Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som mor eller far, hva hadde du gjort dersom din 18 år gamle datter ringte deg klokka 3 om natten, og ikke kom seg hjem fra fest? Det er flere mil hjem, og uten noen som helst mulighet, hva hadde du sagt/gjort?

Hadde du sagt det var hennes ansvar eller kommet og hentet henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke at jeg har en 18 åring enda, men kan tenke meg at jeg hadde blitt veldig glad om min 18 åring hadde ringt meg midt på natta og vist meg den tilliten! Hadde hentet henne på flekken.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde dratt og hentet henne hvis jeg kunne, evt. be henne ta en taxi. Så kunne jeg hjulpet til med regningen.

Det var den beskjeden jeg fikk da jeg var ung, og det vil jeg bringe videre. Jeg er interessert i å få datteren min trygt hjem fra fest, og setter pris på at hun ringer og ber om hjelp når hun ikke får det til. Festing er en del av ungdomstiden :)

• Liker 4
Gjest _La Femme
Skrevet

Siden jeg er nærmere 18 år enn jeg er å være forelder, kan jeg svare hva mine foreldre ville gjort. De ville hentet meg. Tvert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

definitivt hentet henne

Skrevet

Det var, vel på en måte godt å høre. Jeg gjorde nemlig det i natt, det eneste jeg fikk beskjed om fra min far, var at han hadde drukket (noe jeg vet han ikke hadde gjort, for det mangla ingenting fra kjøleskapet eller noe, og han sendte melding en time tidligere og sa han nettopp var ferdig på jobb, gikk og la seg og at jeg måtte være stille når jeg kom hjem). Han sier så at han er trøtt, at det er mitt problem og at han vil sove. Er det jeg som overreagerer, eller? ..

Gjest Annaires
Skrevet

Hentet henne på flekken.

Skrevet

Min 18 åring skulle aller helst ikke kommet seg hjem fra fest alene. Vi hadde nok avltat før hun dro hvordan hun skulle hjem og om vi skulle hente henne. Hadde resit tvert om hun hadde ringt :-)

hva gjorde du ts?

Skrevet

Selvfølgelig ville jeg hentet henne.

Skrevet

Det endte forresten med at svigerfar var sjeleglad for at jeg ringte ham, kom og henta meg og kjørte meg hjem, på tross av at han har så store smerter i kroppen at han nesten ikke greier å gå selv på do!

Gjest _La Femme
Skrevet

Det endte forresten med at svigerfar var sjeleglad for at jeg ringte ham, kom og henta meg og kjørte meg hjem, på tross av at han har så store smerter i kroppen at han nesten ikke greier å gå selv på do!

Det høres helt grusomt ut.

Hvorfor i all verden måtte du hentes egentlig? Hadde du ikke planlagt hvordan du skulle komme deg hjem før du drog?

• Liker 3
Skrevet

Min 18 åring skulle aller helst ikke kommet seg hjem fra fest alene. Vi hadde nok avltat før hun dro hvordan hun skulle hjem og om vi skulle hente henne. Hadde resit tvert om hun hadde ringt :-)

hva gjorde du ts?

Som sagt, jeg er dattera, og jeg fikk beskjed om at det var mitt problem, han var trøtt og ville sove! (Han sa også at han hadde drukket, noe jeg vet ikke stemmer, siden all alkoholen var på plass når jeg kom hjem, og fordi jeg fikk melding en time før om at han nettopp var ferdig på jobb, skulle legge seg og at jeg måtte være stille når jeg kom hjem.)

Jeg må jo selvsagt ta en del av skylden, siden jeg absolutt burde ha skaffa meg skyss før jeg dro, men så langt tenkte jeg ikke! (Og den leksa har jeg lært nå)

Var bare det at jeg ville vite om jeg overreagerte eller om det var noe folk ellers ville ha gjort, liksom.

Videre skal det sies at det er en del problemer her hjemme!

Skrevet

Det høres helt grusomt ut.

Hvorfor i all verden måtte du hentes egentlig? Hadde du ikke planlagt hvordan du skulle komme deg hjem før du drog?

Jepp, følte meg ikke helt bra , da. Men det var siste utvei! Og heller det enn å sove i ei grøft et sted!

Nei, så derfor må jeg jo delvis ta skylden selv! Jeg har i alle fall lært den leksa nå!

AnonymBruker
Skrevet

Oii da...

Hadde jeg hatt lappen og bil, hadde jeg dratt ut med en eneste gang!

Det har jeg derimot ikke, så jeg ville bedt jenta finne en taxi, og si at jeg betalte når den kom frem.

Deretter ville jeg holdt henne på telefonen hele turen hjem. er skummelt for unge jenter alene i en taxi på natta.

• Liker 3
Gjest _La Femme
Skrevet

Jepp, følte meg ikke helt bra , da. Men det var siste utvei! Og heller det enn å sove i ei grøft et sted!

Nei, så derfor må jeg jo delvis ta skylden selv! Jeg har i alle fall lært den leksa nå!

Godt at du har lært. Er ganske tankeløst å bare dra milevis unna uten å ha avklart skyss på forhånd.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som sagt, jeg er dattera, og jeg fikk beskjed om at det var mitt problem, han var trøtt og ville sove! (Han sa også at han hadde drukket, noe jeg vet ikke stemmer, siden all alkoholen var på plass når jeg kom hjem, og fordi jeg fikk melding en time før om at han nettopp var ferdig på jobb, skulle legge seg og at jeg måtte være stille når jeg kom hjem.)

Jeg må jo selvsagt ta en del av skylden, siden jeg absolutt burde ha skaffa meg skyss før jeg dro, men så langt tenkte jeg ikke! (Og den leksa har jeg lært nå)

Var bare det at jeg ville vite om jeg overreagerte eller om det var noe folk ellers ville ha gjort, liksom.

Videre skal det sies at det er en del problemer her hjemme!

Det er synd at du ble møtt slik. Det er klart at det er ditt ansvar i utgangspunktet men enhver oppegående forelder vil jo heller snu det slik at det er da me bedre at de henter deg enn at du finner på alternative måter å komme deg hjem på... fyllakjøring og vet ikke hva.. Mye en desperat 18 åring kan finne på. Eller finne på å sove ute eller noe, ikek alltid man tenker klart med litt alkohol innabords.

Nei samvittigheten til forelderen bør si at ungen skal hentes!

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror nok at jeg hadde hentet henne :-)

Skrevet

Godt at du har lært. Er ganske tankeløst å bare dra milevis unna uten å ha avklart skyss på forhånd.

Ganske tankeløst å komme med slike uttalelser til en jente som tydeligvis er såret.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

jeg har faktisk blitt hentet av pappan til en venninne av meg midt på natta da jeg ikke kom meg hjem. (mamma var alene hjemme med små barn).

mamma har også hentet meg med flere annledninger...men nå er min mor taxi sjåfør og da,så hun er ofte ute å kjører i helgene;P

når jeg får barn så vil jeg gjerne dem skal ringe meg ,så henter jeg dem gjerne..heller det enn at de drar til en fremmed eller sover ute i grøfta.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor avklarte du ikke hvordan du skulle komme deg hjem før du dro på fest?

Jeg hadde hentet deg, men jeg hadde forventet at du tenkte på slikt før du dro ut, så jeg hadde tatt en alvorsprat med deg om det neste dag. Hadde du planlagt hvordan du skulle komme deg hjem, og personen som skulle være sjåfør hadde begynt å drikke f.eks., hadde jeg vært sjelegla for at du var fornuftig nok til å ringe og hentet deg med glede.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...