SMl Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 Noen som har hatt u.infeksjon i graviditeten? Har siden i går hatt vondt i magen,hatt skikkelig diare i hele natt.. Er i uke 19. Dro til legen i dag for en vanlig kontroll,tok med urinprøve,tok også blodprøver da d viste seg å være blod i urinen. Noen andre som har opplevd dette?
Silfen Skrevet 4. mai 2012 #2 Skrevet 4. mai 2012 Det er ikke uvanlig å ha littegrann blod i urinen, spor som det kalles ofte, uten at det er noe galt. Man har skjøre slimhinner når man er gravid og det hender lett. Jeg vil tro at om du har en såpass kraftig UVI at du reagerer med smerte og diaré, så ville det gitt utslag på, er det leukocytter tro, på stripsen som de testet med hos legen. Jeg har hatt UVI en gang som gravid, men var symtomfri. Det er ganske vanlig å ha atypiske symptomer når man har UVI som gravid.
trøndera80 Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 jeg har ikke opplevd det, men har ei venninne som sliter med uvi begge gangene hun har vært gravid. Snakk med jordmora om det, tror at hun vet mye om dette ellers tips til forebygging er tranebærjuice, jeg bruker å handle i sverige, heter tranebær jokk. Mye billigere der. ønsker deg lykke til videre i svangerskapet, livets store under.
SMl Skrevet 4. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 4. mai 2012 Tusen takk for svar blir jo litt engstelig når en får en sånn beskjed.. Men går vel over.. Fikk en antibiotikakur som forhåpentligvis skal hjelpe meg å bli kvitt d siden hun sykmeldte meg da en liten periode får jeg tid til å slappe av å få litt pleie av gubben.. Skal vel hjelpe d også?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #5 Skrevet 4. mai 2012 Hadde UVI for noen uker tilbake som ikke slo ut på stix-prøven på labben. Prøven min ble sendt til dyrking og først da fant de ut at det var UVI. Jeg hadde hatt ekstreme menssmerter/kynnere en hel natt i strekk som var grunnen til at jeg gikk og leverte prøve/kontaktet lege.. Jeg hadde heller ikke de normale symptomene på UVI som jeg har hatt når jeg ikke har vært gravid, så det varierer nok. Jeg og fikk penicillin og ble bra igjen God bedring!
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #7 Skrevet 5. mai 2012 Jeg leste en forskningsartikkel nylig om urinveisinfeksjoner. Kort fortalt er urinen IKKE steril, som man har trodd. Det er masse bakterier der, også hos friske. I tillegg klarer ikke vanlige stix og fange opp mange av bakteriene, så man kan teste negativt, men ha UVI fordet. Gravide har ofte det. Så det er viktig at urinen dyrkes.
Gjest Vettel Skrevet 5. mai 2012 #8 Skrevet 5. mai 2012 Hadde UVI for noen uker tilbake som ikke slo ut på stix-prøven på labben. Prøven min ble sendt til dyrking og først da fant de ut at det var UVI. Jeg hadde hatt ekstreme menssmerter/kynnere en hel natt i strekk som var grunnen til at jeg gikk og leverte prøve/kontaktet lege.. Jeg hadde heller ikke de normale symptomene på UVI som jeg har hatt når jeg ikke har vært gravid, så det varierer nok. Jeg og fikk penicillin og ble bra igjen God bedring! Jeg har det akkurat som deg. Får svar på prøven på mandag. Hos jordmor slo ikke det ut på noe som helst. HÅPER det er noen basiller der nede, slik at jeg kan få antibiotika og få mindre vondt...
SMl Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #9 Skrevet 5. mai 2012 Urinen ble sent til dyrking,så får mere svar på mandag.. Har aldri hatt dette før,tenker på hu lille som vokser inni meg at ingenting skal skje noe med henne enda
Loretta_85 Skrevet 5. mai 2012 #10 Skrevet 5. mai 2012 Jeg leste en forskningsartikkel nylig om urinveisinfeksjoner. Kort fortalt er urinen IKKE steril, som man har trodd. Det er masse bakterier der, også hos friske. I tillegg klarer ikke vanlige stix og fange opp mange av bakteriene, så man kan teste negativt, men ha UVI fordet. Gravide har ofte det. Så det er viktig at urinen dyrkes. Har du en link eller noe til den artikkelen? Jeg arbeider på et mikrobiologisk laboratorium hvor vi dyrker masse urinprøver (blant annet). Jeg har alltid lært at urinen er steril i urinblæra, og ser også at mange urinprøver er helt uten vekst av bakterier. Det som kan hende, er at urinen blir forurenset ved vannlating, av normalfloraen i underlivet. Derfor er det viktig å vaske seg godt før man tar prøven, samt ta midtstråle-prøve.
SMl Skrevet 14. mai 2012 Forfatter #11 Skrevet 14. mai 2012 Etter 1 uke med behandling av antibiotika,gikk uvi over legen sa at hvis man ikke behandler det tidsnok og nøyaktig,kan det føre til for tidlig fødsel :/ så hvor ofte drar dere til legen med urinprøve? Dere som er gravide
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #12 Skrevet 14. mai 2012 Etter 1 uke med behandling av antibiotika,gikk uvi over legen sa at hvis man ikke behandler det tidsnok og nøyaktig,kan det føre til for tidlig fødsel :/ så hvor ofte drar dere til legen med urinprøve? Dere som er gravide Det er ikke vanlig å sjekke urinen oftere enn hver 4 uke ca når man er på normal svangerskapskontroll.
Gjest Vettel Skrevet 14. mai 2012 #13 Skrevet 14. mai 2012 Her bare sjekket to ganger + denne ene gangen som jordmor mistenkte UVI. Noe jeg ikke hadde, smertene var nok bare relatert til bekkenløsningen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå