AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #1 Del Skrevet 29. april 2012 Jeg hørte at man kunne fjerne føflekk med å gni eple cider eddik på, så ta et plaster over, så ville den forsvinne. Lurer på om noen av dere har prøvd dette før. Jeg har tenkt til å prøve det, men jeg vet ikke om det kommer til å funke. Vet noen hvor lang tid det tar før føflekken forsvinner, og om det må være en utstående føflekk eller ikke? Gjerne kom med andre forslag man kan bruke til å fjerne føflekker selv. Jeg har forresten prøvd te-tre olje og det funket ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 29. april 2012 #2 Del Skrevet 29. april 2012 Fjern den heller hos legen du, på en skikkelig måte! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 29. april 2012 #3 Del Skrevet 29. april 2012 Nei, det virker garantert ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 29. april 2012 #4 Del Skrevet 29. april 2012 Høh, gjett om jeg hadde vært glad hadde noe sånt funket. Jeg har nemlig fått en fregnesak på haken som ser akkurat ut som jeg har sølt litt saus på meg eller noe sånt. Lekkert. Kan tro jeg prøvde å vaske den vekk noen ganger før jeg innså hva det var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #5 Del Skrevet 29. april 2012 Føflekker vokser ut innenifra. Når jeg har fjernet føflekker så stanser de de ut, fordi de går jo langt inn i kjøttet, eller hva jeg skal si. Så når de tar ut føflekken, er det en sånn laaang hale på den. Det er viktig å få med hele, ellers vokser de ut igjen. Det skjedde med meg, jævlig irriterende. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parvati Skrevet 29. april 2012 #6 Del Skrevet 29. april 2012 Lurer på om det kjerringrådet kanskje kan være for vorter, og ikke for føflekker? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malin SV Skrevet 2. juli 2012 #7 Del Skrevet 2. juli 2012 Hei! Jeg har prøvd dette, og det funker faktisk. Utrolig nok,- og gjett om jeg er glad!! Har fjernet 3 føflekker på denne måten, og de har ikke kommet tilbake enda. Vet at dette er et meget populært kjærringråd i USA Dette gjorde jeg: Dynket en bomullspinne i 5% eplecidereddik, og klipte av tuppen, slik at bomullet ble på størrelse med føflekken. Så la jeg bomullet på flekken, og satt en plasterlapp på over natten. Neste morgen var flekken flatere og helt hvit. Jeg gjentok dette i 4-5 dager, (ettersom hvor fort det går før den "dør"), og underveis forandret flekken seg til helt svart, og da begynte det å svi en del. Dagen etter ble den helt uttørket, og det kom rur på. Veldig viktig at man ikke pilker av ruren, da man kan få stygge arr!! Så ramlet den av. Vet jo ikke om røttene på føflekkene forsvinner eller tørker ut, men de stygge føflekkene er i såfall borte , forhåpentligvis for alltid! Det er jo bare å prøve, har hørt om flere dette har funket til! Men vær litt forsiktig med at det ikke kommer så mye på huden rundt føflekken.. Eddik er jo syre, som dermed virker etsende på huden og føflekken, og kan skape brannsår. Lykke til! Hilsen Malin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zinnia Skrevet 2. juli 2012 #8 Del Skrevet 2. juli 2012 Jeg må innrømme at jeg ved en tre-fire anledninger bare har knepet de av selv med neglene. Dette har da vært de litt større som man kjenner står litt ut når man stryker handen over huden. Der hvor jeg fjernet den største er det et slags merke som er litt brunt, men det er flatt og gjør meg ingenting sammenlignet med den stygge føflekken som var der før. Det eneste er at det blør veldig med denne metoden. Men anbefaler ikke dette altså, det blir isåfall på egen risiko! For meg har det likevel funket fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #9 Del Skrevet 3. juli 2012 Høres interessant ut, men tror ikke jeg tør å prøve før jeg vet det er trygt. Hva slags type arr får man på denne måten? Har fjernet et par føflekker på føflekklinikken i oslo, de skjærte ikke bort noe av huden, men brukte en type laser, tror jeg. Det etterlot seg kritthvite arr, som er like synlige som de mørke føflekkene var:/ hadde vært kjekt om det fantes en metode som ga mindre arr.. Anonym poster: 4c5fe54e30c610201b784ae14111f5df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Karianne Skrevet 13. november 2012 #10 Del Skrevet 13. november 2012 Hei! Jeg har prøvd dette, og det funker faktisk. Utrolig nok,- og gjett om jeg er glad!! Har fjernet 3 føflekker på denne måten, og de har ikke kommet tilbake enda. Vet at dette er et meget populært kjærringråd i USA Dette gjorde jeg: Dynket en bomullspinne i 5% eplecidereddik, og klipte av tuppen, slik at bomullet ble på størrelse med føflekken. Så la jeg bomullet på flekken, og satt en plasterlapp på over natten. Neste morgen var flekken flatere og helt hvit. Jeg gjentok dette i 4-5 dager, (ettersom hvor fort det går før den "dør"), og underveis forandret flekken seg til helt svart, og da begynte det å svi en del. Dagen etter ble den helt uttørket, og det kom rur på. Veldig viktig at man ikke pilker av ruren, da man kan få stygge arr!! Så ramlet den av. Vet jo ikke om røttene på føflekkene forsvinner eller tørker ut, men de stygge føflekkene er i såfall borte , forhåpentligvis for alltid! Det er jo bare å prøve, har hørt om flere dette har funket til! Men vær litt forsiktig med at det ikke kommer så mye på huden rundt føflekken.. Eddik er jo syre, som dermed virker etsende på huden og føflekken, og kan skape brannsår. Lykke til! Hilsen Malin Hei, har prød dette i noen dager n, og fløflekken er blitt nesten "borte" den har liksom gått nedover i huden/eller at øvre delen er av. hvor lenge holdt du på? skal jeg bare kjøre på med edikk til alt er borte eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss_Sunshine* Skrevet 13. november 2012 #11 Del Skrevet 13. november 2012 Lurer på det samme som ts, må det være en utstående eller en flat føflekk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #12 Del Skrevet 15. juli 2023 Flere som har prøvd dette? Har en utstående føflekk i ansiktet jeg har lyst til å prøve på Anonymkode: 66e83...ed2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #13 Del Skrevet 15. juli 2023 Er ikke det dumt da? Å fjerne utseende på en potensielt farlig flekk? da kan den jo vokse uhemmet under huden, fordi du ikke ser den lenger? 🤔 Anonymkode: de66d...5f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #14 Del Skrevet 15. juli 2023 Lurer på om eddiken også dreper kreften i føflekken, hvis det finnes? Noen som vet? Anonymkode: ef3e3...9e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #15 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er ikke det dumt da? Å fjerne utseende på en potensielt farlig flekk? da kan den jo vokse uhemmet under huden, fordi du ikke ser den lenger? 🤔 Anonymkode: de66d...5f6 Er den farlig, så kommer den garantert opp igjen med én gang, pga. celledeling. Om det i det hele tatt går an å fjerne farlige føflekker. Tror man at den er farlig, så er det uansett hudlege som er rette veien å gå. Anonymkode: 76e7b...dbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #16 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lurer på om eddiken også dreper kreften i føflekken, hvis det finnes? Noen som vet? Anonymkode: ef3e3...9e3 Eddik dreper ikke kreft, da ville jo det vært behandlingen mot kreft. Anonymkode: 2c65a...27b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #17 Del Skrevet 15. juli 2023 ung.no sier det kan dempe fargen noe. Jeg har ikke prøvd det, men tenker at jeg ikke ville ha tatt eddik i ansiktet uten å ha testet det en annen sted på kroppen først. https://www.ung.no/oss/8o1kRxEDIapj8EMDnpR4vA (Og det dreper i hvert fall ikke kreft, som noen spør om. ) Anonymkode: 116b3...114 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #18 Del Skrevet 27. januar Bump. Vil gjerne prøve dette med eddik. Leste også at hvitløk kan funke. Noen som har prøvd? Anonymkode: 8c4a9...9cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 27. januar #19 Del Skrevet 27. januar Eddik tar ikke bort føflekker, men mulig den reduserer seborreisk kreative. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #20 Del Skrevet 27. januar Minitroll skrev (3 minutter siden): Eddik tar ikke bort føflekker, men mulig den reduserer seborreisk kreative. Hva er det? Jeg har et utovergående føflekk. Det hadde ikke gjort meg noe å ha den om den avr flat. Vil bare ha den flat. Anonymkode: 8c4a9...9cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå