Gjest meh Skrevet 16. mai 2012 #21 Del Skrevet 16. mai 2012 Hva får deg til å tro at Mayanerne kunne forutsi en dommedag? Dette var også et folkeslag som blant annet gikk til krig mot naboland med mål i å skaffe krigsfanger som de kunne skjære hjertene ut av for å hedre "høyere makter." Dette tyder på en fornuft som er helt hinsides, og det burde derfor ikke forundre deg at de skrev ned en såkalt "dommedag" heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #22 Del Skrevet 16. mai 2012 Jeg håper astronomene til mayaene var flaue over oppførselen til resten av innbyggerne. Jeg hadde følt meg som en partikkelfysiker ansatt hos en apeflokk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 16. mai 2012 #23 Del Skrevet 16. mai 2012 Her har vi en laaaang liste med dommedagsprofetier som har slått feil. Det er tydeligvis en grense for hvor mange ganger man kan rope "Ulv!". Roper man istedet "Dommedag!!", har man noe mer å gå på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 17. mai 2012 #24 Del Skrevet 17. mai 2012 Jeg håper astronomene til mayaene var flaue over oppførselen til resten av innbyggerne. Jeg hadde følt meg som en partikkelfysiker ansatt hos en apeflokk. Astronomene var også prester, og presederte over menneskeofringene. Fun factoid: En av årsakene til at mayaene klarte seg så dårlig mot de portugisiske conquistadorene, var at de hadde en kampstil som hadde som formål å ta levende fanger i størst mulig grad, mens conquistadorene var mer fokusert på å drepe med størst mulig effektivitet. Jeg er ikke HELT sikker på hvem som var de verste barbarene. Jeg mener, mayaene ville jo ha dem i live så de kunne skjære hjertet ut av brystkassene deres mens de enda levde. Det er litt kjipt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #25 Del Skrevet 17. mai 2012 Jeg tenker mer at dommedag er en slags metafor eller et bilde. Vi sier jo selv at "kjæresten dro sin veg, og verden raste sammen". Vi mener jo ikke virkelig at verden raste sammen. Og noen kan oppleve å stryke på eksamen som verdens undergang. Det kan være tankesystemer som kollapser, ikke en jordklode. Alt alt du har trodd på før, må du revurdere, for eksempel. Og slikt kan jo være ganske befriende. At sannheten faktisk kan vise seg å ikke være sannheten likevel, men noe mye bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elihol Skrevet 17. mai 2012 #26 Del Skrevet 17. mai 2012 Du kan kjøpe en verdensundergangforsikring av meg. Den er ganske dyr. Men går verden under dekker jeg alt. Jeg vil gjerne ha! Om vi dør vil jeg i hvertfall få noe igjen for det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #27 Del Skrevet 17. mai 2012 Jeg tenker mer at dommedag er en slags metafor eller et bilde. Vi sier jo selv at "kjæresten dro sin veg, og verden raste sammen". Vi mener jo ikke virkelig at verden raste sammen. Og noen kan oppleve å stryke på eksamen som verdens undergang. Det kan være tankesystemer som kollapser, ikke en jordklode. Alt alt du har trodd på før, må du revurdere, for eksempel. Og slikt kan jo være ganske befriende. At sannheten faktisk kan vise seg å ikke være sannheten likevel, men noe mye bedre! Det er kanskje det for deg, og det er bra. Men for andre er dette blodig alvor. Den beste måten man kan bekjempe disse tragiske dødsfallene, er ved å påpeke alle hullene i "dokumentasjonen" mayatilhengerne kommer med. Når folk i største alvor snakker om Niburu, og verdens ende, siden en gammel kalender skifter til ett nytt ark, så lurer jeg på: Er de klar over hva de støtter opp om? Folk kommer til å dø i desember dette år. De aller fleste av naturlige årsaker som alderdom og sykdom. Men en del vil nok også dø, fordi de faktisk tror verden vil gå under. Det er veldig trist, og veldig unødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #28 Del Skrevet 18. mai 2012 Det er kanskje det for deg, og det er bra. Men for andre er dette blodig alvor. Den beste måten man kan bekjempe disse tragiske dødsfallene, er ved å påpeke alle hullene i "dokumentasjonen" mayatilhengerne kommer med. Når folk i største alvor snakker om Niburu, og verdens ende, siden en gammel kalender skifter til ett nytt ark, så lurer jeg på: Er de klar over hva de støtter opp om? Folk kommer til å dø i desember dette år. De aller fleste av naturlige årsaker som alderdom og sykdom. Men en del vil nok også dø, fordi de faktisk tror verden vil gå under. Det er veldig trist, og veldig unødvendig. Jeg skjønner egentlig fortsatt ikke hvorfor du er redd. Det er jo mer sammsynlig at du skal få en dødelig sykdom for eksempel. Og de skjønner jeg faktisk. Jeg skjønner hypokondere, og har til en viss grad kjendt på denne frykten selv. Det er noe med det at en aldri har garanti for noe. Men du er redd for at andre skal ta livet sitt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå