Gå til innhold

Alexander Dale Oen......


Gjest NozMonster

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Belle Gunnes

Han var en ypperlig idrettsutøver og en veldig god representant for hele Norge. Og hans bortgang er et stort tap. Mine tanker går til hans nærmeste.

Hvil i fred Alexander :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig trist og et sjokk :( Han var en stor idrettsutøver og virket som en flott gutt. Det er så trist når noen dør så unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte det på nyhetene nå nettopp, og forsto ingenting, 26år?? Leste litt på vg om noen "nervesmerter i skuldra" han hadde hatt tidligere? Kan det egentlig ha vært hjerteproblemer? Men da burde jo idrettslegene oppdaget det? :klo:

RIP, Alexander Dale Oen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er så ubeskrivelig trist. har ikke møtt han eller sett han, men han virket som en utrolig bra person.nå har jeg sett på minnevideoer og jeg gråter og gråter.. det er så rart at en person i det ene øyeblikket er der, og i det neste aldri kommer tilbake. i en alder av 25... uff hvil i fred dale oen. masse tanker går til familien og de som kjente han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare unge idrettsmenn som dør plutselig? Kan ikke huske å ha hørt om noen unge idrettskvinner som har dødd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gjorde en fantastisk idrettsprestasjon som druknet så fullstendig i Utøya. Men han var ung og hadde om ikke annet flere sjanser til å gå til topps. Nå får han ikke sjansen til den fortjente hyllesten han skulle hatt.

En virtuell bukett

:dagens-rose:

:dagens-rose: til familien.

:dagens-rose:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest viten

Forferdelig trist. Han virket som en kvalitetsperson, og en stor idrettstjerne.

Årsakene til hjertestansen kan være medfødt hjertefeil eller det faktum at han trente vanvittig mye hele livet, eller en kombinasjon av de to.

Mennesket er ikke skapt for å trene/prestere på så høyt nivå hele tiden. Muligens er vi designet for små "bursts" av høy intensitet, men vi er som alle andre dyr designet for preservering av energi. Selv kattedyr som kan løpe i 110 km/h gjør dette svært sjeldent, og kun når sjansen for og få noe ut av det er tilstrekkelig god.

Det er lite fokus på det i både media og i idrettsmiljøer, men beinhard trening opp mot kroppens prestasjonsgrense dag ut, dag inn, år etter år er muligens skadelig for ikke bare skjelett osv, men også for hjerte.

Glory has its price.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare unge idrettsmenn som dør plutselig? Kan ikke huske å ha hørt om noen unge idrettskvinner som har dødd.

Joda, det skjer. Til og med her i Norge. Det var en ung håndballspiller fra Våg som døde for noen år siden.

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/article1435380.ece

Endret av Berentsens
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så trist.... :trist: Jeg har truffet på ham selv her i Bergen et par ganger, og han var en kjerne kar! Jeg kjente han ikke personlig men de få gangene vi hilste så var han utrolig grei og avslappet. Det største talentet på lenge

Hvil i fred Alex..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke meningen å høres følelsesløs ut, men herregud, give me a break.

Det er faktisk millioner som dør daglig, og så får man helt fnatt over en enkelt person. Skal jeg opprette millioner av tråder for å hylle hver person som dør, eller hva med å samle alt til en tråd. ALtså en ny tråd, som hyller hver og enkelt person som døde idag.

Jeg bruker det fine sitatet "one die, millions cry. Millions die, no one cries".

Det samme med Michael Jackson, Freddie Mercury, Elvis osv. Det er trist, men de var da bare helt ordinære personer. Dette gjelder alle kjendiser og såkalte "kjendiser", som han ts nevnte. Vi må slutte å bli helt hysteriske med en gang noen dør og opprette tråder med "ZOMG HE IS DEAD, OH HOES".

Trist, men det finnes tristere saker, folk dør, men før vi gråter for den svømmeren, så kan vi begynne å gråte for resten av menneskeheten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke meningen å høres følelsesløs ut, men herregud, give me a break.

Det er faktisk millioner som dør daglig, og så får man helt fnatt over en enkelt person. Skal jeg opprette millioner av tråder for å hylle hver person som dør, eller hva med å samle alt til en tråd. ALtså en ny tråd, som hyller hver og enkelt person som døde idag.

Jeg bruker det fine sitatet "one die, millions cry. Millions die, no one cries".

Det samme med Michael Jackson, Freddie Mercury, Elvis osv. Det er trist, men de var da bare helt ordinære personer. Dette gjelder alle kjendiser og såkalte "kjendiser", som han ts nevnte. Vi må slutte å bli helt hysteriske med en gang noen dør og opprette tråder med "ZOMG HE IS DEAD, OH HOES".

Trist, men det finnes tristere saker, folk dør, men før vi gråter for den svømmeren, så kan vi begynne å gråte for resten av menneskeheten.

Det er ikke det at jeg ikke er klar over, eller ikke synes at det er like trist at en hvilken som helst annen 26-åring dør. Grunnen til at akkurat dette dødsfallet går inn på så mange, er at dette er en person mange av oss har et forhold til. Det er ikke tristere at han er død fordi han er kjent, men jeg blir trist av å tenke på det fordi jeg vet hvem han er. Fordi jeg har fått et forhold til han gjennom media, fordi jeg er stolt av at han har representert mitt land og gjort det bra. Fordi han er en person mange i Norges land vet hvem er, så er det naturlig å samles i f.eks. en tråd som denne hvor man viser sin medfølelse.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjent person dør.........100 vis av svar på KG

En ukjent person dør.........ingen bryr seg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En kjent person dør.........100 vis av svar på KG

En ukjent person dør.........ingen bryr seg

En ukjent person dør, mange personer nær han sørger. Når en person er kjent i en eller annen grad (lokalsamfunnet, nasjonalt eller på verdensbasis) er det flere som føler seg knyttet til denne personen, og da er det naturlig at man sørger. For min del dreier det seg om en person som har framstått som et utrolig godt forbilde med fantastiske prestasjoner og en flott personlighet. Ikke minst fordi han er så ung og hadde så mange år foran seg.

Personlig blir jeg mye mer trist når noen nær meg går bort, og da spesielt unge mennesker. Jeg synes det er veldig trist når unge mennesker i mitt lokalsamfunn velger å ta sitt eget liv og berøres nok mer av dette. Men det må da likevel være lov til å bry seg om kjente og flotte mennesker og uttrykke sin medfølelse med de pårørende?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjent person dør.........100 vis av svar på KG

En ukjent person dør.........ingen bryr seg

Tror det er svært få situasjoner hvor ingen bryr seg om noen som dør.

Når en ukjent person dør, bryr familien seg, sammen med de fleste andre som kjente den personen. Forskjellen mellom en kjent og en ukjent person, er at mange fler har et forhold til den kjente personen, og de man har et forhold til, sørger man over (som regel). Det handler altså ikke om at man ikke bryr seg om de man ikke kjenner som dør, men at man bryr seg om en kjent person fordi man har et forhold til han eller hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ukjent person dør, mange personer nær han sørger. Når en person er kjent i en eller annen grad (lokalsamfunnet, nasjonalt eller på verdensbasis) er det flere som føler seg knyttet til denne personen, og da er det naturlig at man sørger. For min del dreier det seg om en person som har framstått som et utrolig godt forbilde med fantastiske prestasjoner og en flott personlighet. Ikke minst fordi han er så ung og hadde så mange år foran seg.

Personlig blir jeg mye mer trist når noen nær meg går bort, og da spesielt unge mennesker. Jeg synes det er veldig trist når unge mennesker i mitt lokalsamfunn velger å ta sitt eget liv og berøres nok mer av dette. Men det må da likevel være lov til å bry seg om kjente og flotte mennesker og uttrykke sin medfølelse med de pårørende?

Enig. Skjønner ikke at noen kan tro at det er enten/eller heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at jeg ikke er klar over, eller ikke synes at det er like trist at en hvilken som helst annen 26-åring dør.

Vil tro at det er mer trist at Alexander Dale Oen dør enn at f.eks jeg dør, fordi hans dødsfall er et større tap på verdensbasis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...