonstrere og forklare hvorfor, både i funksjon og feil/slitasjevirkning.

Entusiaster kan dessverre være veldig misvisende for sitt "merke", men det finnes en god del entusiaster som er veldig klare på hva som er de vanligste stressfaktorene ved sine biler. Jeg opplever ofte at BMW-entusiaster kan ha veldig åpne sider om de ubestridelige faktum at det er mye elektrisk feil med BMW. De som vet frem og tilbake på både et skrujern og en bil kan ikke lures på disse punktene.

Det finnes to Toyota-modeller som du fikk rebadged som Lexus: Toyota Altezza/Lexus IS200 og Toyota Soarer /Lexus SC300, SC400. Dette er to modeller av en hel flåte med biler over flere produksjonsår.

Skal vi bruke dette som argument at all Lexus er en dyr Toyota, så blir det også sannhet at all Jaguar er en dyr Ford, siden X-Type under karosseriet er en Ford Mondeo. Jeg vet ikke om du tar med deg poenget mitt? Det samme finner vi igjen på flere andre merker, men sannheten når vi kommer til Audi er at under karosseriet finner du flere komponenter og deler igjen på andre biler. Slik vil en påstand om at en Audi er en fordyret VW være langt mer sann, ironisk nok.

Du finner ikke en eneste Lexus i dagens sortiment som i sluttprodukt tilsvarer en Toyota, din påstand er det samme som jeg skulle si at øl og brennevin er det samme. Begge to inneholder jo alkohol. Du ville helt sikkert mene at en slik uttalelse blottlegger en høy uvitenhet og lite sannhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi

Har hatt 5 biler, alle Audi, og skal aldri ha noe annet. Sexy biler som oser klasse OG stil :rodmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forunderlig egentlig, for jeg er vant med en helt annen approach til bilmerker og modeller.

Først og fremst er det helt umulig for meg å sammenligne to biler som ikke matcher hverandre fullstendig. TS i denne tråden har egentlig satt opp et knippe med biler med modeller som matcher hverandre både prismessig, størrelsesmessig og kort sagt det vi kaller klassemessig.

Å sammenligne disse bilene er ikke vanskelig.

For meg er tester fra aviser og journalister det minst interessante. Jeg bruker verkstederfaringer; det andre mekanikere forteller og erfarer, det feilprotokollene (altså alle de feil som produsenten er klar over, som justeres, vurderes eller repareres ved de fastsatte servicene) og ikke minst hva komponenter som benyttes i en bil. Alt dette er FULLT mulig å sammenligne, det finnes ingen tvil når du setter det opp mot hverandre for du får totalt udiskutable svar. Det finnes ingen rom for subjektiv vurdering.

Det samme gjelder løsninger som er benyttet under produksjon/konstruksjon av bilen. For meg som er vant til å skru på Audi, så er det veldig lett å kunne si at "dette har de gjort for komfort, men det går helt ut over kvalitet". Det er ingen subjektiv vurdering, jeg kan helt klart demonstrere og forklare hvorfor, både i funksjon og feil/slitasjevirkning.

Entusiaster kan dessverre være veldig misvisende for sitt "merke", men det finnes en god del entusiaster som er veldig klare på hva som er de vanligste stressfaktorene ved sine biler. Jeg opplever ofte at BMW-entusiaster kan ha veldig åpne sider om de ubestridelige faktum at det er mye elektrisk feil med BMW. De som vet frem og tilbake på både et skrujern og en bil kan ikke lures på disse punktene.

Det finnes to Toyota-modeller som du fikk rebadged som Lexus: Toyota Altezza/Lexus IS200 og Toyota Soarer /Lexus SC300, SC400. Dette er to modeller av en hel flåte med biler over flere produksjonsår.

Skal vi bruke dette som argument at all Lexus er en dyr Toyota, så blir det også sannhet at all Jaguar er en dyr Ford, siden X-Type under karosseriet er en Ford Mondeo. Jeg vet ikke om du tar med deg poenget mitt? Det samme finner vi igjen på flere andre merker, men sannheten når vi kommer til Audi er at under karosseriet finner du flere komponenter og deler igjen på andre biler. Slik vil en påstand om at en Audi er en fordyret VW være langt mer sann, ironisk nok.

Du finner ikke en eneste Lexus i dagens sortiment som i sluttprodukt tilsvarer en Toyota, din påstand er det samme som jeg skulle si at øl og brennevin er det samme. Begge to inneholder jo alkohol. Du ville helt sikkert mene at en slik uttalelse blottlegger en høy uvitenhet og lite sannhet.

Er helt enig med deg. Etter å ha levd med en bilentusiast i mange år, en som også er mekaniker, så er det ikke vanskelig å se dette.

Min har forresten holdt seg til BMW fordi han vil ha bakhjulstrekk, og det har ingen av de andre. Vi har ikke hatt mye feil på våre biler mht elektronikk, da:)

Pga at vi har andre behov nå, har vi gått over til Toyota Landcruiser V8.

Og for oss er jo det en bil som er atskillig mer praktisk enn de som er listet her, og de bilene vi har hatt før.

Her er det motorkraft, samt kjøreegenskaper som er viktig. I tillegg er det jo greit at det erfaringsmessig ikke er mye feil med den aktuelle bilen og årsmodellen. Og utseendet da.

Det er viktigst å velge en bil som passer til det man skal bruke den til, og det man har behov for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Audi

Har hatt 5 biler, alle Audi, og skal aldri ha noe annet. Sexy biler som oser klasse OG stil :rodmer:

Jeg er ikke helt enig i at Audi er en sexy bil. For meg er det en bil "alle" har, så det er ikke noe spesielt med den. Med mindre man har en som har større motorkraft, og er en klasse opp i forhold til det de fleste har. Da vil en bilkjenner vite hva det er, men den store hopen vil plassere den sammen med alle de andre Audiene, som en ser over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider



  1. BMW
  2. Mercedes

Jeg har vært borti Nissan, Audi og BMW.

Sistnevnte er bilen jeg har nå.

Audi har jeg hatt 2-3 stk og har vært endel utgifter med de, mer enn nødvendig for å være ærlig, så jeg kommer nok til å tenke meg godt om, hvis jeg bestemmer meg for å kjøpe en Audi igjen.

BMW er jeg veldig fornøyd med, går som en drøm og ser fabelaktig ut ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Audi

Har hatt 5 biler, alle Audi, og skal aldri ha noe annet. Sexy biler som oser klasse OG stil :rodmer:

U wish!

Er det to ting Audi ikke har er det klasse og stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky
Gjest Badabing

Annonse

Her blir det Audi. Har riktignok bare hatt 2, men får vår 3. på tirsdag. Aldri vært noe tull, men nå har vi bare hatt nye biler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Audi på topp. Bmw nederst. 

Anonymkode: ed7d7...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.5.2012 den 20.18, Gjest Reza08 skrev:

Hvilket av disse bilmerkene ville du helst valgt, og hvorfor?

 

1. Mercedes-Benz

 

2. BMW

 

3. Audi

 

4. Lexus

 

5. Jaguar

Audi av disse, for det er det er favorittmerket til kona, og mitt er ikke på lista 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexus, på grunn av at japanerne har en tendens til å få teknologien tyskerne finner opp til å fungere problemfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2012 den 20.18, Gjest Reza08 skrev:

Hvilket av disse bilmerkene ville du helst valgt, og hvorfor?

5. Mercedes-Benz

4. BMW

1. Audi

3. Lexus

2. Jaguar

Jeg har en drømme Audi, så gitt jeg hadde hjerte til å legge en haug med penger på bakken og tenne på, har jeg ett alternativ. 

Jaguar har en bil jeg faktisk har råd til og som jeg faktisk vurderer for øyeblikket. De har også kommet rundt en del av de gamle problemene, selv om det er noe som kan endre seg. 

Jeg har aldri likt Lexus fra ett designperpektiv, men jeg elsker uproblematisk eierskap, og da er det få ting som slår en Toyota med ekstra servicepakke.

Jeg måler BMW som mer interesant enn MB, men jeg bekymrer meg for at kjøp av en BMW vil gjøre meg til en hjernedød tulling som ikke kan de meste grunnleggende kjørereglene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...