Gå til innhold

Søke om AAP fra NAV pgs psykisk sykdom


Kittykat

Anbefalte innlegg

Så du har vært på møte med NAV?

Hvordan ble du mottatt?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øh? Hvis ikke det er psyk eller fastlegen som har satt diagnosen din ,hvem er det da? :hallo:

Jeg spurte naboen om han kunne stille en diagnose på meg...

Nei, jeg har vært lagt inn rundt 50 ganger på ung og voksen akutt psykiatrisk. Det er de som har satt diagnosene mine. Og nei, det var ikke noe psykolog som satte de, det var legene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer da vel ikke? Det er ikke psykologen, men fastlegen som skal dokumentere behovet for aap. Fastlegen setter diagnose, ikke psykologen. Med mindre man da går hos en psykiater.

Psykologer kan også sette diagnoser. Psykologen kan også fint dokumentere behov for aap, ofte har dette tyngre vekting enn dokumentasjon fra fastlege.

dette er bare tull, er du syk nok får du så mye terapi som du ønsker!

12 uker da er du behandlet for en mild forbigåend deprissjon da! alså ikke alvårligt.

Dette stemmer ikke på noen måte. Det burde vært sånn, ja, men det er det ikke.

Så fastlegen kan stille diagnose ved psykiske lidelser? Man trenger ikke gå til psykolog?

Fastlegen kan også stille diagnoser. Men mange av de liker ikke gjøre det, fordi de ikke har kompetanse nok på området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare snakke for meg selv , og jeg har dårlige erfaringer. Jeg går på AAP pga psykisk sykdom (angst, depresjon og selvmordstanker) og jeg har blitt behandlet som dritt etter første tlf samtale til NAV Fredrikstad. På det sentralbordet er de kjempe hyggelige og forståelsesfulle, men hver gang jeg blir satt over er det nedtur og ingen hjelp å få. Jeg har snart vært der i 2 år og har mast om dette med å utrede og sjekke arbeidsevne, de har enda ikke gjort noe. I starten av dette året så pratet jeg med en som skulle ordne dette og han sa at det tar. Max 1-2 mnd å bli innkalt. De påstår at de har innkalt meg, men jeg har verken hørt fra dem eller fått noe,brev.. Det er rimelig spesielt når en person roper ut at man VIL jobbe så er det ingen der som er interessert?

Og så mange ganger de sier " saksbehandleren din ringer deg innen to dager", vel.. Nå har jeg hatt 3 saksbehandlere der og jeg har bare pratet med 1 av dem. Og det har vært når jeg har ringt angående sånn utplassering.. Det svaret jeg får når jeg ringer og spør om hvor lang tid det tar sånn ca å komme inn på det attføringstiltaket med jobb så får jeg bare dette tilbake "den informasjonen har jeg ikke foran meg nå."

Neivel.. sier jeg da.. hva gjør jeg da? Svar: jeg kan prøve å ringe saksbehandleren din?.... Ring.. ring.. borte i 5 minutters.. Nei, saksbehandleren din er ikke på jobb. Ha det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har vært på møte med NAV?

Hvordan ble du mottatt?

:)

Jeg hadde med meg samboeren min, så han jeg snakket med var ok der og da. Lurer på hvordan det er hvis jeg kommer alene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med meg samboeren min, så han jeg snakket med var ok der og da. Lurer på hvordan det er hvis jeg kommer alene.....

Jeg sliter også psykisk, og jeg har aldri hatt noe å ha med meg, så jeg har alltid kommet alene.

Jeg har kanskje vært heldig, men jeg har bare møtt greie folk på NAV. :)

Er man uheldig, møter man på en med lite forståelse...

Jeg går iallfall til en Los på NAV, og de har utdannelse innen psykisk helse. Kanskje du kan spørre om å få en Los?

Vilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...