Binta Ba Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 Jeg har til tider opplevd at andre barn, fra ca 2år opp til 7-8år, begynner å leke med f.eks leker som er "lenket" til vogna til barnet mitt, både når hun sitter inni selv, og når vi sitter på setet på t-banen vis-a-vis, og ungen min er på fanget mitt. Ungen går bort, begynner å leke med barnet mitt sin leke, foreldre(ne) ser dette, men sier ingenting, hverken spør om det er greit, eller ber barnet slutte. Er det bare jeg som reagerer...? Jeg går da ikke bort og piller på andre sine ting, uten å engang spørre om lov? ( Og jeg synes personlig det er annerledes om barnet mitt er i vognen, og et annet barn kommer bort for å leke MED henne.. )
Gjest Marmot Skrevet 1. mai 2012 #2 Skrevet 1. mai 2012 Det der hadde vært helt uproblematisk i mitt hode om noen gjorde "mot" meg, men om det var min unge, hadde jeg nok stoppet ham.
LexSuperior Skrevet 1. mai 2012 #3 Skrevet 1. mai 2012 Nei, det hadde jeg ikke likt! Da får i hvertfall foreldrene spørre om det er greit først. 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #6 Skrevet 1. mai 2012 Det der må da være en bagatell?? Det vil jeg ikke si. Dette er jo litt av en bakterie- og sykdomsspreder. 4
Arkana Skrevet 1. mai 2012 #7 Skrevet 1. mai 2012 Jeg hadde aldri reagert om andre barn hadde gjort dette. Kan ikke huske at mine barn har gjort det selv, men hadde ikke tenkt at det skulle være noe stort problem så fremt ikke barnet mitt fratar det andre barnet leken eller plager barnet. Er det bakterier du er redd for lurer jeg på hva du gjør når du har barselgruppe eller generelt andre barn på besøk hos dere. Nekter du dem å leke med eller f.eks. bite i/sutte på ditt bars leker? 3
Majott Skrevet 1. mai 2012 #8 Skrevet 1. mai 2012 Det vil jeg ikke si. Dette er jo litt av en bakterie- og sykdomsspreder. Er hun redd for bakterier og sykdommer, bør hun ihvertfall holde barnet unna barnehagen. Det er vel mer utsatt der.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #9 Skrevet 1. mai 2012 WOW! for en tråd... har vi virkelig blitt så egosentriske og innesluttet her til lands at ikke engang barn kan leke med lekene til barna dine på ett kjipt sted som t-banen??! Fra før av hverken snakker nordmenn sammen, ser på hverandre (med mindre det er for og sende stygge blikk) eller hjelper hverandre med noe som helst.. dette landet blir bare tristere og tristere sharing is caring.... 5
Binta Ba Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #10 Skrevet 1. mai 2012 Nei, det er ikke snakk om bakterier, det er snakk om at barn går bort og "forsyner seg " av andres ting, uten å spørre først. Jeg ble oppdratt til at man alltid spør først, og det er gjerne her jeg reagerer. Og nei, jeg ville ikke latt barnet mitt ta tak i andres leker uten å si "nei, den er ikke din, jenta mi!" Nei, jeg har ingen problemer med å la andre barn leke med mitt barns leker, men jeg ble, som sagt, selv oppdratt til å alltid SPØRRE først.. ( Blir litt som å la jentungen min gripe tak i veskene til folk på banen i rush-tida når de står nært. Er DET også greit, siden det er en kjip t-bane tur? ) 4
Binta Ba Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #11 Skrevet 1. mai 2012 WOW! for en tråd... har vi virkelig blitt så egosentriske og innesluttet her til lands at ikke engang barn kan leke med lekene til barna dine på ett kjipt sted som t-banen??! Fra før av hverken snakker nordmenn sammen, ser på hverandre (med mindre det er for og sende stygge blikk) eller hjelper hverandre med noe som helst.. dette landet blir bare tristere og tristere sharing is caring.... Skal ikke barn lære seg å spørre før de tar andres ting..? Ville du som voksen satt pris på at jeg hadde begynt å tulle med dine ting, fordi jeg syntes t-banen var kjedelig? Sånn for å sette det på spissen.. 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #12 Skrevet 1. mai 2012 Skal ikke barn lære seg å spørre før de tar andres ting..? Ville du som voksen satt pris på at jeg hadde begynt å tulle med dine ting, fordi jeg syntes t-banen var kjedelig? Sånn for å sette det på spissen.. Barn skal lære seg og DELE! Det er stor forskjell på voksene og barn. og samenligningen din var veldig dårlig. la barn være barn. Blir du så irritert så kan vel DU som mor si noe til den andre moren?
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #13 Skrevet 1. mai 2012 Altså.. på tbanen var jeg nettop vitne til en mor som lot dattern sin sitte og leke med nyinnkjøpt Dr. Greve intimvask flaske i vogna si... Jeg hadde heller sett at ungen kom bort og plukka litt p de fargerike barnelekene på min vogn..
The Kitten Skrevet 1. mai 2012 #14 Skrevet 1. mai 2012 WOW! for en tråd... har vi virkelig blitt så egosentriske og innesluttet her til lands at ikke engang barn kan leke med lekene til barna dine på ett kjipt sted som t-banen??! Fra før av hverken snakker nordmenn sammen, ser på hverandre (med mindre det er for og sende stygge blikk) eller hjelper hverandre med noe som helst.. dette landet blir bare tristere og tristere sharing is caring.... Kan jeg benytte meg av dine ting når jeg føler for det? 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #15 Skrevet 1. mai 2012 er dette seriøst noe du bør bruke din tid til å tenke på? 1
The Kitten Skrevet 1. mai 2012 #16 Skrevet 1. mai 2012 Barn skal lære seg og DELE! Det er stor forskjell på voksene og barn. og samenligningen din var veldig dårlig. la barn være bar n. Blir du så irritert så kan vel DU som mor si noe til den andre moren? Hun lar jo barn være barn, men vil at foreldrene skal oppdra dem. 1
Binta Ba Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #17 Skrevet 1. mai 2012 Barn skal lære seg og DELE! Det er stor forskjell på voksene og barn. og samenligningen din var veldig dårlig. la barn være barn. Blir du så irritert så kan vel DU som mor si noe til den andre moren? Selvfølgelig skal de lære seg å dele, men barn skal da virkelig lære seg ren og skjær folkeskikk også, skal de ikke..? Jeg lar IKKE mitt barn gripe tak i andre menneskers ting, da sier jeg klart ifra "den er ikke din, snuppa. " Og ja, jeg har sagt ifra ved enkelte anledninger, hvor barnet nesten river i stykker leken i det jeg snur meg, og foreldrene ser på og smiler. Nei, jeg synes faktisk ikke det er greit.. 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #18 Skrevet 1. mai 2012 Dere mødre har lite og bedrive tiden deres med skjønner jeg... Når dette blir annsett som ett problem! Om du ikke sier i fra så får du leve med det. Du kan heller ikke forvente at alle skal oppdra sin unge som Du oppdrar din. Noen kommer fra familier der det er helt vanlig og dele. mens du kanskje kommer fra en familie som er egoister? Skyt meg for og skrive denne tråden til deg. GO:
Binta Ba Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #19 Skrevet 1. mai 2012 er dette seriøst noe du bør bruke din tid til å tenke på? Når det skjer minst fem ganger i uka, så ja. Jeg undres jo på hvorfor ikke flere folk lærer ungene sine folkeskikk. For det er faktisk slik jeg selv ser på det. Dele kan man gjerne, men man går ikke bare bort og rører ting uten videre som andre eier og sikkert verdsetter. Og det er, heldigvis, flere som sier til ungene "den er ikke din, se heeeer du!", enn de som bare lar ungene kjøre på. 1
Silfen Skrevet 1. mai 2012 #20 Skrevet 1. mai 2012 Både og. Jeg tror jeg neppe hadde sett på det som det helt store problemet. De fleste unger kan fint pelle litt og en liten en som griper tak i en jakkestropp til en som står ved siden av er egentlig bare litt søtt, selv om jeg selv alltid har stoppet mine barn i å gjøre sånt. Men om noen har gjort det mot meg/oss, så gjør det ingenting, er bare koselig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå