Gå til innhold

FlyLady

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk :oops: ...nei jeg mener :-)

Det beste er at jeg tok en kveldsrutine i går....skulle egentlig bare "shine sink'en" men det ble helt strøkent kjøkken av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også registrert meg på den norske flylady siden på yahoo, men jeg har ikke fått en eneste mail. (ingen velkomstmail eller noe som helst) Har jeg gjort noe galt? :roll: Er ikke så veldig flink med data/internett. :-?

Jeg synes i alle fall at det så litt artig ut å bli med på flylady. Jeg har ikke et hjem som ser ut som ett katastrofeområde, men har vansklig for å finne tid til å gjøre ting i huset. (Har det rimelig hektisk, som så mange andre) Og det hender at det hoper seg opp litt.

Skal begynne å skrubbe vasken i morgen, må bare kjøpe mer klorin først.

:husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss..her var det ikke mye aktivitet gitt. Hvordan ser kjøkkenvasken ut jenter, skinner den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da! Kjøkkenvasken skinner som bare det den!

Grunnen til at det går litt sakte i svingene for tiden er at vi har fått oss vaskehjelp!

Men skal følge 15 minutterne og kellys mission videre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -kebolle

Nope.. skinner ikke.. Har vært borte i helga, jobba døgnet rundt, og har vært så sliten hele uka at jeg ikke har orka noen ting.. derimot har jeg sovet til kl 1500 i dag, og kom meg opp med et nødskrik..

men f.o.m. i dag så.. men nå er det bomba her igjen.. kanskje jeg skal ta en sånn krise-rydde-dag i stedet for å følge missions, evt kanskje bare begynne med baby-steps igjen for å komme i gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope.. skinner ikke.. Har vært borte i helga, jobba døgnet rundt, og har vært så sliten hele uka at jeg ikke har orka noen ting.. derimot har jeg sovet til kl 1500 i dag, og kom meg opp med et nødskrik..

men f.o.m. i dag så.. men nå er det bomba her igjen.. kanskje jeg skal ta en sånn krise-rydde-dag i stedet for å følge missions, evt kanskje bare begynne med baby-steps igjen for å komme i gang...

Bare ikke slit deg ut, da blir du så demotivert :fy:

Ta heller en 15-minutter eller to ekstra i deg, og et par ekstra i morgen så er du snart på rett kjøl igjen. Start med vasken :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da! Kjøkkenvasken skinner som bare det den!

Grunnen til at det går litt sakte i svingene for tiden er at vi har fått oss vaskehjelp!

Men skal følge 15 minutterne og kellys mission videre også.

Heldige du! Du får tenke det på den måten at du slipper den ukentlige timen med house blessing, også ta resten som normalt da kanskje? *Vil også ha vaskehjelp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Her skinner det slett ikke, det ser nok ikke helt ut. Vi har vært uanstednig slappe denne uka begge to, i går spurte sambo "hvilken sone er vi i denne uka?" Jeg pleier informere om sone på mandag (eller søndag) og mission hver dag....

Vi skal skjerpe oss nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -kebolle

Takk for at du passer på meg, Fakse :-). Men jeg har aldeles ikke sitt meg ut i dag, æsjæjsæsj ikke noe finally LOVING myself i dag visst. Noen ganger blir jeg bare sittende ved pc'n, veldig dumt. ja!ja! jeg går nå! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Vi har tatt mer enn et kvarter med oppvask i dag ja.

Og kjørt oppvaskmaskina, og starta vaskemaskina (den er ikke ferdig enda)

Skal gi oppvaskkummen en liten omgang før jeg legger meg, og så skal vi komme igang med våre rutiner igjen, de har glidd litt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i dag hatt vår fyrste FlyLady-trening!

Ventar foreldre og besteforledre på besøk så då tenkte me at det var på sin plass og stormrydda litt ;)

Men no ringte pauseuret, så då må eg gå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malama

Ja, sambo og jeg har blitt enige om at vi må bare prøve en gang til, for vi har visst falt av denne FlyLady-prosessen.

Men, vi prøver igjen.

Jeg har i alle fall tatt tak i en sånn der "do it now", og bytta ut fulle søppelposer i hele leiligheta. Vaskemaskina er starta, og nå er det tid for den store strykinga. Bunadssjorte. Skaut med tilhørende silkesløyfe. Dressbukse og skjorte til sambo. Og jeg er ikke helt sikker, men jeg tror vi skal ha et par flagg her en plass også, men de må i så fall først finnes... Og glatte over sløyfene selvsagt.

I tillegg skal jeg lage til pastasalaten vi skal ha til middag senere i dag. Den skal spises etter at vi har vært på fotballkamp, men gjøres kla før vi går.

Alt dette skal jeg prøve å få unna nå før kampen altså. Sambo går nå, for han skal hjelpe til med noe greier som skal gjøres klart. Mulig han rekker å komme hjem, vet ikke.

Ja, dette høres ikke ut som babysteps, men det er nå engang de tinga som må gjøres i dag. Jeg hadde planlagt å ha strøket skjorta i går, men glemte å fukte den og legge den i kjøleskapet på fredag. Og først i dag kom jeg på at også sambo må ha klær... Så da blir det sånn da i dag. Og fra i morgen skal vi begynne igje med små 15 minutter i sonen, samt våre kveldsrutiner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som Flylady sier vet du, Malma. Dere trenger ikke starte på nytt, det er bare å hoppe rett inn i opplegget der dere var. You are not behind :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Jepp, vi hopper inn der vi var.

Dvs, begynner påigjen med kveldsrutiner, og med sonearbeide.

Jeg er dog redd vi har vært såpass slappe en periode at vi bør begynne litt på nytt. Ikke begynne igjen med "alt på en gang" fordi det kan bli for mye, når vi har gjort ingenting en stund. Ta en babystep-start, slik at vi ikke faller av med en gang.

Men akkurat i dag kan jeg ikke ta helt babysteps, for det som skal strykes MÅ jo strykes, og maten bør lages før kampen, og det er begrenset med tid å gjøre dette på, men litt pauser skal jeg uansett unne meg altså. Når jeg bare kommer igang.... Jeg liker ikke å stryke klær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Malama

Underveis i strykinga kom jeg på at for å stryke bunadsskjorte bør man være to. En til å stryke, og en til å holde rett ut i lufta den arma som er strøket, så den ikke blir "ødelagt" mens man stryker den andre.

Akkurat bunadsskjorta mi er en prosess. Men skautet og sløyfa, og klærne til sambo, de er strøket, så skjorta får vente til i kveld, eller om han kommer innom.

Så, da er det tid for matlaging, og så er vel snart vaskemaskina ferdig.

Synes faktsik jeg er ganske så flink i dag jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen....flyr dere ikke når jeg er borte her i fra da?

Jeg har hatt besøk i helga, og måtte fly noen runder med 15 minutter gjennom gjesterommet (også kalt roterommet :ler: ) på fredag før han kom. Men nå er det faktisk så fint der inne at døra kan stå åpen. Deilig :)

Er ellers ganske fornøyd med fremgangen. Klarer å holde oppholdsrommene i huset ryddige og fri for hotspot's, og får rydda opp i flere og flere små katastrofeområder på midre synlige steder. Litt av gangen selvfølgelig.

Men nå er det snart sommer, og da er det vel hagen som krever mest innsats. Har mange planer, men det krever mye arbeide å ta fatt i ting vi vil gjøre noe med. Tror nok mottoet blir "litt av gangen" her også.

:husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -kebolle

Joda. Jeg FLYr endelig igjen!! Hadde noen skippertak i løpet av langhelgen, det trengtes virkelig. Fikk gjort ganske mye - og for at det ikke skal bli som i "gamle dager" - med skjeldne skippertak og et selvmultipliserende helvete imellom, har jeg funnet ut at uansett hvor mye jeg gjorde dagen før, SKAL jeg gjøre litt neste dag også, og neste dag, og neste dag... Foreløpig har jeg veldig små mål for meg, for jeg er nemlig veldig "sidetracked". Det jeg forventer som et minstemål av meg selv, er at jeg rydder i 15 min og gjør ren vasken og legger frem klær til dagen etter.. Det er overkommelig selv når man er både sliten og lei..

Hvor lenge har dere andre flydd (eh, heter vel egentlig fløyet, hehe)? Følger dere Kellys "missions"? Jeg gjør ikke det enda. Og jeg blåser i soner. Må bare få inn rutinen på å brette opp ermene og gjøre noe, jeg..

OG det blir merkbart bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -kebolle

I dag startet jeg veldig destruktivt, uten flying. Dvs jeg startet jo litt konstruktivt, i og med at jeg kledde meg og gjorde meg i stand skikkelig, og ikke bare hoppet i noen slitte joggebukser.. Men så hendte det som desverre ofte skjer: Jeg ble sittende i mange, mange timer foran pc'en, for det meste på KG. Når det blir slik, så vet jeg smertelig godt om at jeg kaster bort dagen, og sola skinte ute og jeg greide ikke å rive meg løs likevel, og jeg kjedet meg nesten da jeg surfet, og hatet det, men greide ikke å stoppe.. Slik gikk det, i mange timer.. Da kjente jeg meg råtten da.What a waste of a day off... :klaske:

Jeg fikk revet meg løs og gått på butikken, det var deilig ute og jeg tenkte "hvorfor har jeg ikke vært ute i hele dag?!". Da skulle man jo tro jeg klarte å holde meg unna skjermen, men nei da.. Satt og surfa igjen, og utsatte hele FLYinga og alle andre ting jeg skulle/ville gjøre.. Så jeg trodde nesten dagen var ødelagt.

Men til sist klarte jeg å gå over fra min Normally Hating Yourself-tilstand til Finally Loving Yourself... Jeg fikk ryddet opp i et klesskap som var så overfylt at jeg rett og slett hadde gitt opp å dra på meg noe annet enn det som lå fremst. Jeg brettet og la genserne i esker som sto på høykant, inne i skapet, slik at ikke alt blir en eneste stor kjempebylt av klær. Så nå er det orden i sakene - og det fine var at det var DEILIG å endelig gjøre det, det gikk så lett, og mye fortere enn jeg trodde! Det er altså så påfallende hvor mye bedre man føler seg når man bare utretter noe (i hvert fall jeg).

Så fortsatte jeg, med å ta kjøkkenet, skifte sengetøy, finne frem sommerdyna og pakke vekk vinterdyna, vanne alle plantene (mange-mange!!), kjøre et par maskiner med klesvask, håndvaske tøy, ta noen mageøvelser, gå en liten tur og poste et brev, pakke til i morgen og legge frem tøy..

Alt dette gikk rett og slett veldig lett og fint, jeg merker at det er veldig tilfredsstillende å klare å få gjort ting!

Etter alt jeg nå har skrevet, er det kanskje ingen overraskelse at jeg sier jeg har kjempeproblemer med å utsette ting, det er som en tvang for meg som jeg mange ganger ikke greier å overvinne. Jeg kunne ha utbrodert og klaget over det over enda mange rader, men oppsummerer heller med å si at hele leiligheten har vært seriøst bomba i lang, lang tid og at jeg har utkjempet mange slag mot rotet, utsettelsen og selvhatet. Med dette FLY-opplegget merker jeg at ting er i ferd med å lirkes på plass. Allerede merkes bedring i hjemmet, og jeg merker forskjell på meg selv: Husarbeid blir litt mer lystbetont. Selv om jeg har laaaaaaaangt igjen på alle måter altså.

En annen positiv FLY-ting for meg, er at jeg føler meg mye mer velkledd og presentabel - jeg merker det selv, jeg får komplimenter fra andre, og jeg mener til og med jeg merker flere blikk fra det motsatte kjønn. Er alt for trøtt om morgenen til å tenke på klær, men nå når jeg planlegger kvelden i forveien, er det jo bare å dra dem på seg. Genialt!!

Vel, det ble et langt innlegg fra -kebolles hverdag. Nå vil jeg høre fra dere. :-)

Ha det fint så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...