Gå til innhold

Barnetrygd til gravide

CecilieB

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen god ide sier jeg.  

Men i Ungarn gikk altså antall aborter ned med 1/3 når de innførte denne ordningen.

men tenk på hvor mange uønskede barn som ville bli født? det er ikke akkurat et bra grunnlag å ikke ta abort fordi man får penger for å bære frem barnet, dersom det egentlig er uønsket. KrF slår til igjen, sier jeg bare. :roll: :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tror ikke det er økonomien til gravide som er problemet, men de som er i en vanskelig situasjon etter at ungen har kommet.

De fleste venter en unge og har råd til det, men de skal vel ha de og da?

Nei sørg heller for at felles pensjonister(gifte) ikke får forkorting i trygden sin så de kan få det litt mere levelig og få det de har innbetalt.

Minner meg om Svarstaduttalelser, men denne gang er hun uskyldig. Selv om jeg tror hun har bifalt forslaget.

Skulle tro den gjengen der ikke vet hvordan det er utenfor sin egen verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et tiltak i kampen mot abort syntes jeg det er et helt idiotisk forslag. Tror og håper ikke at noen vil beholde et barn som de egentlig ikke ønsker for kr. 950,- i måneden. :roll:

Men et nyfødt barn trenger masse nye ting så for de som ønsker seg barn ville sikkert pengene kommet godt med. :wink:

En annen ting er selvfølgelig hvordan disse pengene skulle administreres. Når i svangerskapet skulle utbetalingene starte? :forvirra: Tror dette er et dårlig gjennomtenkt forslag. Og når man ser det i sammenheng med den nye bioteknologi loven så er det lov å bli skremt over hvordan enkelte mennesker tenker. :o

Nei, jeg mener pengene ville være bedre brukt andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke engang Krf forsøker å presentere et slikt forslag for stortinget... Det kan ikke være seriøst.... :ler:

Nei, det slo meg også.

Dette er så dumt at det ikke går ann på ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o De har vist nok hatt forslaget oppe en gang tidligere, men det ble hysjet ned. Litt typisk at de får en av de mindre profilerte medlemmene i partiet til å komme med et slikt utspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...