Gå til innhold

Hvilket bilmerke er best av disse?


Gjest Reza08

Anbefalte innlegg

Gjest Reza08

Hvilket av disse bilmerkene ville du helst valgt, og hvorfor?

1. Mercedes-Benz

2. BMW

3. Audi

4. Lexus

5. Jaguar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lexus. Lexus er bra, de er bygget slik en bil skal bygges uten at det er spart på noen områder. Riktig vinkling på dempere gjør at bilen både er sporty og komfortabel, riktig motorstørrelser gjør at den er enkel å kjøre. Så ser du dem ikke på hvert gatehjørne heller.

Jaguar har kommet seg. Eldre Jaguarer var et mareritt fra en bileiers stårsted. Nydelige å se på, men med så mye feil at de var beryktede lenge etter at det begynte komme seg. Etter at Ford blandet seg inn har det blitt langt bedre. De har fremdeles noen fantastiske designer, og enkelte modeller er såpass gode at jeg ikke hadde hatt betenkeligheter med å bruke det som daglig bil

De andre merkene kan du stappe en viss plass.

Kjøpte for noen år siden en 3 år gammel BMW 5-serie Hartge, betalte rett over 600.000 og dro lykkelig vestover. allerede etter to timer med kjøretur satt jeg med to deffekte lysbrytere. Eide bilen et halvt år, to måneder tilbragte den på verksted. Tre måneder kranglet jeg med forhandleren for å få hevet kjøpet. Nådestøtet kom da jeg skulle på jobb, ingen av dørene ville låse seg, alle lys i coupe var tent mens dashbord og alle utvendige lys ikke lyste i det hele.

Fikk hevet kjøpet, bilen ble kondemnert fordi det var for dyrt å reparere. Før dette hadde jeg en 5 år gammel M3 som ikke tålte ruse motoren. Kjørte den litt tøft en dag, og fikk touch mellom ventil og stempel. Dette er katastrofalt motorras, det blir ikke bedre når jeg får høre fra entusiastklubben at "dette har vi hørt om før". Aldri mer BMW.

Audi skjer ikke. Jeg har hatt et par der og, min siste S4 fremstår som et økonomisk mareritt. Familien har drevet VW/Audi-forhandler siden 1977, ingen av oss kjører Audi. Absolutt ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt en Jaguar fordi det er den bilen av de du nevner jeg syns er finest. :)

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg en gammel Toyota anyday istedetfor noen av de der!

1. Mercedes-Benz

Har aldri lagd et behagelig bilsete

2. BMW

Har gode seter, går godt, er dyre i innkjøp og taper seg fort i verdi

3. Audi

Er sexy, men forbanna dyrt i innkjøp og ryker sunn

4. Lexus

Er overrepresentert på TV3`s Luksusfellen

5. Jaguar

Har kommet med noen fine og holdbare modeller siste årene, men de er hinsides dyre å reparere.

Måtte ha ny stikkaksling foran på en 2005 mod, den kostet 9 500,- i motsetning til en symbolsk sum på en HiLux

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg en gammel Toyota anyday istedetfor noen av de der!

1. Mercedes-Benz

Har aldri lagd et behagelig bilsete

2. BMW

Har gode seter, går godt, er dyre i innkjøp og taper seg fort i verdi

3. Audi

Er sexy, men forbanna dyrt i innkjøp og ryker sunn

4. Lexus

Er overrepresentert på TV3`s Luksusfellen

5. Jaguar

Har kommet med noen fine og holdbare modeller siste årene, men de er hinsides dyre å reparere.

Måtte ha ny stikkaksling foran på en 2005 mod, den kostet 9 500,- i motsetning til en symbolsk sum på en HiLux

Ikke helt enig i at BMW har gode seter. Vi har i mange år hatt flere nyere BMWèr, med sportsseter og det som skulle til. Jeg har alltid fått vondt fra venstre hofte og nedover beinet etter max 1 time som sjåfør. Såpass at jeg måttet ta pause i kjøringen.

Aner ikke hvorfor, jeg har aldri opplevd dette i andre biler. Jeg er heller ikke overvektig, og har smale hofter, så en kan ikke si at jeg ikke passet i sportssetene heller :)

Nå har vi gått over til Toyota Landcruiser V8, og det er en lettelse og mer brukbart enn lave sportsmodeller av BMW og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror kanskje du bør spør noen som har peiling, ikke en haug kvinnfolk på et kvinneforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de ville jeg valgt Audi eller Lexus, tøffe biler med god kvalitet og godt rykte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på det ts spør om: jeg ville ikke valgt noen av de biltypene, med mindre de er 4hjulstrekkere med høyde under.

Etter mange år med lave, sportslige biler , telehiv og norske veier, har jeg fått mer enn nok av angst for at bilen blir ødelagt av dårlige veier.

Vi kjører landet på langs flere ganger i året, så vi har fått prøvd veiene sånn sett. Men bor du sentralt, og beveger deg lite med bilen utenom det, så slipper du vel det verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg en gammel Toyota anyday istedetfor noen av de der!

1. Mercedes-Benz

Har aldri lagd et behagelig bilsete

2. BMW

Har gode seter, går godt, er dyre i innkjøp og taper seg fort i verdi

3. Audi

Er sexy, men forbanna dyrt i innkjøp og ryker sunn

4. Lexus

Er overrepresentert på TV3`s Luksusfellen

5. Jaguar

Har kommet med noen fine og holdbare modeller siste årene, men de er hinsides dyre å reparere.

Måtte ha ny stikkaksling foran på en 2005 mod, den kostet 9 500,- i motsetning til en symbolsk sum på en HiLux

Merkelig svar, særlig med tanke på at Lexus faktisk rett og slett bare er dyre Toyotaer!

Jeg har riktignok ikke sett absolutt alle Luksusfellen-episodene, men kan ikke huske å ha sett en eneste Lexus der.

Jeg ville valgt Lexus først. Dette av samme grunn som Wild Thing.

Med ubegrensede midler til reparasjoner og ubegrenset tid og tålmodighet til verksteder ville jeg satt Jaguar som nr 2, rett og slett fordi de er pene.

Audi kommer som nr 3. Bekvemme biler med god comfort og bra kvalitet.

BMW har jeg ikke sansen for , og Mercedes er ikke hva de en gang var. Disse ville jeg derfor ikke valgt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt enig i at BMW har gode seter. Vi har i mange år hatt flere nyere BMWèr, med sportsseter og det som skulle til. Jeg har alltid fått vondt fra venstre hofte og nedover beinet etter max 1 time som sjåfør. Såpass at jeg måttet ta pause i kjøringen.

Hehe, litt nyere enn jeg har vært vant med da :)

De "eldre" hadde myke sofaer.

Merkelig svar, særlig med tanke på at Lexus faktisk rett og slett bare er dyre Toyotaer!

Jeg har riktignok ikke sett absolutt alle Luksusfellen-episodene, men kan ikke huske å ha sett en eneste Lexus der.

Lexus er veldig populært hos unge selgere - med tidvis veldig god lønn.

Skal dere ha kvalitet, utseende og komfort så går dere for Skoda.

Det er VAG uten barnesykdommene.

edit. dette er MITT syn på saken :)

Endret av Bud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexus er veldig populært hos unge selgere - med tidvis veldig god lønn.

Skal dere ha kvalitet, utseende og komfort så går dere for Skoda Volkswagen.

Ordna litt jeg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere ha kvalitet, utseende og komfort så går dere for Skoda.

Det er VAG uten barnesykdommene.

Ordna litt jeg :nigo:

Ordna litt mer jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av de ville jeg valgt Audi eller Lexus, tøffe biler med god kvalitet og godt rykte :)

Audi har et godt rykte blant de ukyndige. Man bør være klar over at Audi i tre generasjoner har greid å lage bilen med absolutt høyest feilsjekkprotokoll.

De kjører behagelig, du sitter godt, og der ender det. Og, det er ikke kult med en bil du treffer et dusin andre av i din egen farge, straks du parkerer utenfor et handlesenter. :P

Skulle jeg byttet Cadillacen ut (as if) med noen av de nevnte merkene, så er det kun Lexus som strekker til. Problemet, for meg, med Lexus er at de er så stille av seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på det ts spør om: jeg ville ikke valgt noen av de biltypene, med mindre de er 4hjulstrekkere med høyde under.

Etter mange år med lave, sportslige biler , telehiv og norske veier, har jeg fått mer enn nok av angst for at bilen blir ødelagt av dårlige veier.

Vi kjører landet på langs flere ganger i året, så vi har fått prøvd veiene sånn sett. Men bor du sentralt, og beveger deg lite med bilen utenom det, så slipper du vel det verste.

Du, det er ikke noe bedre med høy markgang med mindre du kjører Jeep eller Landcruiser, eller biler med egen selvbærende ramme. Akkurat som lave biler blir høyere normale SUVs like fort ødelagt av telehiv etc. Forskjellen er at kostnaden stort sett er høyere siden disse bilene har mer stag og foringer som spises opp. Jeg nevner som eksempel XC90.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Audi har et godt rykte blant de ukyndige. Man bør være klar over at Audi i tre generasjoner har greid å lage bilen med absolutt høyest feilsjekkprotokoll.

De kjører behagelig, du sitter godt, og der ender det. Og, det er ikke kult med en bil du treffer et dusin andre av i din egen farge, straks du parkerer utenfor et handlesenter. :P

Skulle jeg byttet Cadillacen ut (as if) med noen av de nevnte merkene, så er det kun Lexus som strekker til. Problemet, for meg, med Lexus er at de er så stille av seg!

Nå mente jeg egentlig mer statusryktet, spesielt ift bmw som er kjent før å være "kebabtralle".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket av disse bilmerkene ville du helst valgt, og hvorfor?

1. Mercedes-Benz

2. BMW

3. Audi

4. Lexus

5. Jaguar

Audi

BMW

Lexus

Mercedes

Jaguar

Ingen spesiell grunn. Liker de bare i den rekkefølgen.

Diskusjonen om hvem av disse som er best/dårligst blir for meg lavmål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere ha kvalitet, utseende og komfort så går dere for Skoda.

Det er VAG uten barnesykdommene.

edit. dette er MITT syn på saken :)

:klappe:

Av de bilene du har ramset opp var det for øvrig Lexus som fristet mest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi blir Nr. 1 for meg. :rodmer:

Nydelig design på både eksteriør og interiør. Har også hatt 5 stk. og mulig jeg har vært heldig, men de har fungert prikkfritt alle som en. Med quattro (4-hjulstrekk) som jeg har hatt på alle 5 er den perfekt på norske vinterveier.

Nr.2 er Mercedes. :Nikke:

Hvis jeg skal bytte fra Audi blir det nok dette merket på meg. De har mange modeller jeg liker godt.

Lexsus er for meg en fordyret Toyota. Noen få av dem kan være fine å se på, men jeg hadde aldri gitt så mye penger for en "Toyota".

BMW er kebebtralle. Sikkert fine biler, men p.g.a kebabstempelet er den uaktuell i min garasje.

Jaguar er rikmanns-gubbebil. Helt uaktuell.

Men å diskutere hva som er best, er totalt bortkastet. Det blir det samme som, *faren min er sterkere enn faren din!*

Fullstendig meningsløst. :eeeh:

Endret av muffins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...