Gå til innhold

Alternativer til Kazaa ?


~Moon~

Anbefalte innlegg

Siden Kazaa/Kazaa Lite skal være fulle av sikkerhetshull, og jeg er mindre interessert i å risikere uvedkomment besøk på min pc, så lurer jeg på andre alternativer som er like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BearShare funker bra, men har nok ikke alle filene som ligger på kazaas nett, men en finner det aller meste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BitTorrent. (www.suprnova.org)

Fungerer på ein annan måte - du ser på websidene kva filer som er tilgjengelege, og så brukar du bittorrent til å lasta ned. (Du finn lenker på sidene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips !

Kazaa tør jeg ikke ha liggende på maskina engang, så jeg installerer før bruk og fjerner det etter hver gang.

Bør man gjøre det med andre slike programmer også, eller går det greit å ha de liggende ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Shareaza er en grei P2P-klient som håndterer eDonkey, Gnutella, Gnutella2 og BitTorrent samtidig.

Kazaa tør jeg ikke ha liggende på maskina engang, så jeg installerer før bruk og fjerner det etter hver gang.

Bør man gjøre det med andre slike programmer også, eller går det greit å ha de liggende ?

Det er ingen kjente sikkerhetshull i KaZaA. Det er ikke virus i KaZaA-programmet, og såvidt jeg vet har det aldri vært det heller.

Problemet ligger i media, som skriver uklare artikler om KaZaA og andre P2P-programmer. Det er meningsløst å skrive "det er virus på KaZaA", fordi KaZaA ikke er et sted eller en server.

KaZaA kobler deg opp mot andre folks PCer, og der kan det selvsagt finnes virus. Overskriftene burde altså vært "Det er virus på folks PCer". Wow, det kom som et sjokk.

Alle bør ha et oppdatert antivirusprogram og helst også en såkalt "personlig brannmur". Har du det, er det ikke spesielt risikabelt å laste ned filer med KaZaA eller andre programmer. Og vær såpass våken at du ikke klikker på en fil som heter noe helt annet enn den burde. Musikkfiler heter for eksempel ikke noe som slutter med ".vbs" eller ".scr".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer sikkert an på hvorfor du laster ned også. Jeg laster ned så og si hele tiden. Lar maskinen laste ned masse filmer når jeg er borte o.l. Ikke pga at de er nye eller fenomenale, men pga at jeg har hørt om dem og det kunne vært greit å ha dem i samlinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
På WINMX finner du alt' date=' og vel så det.[/quote']

Joda, på WinMX finner man "alt" men det er umulig å laste det ned pga ventetida.

De som bruker Kaazaa har mye virus i filene..så den bruker jeg som regel bare til musikk for tida.

Nå holder jeg meg stort sett til forum der man får hint om linker til programmer som funker.

Torrentfiler går også bra og fra disse sidene får man de beste programmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dolphina
BearShare funker bra' date=' men har nok ikke alle filene som ligger på kazaas nett, men en finner det aller meste....[/quote']

Prøvde å laste ned dette programmet, men måtte jo betale i dyre dommer for det jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter du har gått inn på www.bearshare.com , så trykker du på der det står: Bearshare 4.3.5, på venstre side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Prøvde å laste ned dette programmet, men måtte jo betale i dyre dommer for det jo...

Man trenger ikke å betale ett øre for de fleste programmer på nett.

Man finner serials eller cracks som åpner programmene.

Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...