Gjest Alice Skrevet 4. mai 2012 #21 Skrevet 4. mai 2012 tusen takk, live er nå mellom liv og død. hvis jeg skal har baby så tenker på om babyen har det bra i mage. på grunn av jeg hadde vert på fest og drikke mye rent sprit og venner har vart bort i magen ganske kraftig når vi leker dette skjer en dag før jeg har funne ut at jeg er gravid,men det er ingen blødning. jeg har leser om de som er gravid skal helt ikke drikk alkohol så.. jeg er når usikker om jeg ville ta abort men måtte finne ut hvordan jeg skal forteller ho mamma. vet dere om når tid NAV og barnetrygd osv begynne å betalt ut for baby ? spesielt jeg er jo en utlandske tror dere at jeg kommer til å for samme rettighet?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #22 Skrevet 5. mai 2012 Nei gravide skal absolutt ikke drikke alkohol, men gjort er gjort. Slagene mot magen tror jeg ikke har hatt noe å si, da hadde du nok begynt å blø. Barnetrygt får du ikke før babyen er født, vet ikke om det finnes andre stønader i forkant som du kan kjøpe utstyr osv for. Husk at du er voksen og bestemmer over ditt eget liv. Du trenger ikke fortelle moren din før eventuelt uke 12 når alt er litt tryggere. Og hvis du skulle velge å ta abort trenger du ikke si det til moren din. Hvis du vil ha denne babyen prøv å se litt lysere på ting, det ordner seg alltid på en eller annen måte. Men hvis du virkelig vil ta abort så gjør du det. Men du trenger ikke ta abort hvis ikke du vil.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #23 Skrevet 5. mai 2012 Om du egentlig har lyst på barnet, tror jeg ikke det er lurt å ta abort. Tok selv abort selv om jeg hadde lyst på barnet, og det gikk ikke særlig bra... Men det er trist om barnet ikke kan ha kontakt med faren sin. Uansett bestemmer du selv TS, men i Norge tror jeg du klarer deg fint med et barn alene (om du har krav på støtte). Kontakt NAV ang støtteordninger. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå