Gå til innhold

Hvordan slutte å tenke på eksen hans


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært sammen i to år, og har er flink til å vise meg og fortelle meg at han elsker meg.

Jeg sliter med depresjon, noe jeg har gjort i ihvertfall 1 år nå. Når jeg ser tilbake på tiden vår sammen, så har det vært noen dårlige dager for meg. Og ganske ofte har det vært lav selvfølelse, dårlig selvtillit og usikkerhet ovenfor meg selv. Og det er vel kanskje derfor jeg har tenkt så mye på eksen hans.

Det ble slutt mellom de ca 1 år før vi ble sammen, en rent brudd uten noe drama av betydning. Jeg vet de har kontakt og er venner, og jeg bekymrer meg ikke for at det skal skje noe mellom dem. Men jeg tenker veldig ofte på henne, og dette har blitt et problem for meg. Jeg ser hvor utrolig vakker hun er, hvor mange venner hun har på facebook som hun skriver fine ting med, det virker som at alle er glad i henne.

Jeg har leita etter noe, anything, som kan være negativt med henne, som kan gi meg litt fred, men hun virker perfekt.

Jeg sammenligner meg med henne og ser mine egne feil og mangler, og jeg kjenner det knyter seg inni meg (ikke på en god måte) når jeg ser/hører navnet hennes i en eller annen sammenheng.

Jeg trenger hjelp, jeg blir jo nesten besatt her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal sørge for at du ikke blir minnet om henne, og det betyr at du slutter å lete henne opp på Facebook og eventuelt andre steder. Så lenge du oppsøker muoigheter for å se bilder av henne, så forsterker du bare de følelsene du sitter med. Facebook er ikke det virkelige liv - og selv om det tilsynelatende virker som folk bare skriver fine ting til hverandre - så er ikke dette det virkelige liv. Du må få henne ut av livet ditt - det har jo kjæresten din gjort!

Endret av Havbris
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om dette, kjenner endel jenter som nesten er besatt av eksen til typen sin.

Jeg er ett år yngre enn typen min. Jeg vet hvem eksene hans er, men vi snakker ikke noe om kjærestefortiden. Tenker ikke noe spesielt om de fleste av de. De er naturlige og søte jenter som virker hyggelige. På samme måte som mine ekser er ekser, er de også det..

Men... Med den siste eksen hans hadde jeg lenge litt samme problem som deg, har det egentlig litt ennå, men prøver å ikke tenke på det.

Hun var totalt annerledes enn meg utseendemessig. Lange extentions i håret, mye sminke, korte kjoler, vide utringinger, slank, i høye heler. Hun er 4 år yngre enn meg, altså 5 år yngre enn typen min.

Siden jeg og storesøstra hennes var venner, så jeg mye av denne jenta da vi var yngre. Og hun drakk og festet masse, rota rundt, eksperimenterte og hadde sex med mange gutter.

Hun og typen min var sammen i nesten et år. Han sa det ble slutt fordi hun var umoden. Dette er noen år siden. Nå er hun samboer med en annen, og jeg er jeg ikke bekymret for at det skal skje noe mellom dem. Men jeg vet at hun er mer seriøs nå, og det stikker når jeg tenker på at det ble slutt fordi hun var umoden. Hun er jo ikke umoden lenger. Tenker han fortsatt på henne?

Tenker hun kunne sine triks på soverommet også. Jeg har kun hatt sex med èn før typen min og føler meg skikkelig uerfaren.

Jeg visste ikke at de hadde vært sammen, da jeg ble sammen med han. Da jeg fikk vite det hadde jeg mye tanker som "Hvis hun var ei jente for han, er vel ikke jeg det. Vi var jo totalt forskjellige. Og så ung hun er... Hvorfor i alle dager ville han være sammen med ei så ung jente?"

De var sammen da hun var 15-16 og han var 20-21.

Nå er vi 24 og 25 og har vært sammen i litt over 6 måneder.

-----------------------------------------------------------

Jeg råder deg til å ikke se på profilen hennes på Facebook. Og så synes jeg ikke du skal sammenligne deg med andre, generelt! Alle er unike, ingen er bedre enn andre.

Det er veldig lite hensiktsmessig å tenke masse på eksene til typen sin. Jeg blir roligere av å tenke på hvordan jeg ser på mine ekser, og håper at typen ser på samme måte på sine.

Liker Melissa Horn sin sang. Tenk litt over denne:

"Lät du henne komma närmre?

var hon vackrare än mig?

det finns dagar som jag tänker

mer på henne än på dig"

Er ikke det veldig trist og tåpelig? Å tenke mer på eksen til typen din enn på typen din?

Den sangen hjelper meg litt når jeg er på eks-bærtur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i to år, og har er flink til å vise meg og fortelle meg at han elsker meg.

Jeg sliter med depresjon, noe jeg har gjort i ihvertfall 1 år nå. Når jeg ser tilbake på tiden vår sammen, så har det vært noen dårlige dager for meg. Og ganske ofte har det vært lav selvfølelse, dårlig selvtillit og usikkerhet ovenfor meg selv. Og det er vel kanskje derfor jeg har tenkt så mye på eksen hans.

Det tror jeg også. Hadde du vært fornøyd med deg selv hadde du ikke ofret henne en tanke engang.

Er det noen spesiell grunn til at du er usikker på deg selv, oghar lav selvfølelse/selvtillit?

Trener du? Kanskje du burde begynne med det, om ikke for helsa sin skyld så for å 'rase' av deg med en skikkelig treningsøkt. Du hadde følt deg mye bedre etterpå, mest sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo sammen med deg og han hadde jo ikke vert det hvis han ikke var forelsket osv. I deg, prøv heller å tenk på det enn at x en hans er så utrolig vakker :)

jeg er helt anderledes utseende messig enn hva x ene til min kjæreste er, han pleier falle for jenter som er lave og tynne. Jeg er nesten like høy som han og tynn, men vi passer utrolig bra sammen personlighetsmessig!! Ler veldig masse og alt føles rett og slett rett.

Istedenfor å fokusere på utseende til x en, prøv å tenke på hva som gjør dere til et bra par :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan jo ikke være så perfekt siden det ble slutt mellom de... Tenk heller på det :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...