Gjest Jeanette Skrevet 10. februar 2004 #41 Del Skrevet 10. februar 2004 Sånn generelt eller psykologisk sett er jo beste måten å belønne ham når han ikke tisser på seg' date=' fremfor å straffe ham når han tisser på seg. Så hva med å gjøre noe kjekt som at han får positive konsekvenser av å konsentrere seg bedre slik at han ikke tisser på seg?[/quote'] Jeg vil faktisk tro at foreldrene i en slik situasjon virkelig har forsøkt å få ungene tørr ved hjelp av ros og belønning, ofte i form av avkryssning på skjemaer osv. som gir en belønning for å motivere barna. Men det er ikke alltid det som er "pedagogisk riktig" å gjøre fungerer. Det er altså gått en lang tid før man innser at noe annet må gjøres og at man da stiller barna et ultimatum som tydligvis fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 10. februar 2004 Forfatter #42 Del Skrevet 10. februar 2004 Ja, Atmi, alt annet er prøvd hos oss i allefall... Ville ikke startet rett på "trusler" om bleier og annet før alt av positive forsterkere var prøvd ut. Ingen av de positive fungerte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 10. februar 2004 #43 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg vil faktisk tro at foreldrene i en slik situasjon virkelig har forsøkt å få ungene tørr ved hjelp av ros og belønning, ofte i form av avkryssning på skjemaer osv. som gir en belønning for å motivere barna. Men det er ikke alltid det som er "pedagogisk riktig" å gjøre fungerer. Det er altså gått en lang tid før man innser at noe annet må gjøres og at man da stiller barna et ultimatum som tydligvis fungerer. Og du vil frem til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jeanette Skrevet 10. februar 2004 #44 Del Skrevet 10. februar 2004 At "sånn generelt eller psykologisk sett er jo beste måten å belønne ham når han ikke tisser på seg, fremfor å straffe han når han tisser på seg" ikke alltid fungerer slik man tror og håper det skal gjøre. Jeg tillegger forldrene faktisk såpass mye godvilje at jeg tror de har prøvd ut slike løsninger først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettan* Skrevet 10. februar 2004 #45 Del Skrevet 10. februar 2004 han vet jo ikke at de ikke passer, men det gjør jo ingenting så lenge det funker... ) Vel, si ikke det. Om du har kjøpt Libero Extra Large kan det godt tenkes at den bleien vil passe på en 6 åring. Tantebarnet mitt bruker nemlig slike bleier om natten og hun er like gammel :blunke: Men det ser jo ikke ut til at dere behøver å prøve og det er jo bra, lykke til videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 10. februar 2004 #46 Del Skrevet 10. februar 2004 At "sånn generelt eller psykologisk sett er jo beste måten å belønne ham når han ikke tisser på seg' date= fremfor å straffe han når han tisser på seg" ikke alltid fungerer slik man tror og håper det skal gjøre. Jeg tillegger forldrene faktisk såpass mye godvilje at jeg tror de har prøvd ut slike løsninger først. Vel, jeg har faktisk ikke uttalt meg om hva jeg tillegger eller ikke tillegger foreldrene. Jeg ga et helt konstruktivt svar på spørsmålet om vi trodde det var noen gode måter å gjøre en form for straff på - for å få ham til å slutte tisse på seg. Hvis DU tror jeg mener foreldrene ikke klarer tenke selv må du nok ta det på egen kappe - det er ikke en holdning jeg står inne for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fortvilet mamma Skrevet 12. februar 2004 #47 Del Skrevet 12. februar 2004 Hmm, dette var interresant lesning. Vi har samme problem med jenta vår på snart 6 år. Vi har forsøkt aktiv do oppfølgning og "være positive" holdning, med diverse belønningsmetoder i over et halvt år snart uten at det har gitt resultater. Hun gir rett og slett blaffen i å ta ansvar for å gå på do selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glad mamma Skrevet 27. februar 2004 #48 Del Skrevet 27. februar 2004 Hei, det var meg som skrev innlegget over som "fortvilet mor". Har endret brukernavnet da problemet nå ser ut til å være løst. Fulgte metoden det her har vært skrevet om og gikk til innkjøp av bleier som vi viste til vår datter for å vise at vi mente alvor. Gjorde dette forrige fredag og var forberedt på at vi kanskje måtte gjøre alvor av trusslen og ta på henne bleie, og det passet greit i helgen for da var hun hjemme hele tiden. Men, å gå så drastisk til verk slapp vi heldigvis, for nå har hun vært helt tørr i en uke :-) Så til La Flaca og andre som opplever samme problem hos sine håpefulle, dette er absolutt verdt et forsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå