Gjest Alice Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 jeg er 19 år jente, er nu blir gravid i 2-3 uker. jeg er en utlandske som hadde bodd i norge neste ti år. når jeg for vite at jeg er gravid, det er en stor mareritt for meg. tanker går bare rett til '' Abort''. jeg er nu første år som læring og tar noen fag på skolen. liv er i vanskelig situasjon, selv om jeg vil behold barn men alt blir det galt likevel. jeg og kjæreste vi var sammen i tre år,men han bor ikke her i norge. den siste jeg har vert på ferie på hjemmeland mitt og derfor nu jeg er gravid. ingen for vite om jeg har et liv til i mange ,uten han som jeg var i lag. foreldre min de kommer til ikke klare å aksepter dette, jeg kjenner '' ho Mor '' veldig godt så.. hele livet min jeg elsker mamma over alt på jord,hun er alt for meg jeg klær ikke ser tåre hennes jeg klare ikke å såre hennes mer.. mamma er alt tid stole og stolte på meg,jeg klar ikke å fortelle det er alt for sterk og det kommer til ødelegg den fine forhold mellom jeg og mor. akkurat nå jeg venter for å får time på sykehuset, jeg klar ikke spist ,ikke sov ikke motivasjon til noen ting, hodet mitt holder på å spreng.. unge,familien,skole,rykte og alt jeg har ingen noen å snakker med jeg har bare bokstav som kan forteller at jeg er halv dø finnes ingen vei å går,når man tenker at jeg er den som drept og den som er mest såre.. ** mamma er elsker deg men den det er kanskje best for deg unge min**
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #2 Skrevet 3. mai 2012 Du kan snakke med helsesøster eller rådgiver på skolen. Du kan også kontakte fastlegen, eller ta en tur på ungdomshelsestasjonen om de har det der du bor. Alle de nevnte har taushetsplikt. Se også innom denne nettsiden: Amathea.no. De kan du også ringe til. 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #4 Skrevet 3. mai 2012 Hvor gammel er du? Unnskyld, du skrev jo 19. Vil også anbefale deg at du snakker med noen om dette, begynn med helsesøster, om du går på skolen. Ellers finnes det gjerne en helsestasjon for ungdom, som Alice her nevner.
Gjest Alice Skrevet 3. mai 2012 #5 Skrevet 3. mai 2012 tenker skal snakke med fastlegen men han er ikke på jobb i den her uken. så jeg må venter til mandag eller tirsdag , hvis jeg skal ta abort så det ta sikker venter tid også for lege send henvisning til sykehuset , jeg som vil at alt skal skjer fort som mulig fordi jeg er redd at noen skal merke at jeg blir litt forandring og det er veldig tungt for meg å ligg med massen tanker i hodet ... huff..
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #6 Skrevet 3. mai 2012 Stakkars deg. Ta kontakt med helsesøster eller rådgiver på skolen i morgen. Eller en lærer for den saks skyld. Det viktigste er at du får noen å prate med. Jobber det flere leger på fastlegekontoret? Da kan du ringe og si at det haster og be om å få time hos noen andre. Er det helt krise og du får panikk så kan du ta kontakt med legevakten. Sender deg mange klemmer og varme tanker. Selv om det føles håpløst nå så vil du finne en løsning, og det vil ordne seg. Jeg lover. 1
Gjest Alice Skrevet 4. mai 2012 #8 Skrevet 4. mai 2012 tusen takk for mange gode råd, jeg føles litt bedre. alt kommer til å orden seg etter hvert og alt kommer til å blir bra. hvis jeg hadde ferdig med utdanning, noen drømmer er oppfyll,har nok penger har stor nok leilighet. jeg kommer til å behold unge men neida alt kommer på halv veis.. men den er beste jeg kan gjøre nu det er bare ta abort, beste for meg og barn.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #9 Skrevet 4. mai 2012 tusen takk for mange gode råd, jeg føles litt bedre. alt kommer til å orden seg etter hvert og alt kommer til å blir bra. hvis jeg hadde ferdig med utdanning, noen drømmer er oppfyll,har nok penger har stor nok leilighet. jeg kommer til å behold unge men neida alt kommer på halv veis.. men den er beste jeg kan gjøre nu det er bare ta abort, beste for meg og barn. Har du fått snakket med noen i dag?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #10 Skrevet 4. mai 2012 tusen takk for mange gode råd, jeg føles litt bedre. alt kommer til å orden seg etter hvert og alt kommer til å blir bra. hvis jeg hadde ferdig med utdanning, noen drømmer er oppfyll,har nok penger har stor nok leilighet. jeg kommer til å behold unge men neida alt kommer på halv veis.. men den er beste jeg kan gjøre nu det er bare ta abort, beste for meg og barn. Man trenger ikke å ha alt det der for å klare å ta vare på et barn. Min mening er at vil man virkelig ha barnet så klarer man seg og er villig til å ta på seg den utfordringen det blir.
Gjest Alice Skrevet 4. mai 2012 #11 Skrevet 4. mai 2012 Neida, jeg har ikke prat med noen.. lese bare de gode kommentar av deres. det er nok sant at man trenger ikke alt, men eneste som er vanskelig det er at far til unge bor ikke her,så det betyr at jeg må være alene mor uten noen i fam støtte. det må vare ille.
Gjest Indra Skrevet 4. mai 2012 #12 Skrevet 4. mai 2012 Neida, jeg har ikke prat med noen.. lese bare de gode kommentar av deres. det er nok sant at man trenger ikke alt, men eneste som er vanskelig det er at far til unge bor ikke her,så det betyr at jeg må være alene mor uten noen i fam støtte. det må vare ille. Nå er jeg av de som mener jenter for all del burde ta abort om de mener det selv, men tror du ikke foreldrene dine ville hjulpet og støttet deg i denne situasjonen? Du er gravid med kjæresten din, det er en du elsker. Er det fordi det er vanskelig å være gravid uten å være gift at du synes dette blir for tungt? Det finnes mange støtteordninger i Norge som gjør det mulig for deg å klare deg helt fint som alenemor i noen år mens du studerer videre. Jeg spør bare. Om du mener abort er best er det selvsagt ditt valg.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #13 Skrevet 4. mai 2012 M Neida, jeg har ikke prat med noen.. lese bare de gode kommentar av deres. det er nok sant at man trenger ikke alt, men eneste som er vanskelig det er at far til unge bor ikke her,så det betyr at jeg må være alene mor uten noen i fam støtte. det må vare ille. Men du klarer det, om det du ønsker er å beholde barnet. Du ska lun ta abort om det føles helt riktig for deg.
Mykolina Skrevet 4. mai 2012 #14 Skrevet 4. mai 2012 Kjære deg. Har du tenkt på at det går an å adoptere bort babyen? Det finnes andre muligheter og valg for uplanlagt gravide også, enn bare det å måtte velge mellom å bli ung alenemor eller abort. Det finnes mange litt eldre par her i landet som ønsker seg et barn, men som ikke kan få det - og noen som helt sikkert gjerne adopterer av deg. Det er i hvert fall en mulighet.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #15 Skrevet 4. mai 2012 Neida, jeg har ikke prat med noen.. lese bare de gode kommentar av deres. det er nok sant at man trenger ikke alt, men eneste som er vanskelig det er at far til unge bor ikke her,så det betyr at jeg må være alene mor uten noen i fam støtte. det må vare ille. Ja det kan være tøft å ta vare på et barn alene. Men tenk hvor mange som gjør det og klarer seg helt fint. Igjen, vil du ha barnet så klarer du det også!
Gjest Alice Skrevet 4. mai 2012 #16 Skrevet 4. mai 2012 det er tungt for meg på grunn av jeg har en helt anna kultur og religion. det blir tøft for ho mor som skal aksepter,så klart abort er ikke man skal tenker på,men jeg har ingen god løsning selv om Det finnes mange støtteordninger i Norge. Huff.. jeg har lyst å behold baby men..hvordan jeg skal klart det her.. det kan ikke vær noen artig..
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #17 Skrevet 4. mai 2012 det er tungt for meg på grunn av jeg har en helt anna kultur og religion. det blir tøft for ho mor som skal aksepter,så klart abort er ikke man skal tenker på,men jeg har ingen god løsning selv om Det finnes mange støtteordninger i Norge. Huff.. jeg har lyst å behold baby men..hvordan jeg skal klart det her.. det kan ikke vær noen artig.. Du klarer det hvis du vil- så "enkelt" er det faktisk. Ikke stygt ment, men det virker som du prøver å finne på gode nok argumenter for å ta abort. Men når alt kommer til alt er det eneste gode argumentet til abort at man faktisk ikke vil ha babyen. For vil man ha babyen klarer man det meste av utfordringer! Men hvis du vil ta abort, må du bare innrømme for deg selv at du innerst inne faktisk ikke vil ha babyen så mye som du sier her.
Gjest Alice Skrevet 4. mai 2012 #18 Skrevet 4. mai 2012 men lure på om hvor mye jeg kan får støtte fra NAV hvis jeg er alene mor. tror ikke kjæresten min som bodd der ned kan hjelper mye, så er det bare glemt han. blir sikker '' helt helt Alene'' tror dere jeg kommer til å får mye per måned? som sagt at jeg er lærling og skole jenta har ikke noen jobb så har jeg krav til noen anne også eller?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #19 Skrevet 4. mai 2012 men lure på om hvor mye jeg kan får støtte fra NAV hvis jeg er alene mor. tror ikke kjæresten min som bodd der ned kan hjelper mye, så er det bare glemt han. blir sikker '' helt helt Alene'' tror dere jeg kommer til å får mye per måned? som sagt at jeg er lærling og skole jenta har ikke noen jobb så har jeg krav til noen anne også eller? Hvis du er lærling får du jo fødselspermisjon med lønn som vanlig. Ring å hør med NAV hva du har krav på.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #20 Skrevet 4. mai 2012 men lure på om hvor mye jeg kan får støtte fra NAV hvis jeg er alene mor. tror ikke kjæresten min som bodd der ned kan hjelper mye, så er det bare glemt han. blir sikker '' helt helt Alene'' tror dere jeg kommer til å får mye per måned? som sagt at jeg er lærling og skole jenta har ikke noen jobb så har jeg krav til noen anne også eller? Kontakt NAV. Med overgangsstønad og barnetrygd kommer du opp i mange tusen, blir vel rundt 15-20 per mnd, kanskje du kan søke bostøtte også. Dette klarer du!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå