Sol79 Skrevet 2. mai 2012 #41 Skrevet 2. mai 2012 Moren min legger seg seint, så hun har alltid hentet meg og vennene mine på fest. Hun vil heller bruke en time på det enn at jeg skal bruke 500kr på taxi. På den måten har hun også hatt en grei kontroll på hvor mye vi drakk da vi var yngre - og antagelig også hva som skjedde på festen siden alle pratet villig vekk i baksetet på vei hjem.... 1
Ciara Skrevet 2. mai 2012 #42 Skrevet 2. mai 2012 Jeg hadde hentet deg. Jeg synes også det er rart at ikke faren din spurte på forhånd hvordan du hadde tenkt å komme deg hjem, det gjør de fleste tenåringsforeldre jeg kjenner. Da får man et bilde av om det er lurt å vente oppe eller ikke. Å drikke alkohol på kvelden når tenåringsbarn er på fest er heller ikke en spesielt god ide, nettopp fordi slike situasjoner oppstår. Når det er sagt: Du er 18 år, og det er bra du har lært denne leksa.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #43 Skrevet 2. mai 2012 Jeg hadde hentet henne, men jeg vill også forklart henne at dette ikke blir noen vane. Hun burde ha sjekket på forhånd hvordan hun skulle komme seg hjem, ikke bare forvente at noen spretter opp når hun ringer.
ToveM Skrevet 2. mai 2012 #44 Skrevet 2. mai 2012 (endret) Selvfølgelig hadde vi hentet, hvis vi hadde hatt mulighet til det (det har vi gjort flere ganger) Men det er greit å vite på forhånd at en kanskje ringer, så holder en seg unna drikkevarer den kvelden. Sånn i tilfelle. Jeg pleier forresten alltid å spørre hvordan de har tenkt å komme seg hjem. Nå har mine i den alderen hatt såpass mye penger selv at de fint kunne betalt for taxi. Endret 2. mai 2012 av ToveM
Oktavia Skrevet 2. mai 2012 #45 Skrevet 2. mai 2012 Vi har alltid hatt "kjørevakt" når våre 18-åringer har vært på fest. Men hvis det er avklart på forhånd, så er det ok at de overnatter.
Sushi Skrevet 2. mai 2012 #46 Skrevet 2. mai 2012 Jeg ville selvsagt hentet. Bedre det enn at jenta hadde sittet på med en fyllekjører. Ville også heller hentet enn at hun satt på med noen jeg ikke kjente, det er dessverre altfor mye råkjøring blant unge menn, som typisk er sjåfører på festkvelder... Nå kommer jeg fra et sted der det er mange slike ulykker pga alkohol eller for høy fart, så jeg er veldig obs på det.
VolvoLinda Skrevet 2. mai 2012 Forfatter #47 Skrevet 2. mai 2012 Kunne du ikke bare sovet over og gått hjem/blitt henta dagen etter? Kunne jo det, men det var utefest
VolvoLinda Skrevet 2. mai 2012 Forfatter #48 Skrevet 2. mai 2012 Det er vel ikke akkurat en bragd mtp. at du kun er 18 år. Nei, men også med tanke på at jeg har festa hver helg siden jeg var 14. Og ja, jeg vet at det er dumt og hele den regla der.
VolvoLinda Skrevet 2. mai 2012 Forfatter #49 Skrevet 2. mai 2012 Mest sannsynlig hadde nok jeg kjørt å hentet deg om du var min datter. Har likevel lyst å legge til dette: På våre trakter er det vanlig å dra på dans/fester langt unna, at det er noen mil unna er ikke uvanlig. Ungdommen er derimot flinke til å ordne overnatting eller skyss hjem. De fleste vet også hvem som kjører (som oftest mot litt bensinpenger) i helgene, eller de har sjåfør med på fest. Jeg har hentet min datter dagen etter på et av disse stedene, mens både hun og hennes venner har vært flinke å ordne skyss hjem. Nå har min datter og hennes venner på disse stedene, slik at å overnatte hos ei venninne ikke er noe problem. Slik var det også da jeg var ung. Vi ordnet oss selv, og ble aldri hverken hentet eller kjørt noen steder. I dagens samfunn er nok alt for mange foreldre taxisjåfører i både tide og utide. Fint er jo det, for da får vi privatsjåfør 24/7 når vi selv blir eldre Det er sikkert stor forskjell på hvor man vanker og hvem man er sammen med, og jeg ser den at man kan spontant dra på fest et fremmed sted. Selv om jeg som sagt nok hadde hentet deg, så synes jeg kanskje ikke du har grunn til å bli sur på faren din fordi han ikke gadd/kunne hente deg. Du er 18 år og har selv ansvar for å komme deg hjem fra fest. Og sånn er det her også! Jeg har alltid hatt venner eller andre til å kjøre meg hjem etter fest, men nå ble det liksom borte i stresset. Ringte forøvrig alle jeg kjenner med lappen før jeg ringte hjem til pappa.
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2012 #50 Skrevet 2. mai 2012 Jeg hadde hentet tvert! Jeg er på ingen måte interessert at min fulle datter eller sønn skal overnatte et sted med masse andre fulle mennesker. I beste fall blir de utsatt for en dårlig "fyllespøk", i verste fall ender de opp mishandlet i ei grøft. Jeg vil ha ungene mine trygt hjem, enten de er 14, 18 eller 30!
LedigNavn Skrevet 2. mai 2012 #51 Skrevet 2. mai 2012 Jeg hadde definitivt hentet deg. Det gjorde alltid foreldrene mine med meg og det er dette jeg vil gjøre selv. Jeg setter enormt stor pris på at foreldrene mine prentet inn i meg at jeg ALLTID kunne ringe dem for å bli hentet.
Belle de Jour Skrevet 2. mai 2012 #52 Skrevet 2. mai 2012 Jeg vokste opp på et sted med greit nattilbud, så det var stort sett aldri noe problem å komme seg hjem. Men jeg fikk streng beskjed om å ikke nøle med å ringe om det var noe. Som regel drakk de vin på lørdagskveldene, men de sa samtidig at jeg ikke skulle nøle med å ta en taxi, og drite i hva det kosta. Overnatte på selve festen fikk jeg ikke lov til, men planla ofte å overnatte hos andre venner.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #53 Skrevet 2. mai 2012 Pappa henter meg alltid, uansett om det er ved midnatt eller kl 5 Han har gjort det helt siden jeg begynte å feste i 15-års alderen, og han henter meg fortsatt når jeg er hjemme i ferier, og jeg er 25 år nå
Manolo Skrevet 2. mai 2012 #54 Skrevet 2. mai 2012 Når min datter var i den alderen, så hadde vi en avtale om at hun alltid kunne ringe meg. Uansett hvor i verden hun var, hvordan hun hadde kommet seg dit, hvilken tilstand hun var i, så kunne hun alltid ringe uten å få dårlig samvittighet. Alle venninnene hennes hadde mitt tlf.nr. og visste at det var bedre å ringe, enn å forsøke å komme seg ut av knipe på egen hånd/skjule noe. Det var en enorm trygghet for oss foreldrene, og heldigvis måtte ikke muligheten benyttes mer enn noen få ganger. Så ja, jeg hadde hentet henne tvert!
Chiyo Skrevet 2. mai 2012 #55 Skrevet 2. mai 2012 (endret) Jeg hadde hentet barnet mitt på flekken. Jeg har alltid fått beskjed av mine foreldre å ringe dem om jeg har problemer og må hentes. Endret 2. mai 2012 av Chiyo
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå