Gå til innhold

Har gjeld til snart eks-kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal gjøre det slutt med kjæresten min. Av ulike grunner skylder jeg han 70.000 ca. 40.000 av de er BSU-penger han har investert i min BSU. Disse får jeg ikke tatt ut og må derfor betale han tilbake med andre penger. Resten er penger som ble brukt på flytting der vi skulle splitte alt i to.

Jeg har ingen egenkapital, utenom den BSU-kontoen med 40.000 på som jeg ikke får tatt ut. Har ca 80.000 i studielån.

Jeg vil gjerne betale disse pengene tilbake FØR jeg gjør det slutt. Ser for meg at jeg ikke har noe annet valg enn forbrukslån...? Noen som eventuelt vet om andre muligheter? Og, hvilke forbrukslån er mest gunstige?

...Lurer i samme slengen på om noen kan tipse meg om en god høyrentekonto?

På forhånd, takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solsmil

Du KAN ta ut BSU-pengene dine, men du må da betale tilbake skattefordelene, og kan ikke åpne en nye slik konto. Men det kan likevel hende at det er gunstigere å gjøre det enn å ta opp forbrukslån, men det kommer vel kanskje litt ann på betalingsevnen din og hvordan rente du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du KAN ta ut BSU-pengene dine, men du må da betale tilbake skattefordelene, og kan ikke åpne en nye slik konto. Men det kan likevel hende at det er gunstigere å gjøre det enn å ta opp forbrukslån, men det kommer vel kanskje litt ann på betalingsevnen din og hvordan rente du får.

Jeg vil helst kunne åpne en ny slik konto, jeg er ganske ung. Men ja, det er kanskje det. Du har ikke noen konkrete tips til gunstige lån?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med banken din. Kan jo hende de kan hjelpe deg. Ellers er forbrukslån rådyre. Har du ingen privatpersoner du kan spørre om hjelp da. Foreldre med eid bolig som kanskje kan ta opp et lån som du betaler tilbake på hver mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med banken din. Kan jo hende de kan hjelpe deg. Ellers er forbrukslån rådyre. Har du ingen privatpersoner du kan spørre om hjelp da. Foreldre med eid bolig som kanskje kan ta opp et lån som du betaler tilbake på hver mnd.

Nei, har absolutt ingen jeg kan spørre. Ellers hadde jeg ikke lånt av han i utgangspunktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian har forresten den beste sparekontoen med en rente på 3,75% fra første krone nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du KAN ta ut BSU-pengene dine, men du må da betale tilbake skattefordelene, og kan ikke åpne en nye slik konto. Men det kan likevel hende at det er gunstigere å gjøre det enn å ta opp forbrukslån, men det kommer vel kanskje litt ann på betalingsevnen din og hvordan rente du får.

Og derfor må hun ikke finne på slik tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Men legater er vel mest for prosjektbruk, og ikke privatbruk?

Begge deler. Oppsøk uansett en bank å få råd og hjelp der. Men uansett hva du gjør, IKKE avslutt BSU'en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler. Oppsøk uansett en bank å få råd og hjelp der. Men uansett hva du gjør, IKKE avslutt BSU'en!

Ok, da skal jeg prøve det. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg skal gjøre det slutt med kjæresten min. Av ulike grunner skylder jeg han 70.000 ca. 40.000 av de er BSU-penger han har investert i min BSU. Disse får jeg ikke tatt ut og må derfor betale han tilbake med andre penger. Resten er penger som ble brukt på flytting der vi skulle splitte alt i to.

Jeg har ingen egenkapital, utenom den BSU-kontoen med 40.000 på som jeg ikke får tatt ut. Har ca 80.000 i studielån.

Jeg vil gjerne betale disse pengene tilbake FØR jeg gjør det slutt. Ser for meg at jeg ikke har noe annet valg enn forbrukslån...? Noen som eventuelt vet om andre muligheter? Og, hvilke forbrukslån er mest gunstige?

...Lurer i samme slengen på om noen kan tipse meg om en god høyrentekonto?

På forhånd, takk for svar.

Du skal ha forbrukslån OG høyrentekonto? Spesielt :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...