Gå til innhold

Hvordan gjøre det slutt?


Gjest henrix

Anbefalte innlegg

Gjest henrix

Jeg orker ikke det forholdet jeg er i lenger, han er kontrollerende og til tider helt motbydelig mot meg. Jeg er glad i han, men jeg begynner å slite mer og mer psykisk pga han. Jeg lurer bare på hvordan jeg kan gjøre det slutt på en måte som virker fair. Er redd for at han skal bli sint og voldelig, derfor har jeg utsatt det over en lenger periode, men jeg orker det ikke om jeg venter noe lenger. Har noen tips om hvordan jeg kan gjøre det ? Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff.. Aldri enkelt å gjøre det slutt, eller vær den som blir dumpet..

Foreslår at du setter deg ned med han og forteller rolig at du ønsker dere går hver deres vei.. Forklar han at du føler du er i ferd med og miste deg selv, noe du ikke ønsker skal skje. For uten å være seg selv, så fungerer en aldri i ett forhold sammen med noen.. Si du håper på forståelse og at det er mulig å skilles som venner..

Er han glad i deg også, så ønsker han ditt beste og lar deg gå uten å bli sint eller voldelig........ :/

Så lenge du klarer formidle det du har å si på en rolig måte, hvor han forstår hvor du kommer fra, så går det nokk bra vil jeg tro. Selv om det vil gjøre vondt hos dere begge..

Ønsker deg lykke til i hvertall.. Er viktig å lytte til seg selv i dette livet, en lever bare en gang og etter min mening må en prioritere seg selv som nr.1 dersom man ikke har barn da.. Gjøre det best mulig for seg selv :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han oppfører seg motbydelig mot deg, hvorfor ikke bare kvitte deg med han fort og gærlig uten å gjære noen sak ut av det? Haha, folk er forskjellige. Selv om jeg stort sett var god og grei mot den første eksen min syntes hun jeg fortjente å bli dumpet over msn, mens du vil gi en som åpenbart oppfører seg tvilsomt en fair breakup? Fordelen med å dumpe noen respektløst og brått er at vedkommende får totalt avsmak på deg og får en grunn til å misslike deg i stedet for å savne deg, så gjør det like greit så enkelt. Med mindre han er en liten hevngjerrig psyko er du nok kvitt han ganske greit sånn.

Eller ta eg en prat med han, ha en venninne, kompis eller far i bakhånd som enten er likeved eller vet hva du gjør og skal så du har noe sikkerhet om han blir voldelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å si i fra først en uke eller to før jeg skulle flytte. Ny bolig og alt med flytting var ordnet. Han fikk kort frist, men det var fordi jeg ikke orket og turde å bo i sammen med ham lenge etter at jeg sa i fra at jeg flyttet.

Du kan aldri bryte på en fair måte. Ikke i den andre parts øyne iallfall. Trygg deg selv først og fremst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...