Gjest HuskyPusky Skrevet 1. mai 2012 #21 Skrevet 1. mai 2012 Nå som det begynner å bli varmere ute (nesten sommer) så har jeg lagt min elsk på en BB-krem som jevner ut hudtonen min og gjør så jeg ser frisk og strålende ut uten å være så alt for dekkende Jeg sliter ofte med å finne foundationer som er lyse nok for meg, for jeg er en skikkelig bleikfis. Men denne passet perfekt Så er det jo ikke noe negativt med solfaktor heller.
BoringMachines Skrevet 1. mai 2012 #22 Skrevet 1. mai 2012 Jeg har lys og rød hud, og har prøvd mange forskjellige da det er vanskelig å finne en foundation som er ganske lys og samtidig dekker det røde, men uten å legge seg som et lag utenpå huden. Den jeg har endt opp med er den lyseste til Dior Forever. Den er helt fantastisk! Den dekker bra, passer til hudfargen min og smelter godt inn i huden.
Chocoholic Skrevet 1. mai 2012 #23 Skrevet 1. mai 2012 Bobbi Brown skin foundation. Veldig flytende (renner), har light-medium dekkevne som kan bygges opp, holder hele dagen, har SPF15 og gir meg ikke utbrudd :D Jeg må sette med pudder eller så holder den ikke så bra, men desidert beste foundation så langt. Om sommeren liker jeg Bobbi Brown natural finish (tror den heter det). Har mer dekkevne, men den holder olje og fet hud borte mye bedre enn skin. Dårlige: MAC studio fix fluid. Veldig dårlig. Så veldig fin ut etter påføring, men oksiderte som bare søren og ga meg tidenes kviseutbrudd i form av underjordiske kviser som ikke gikk bort på flere måneder. Huden der hvor jeg fikk kviser er enda ikke bra, og jeg får lett kvisr på akkurat samme plassen
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #24 Skrevet 2. mai 2012 Jeg har prøvd ALT, og da mener jeg det, men av og til er det enkleste det beste. Av mineralfoundation foretrekker jeg helt klart Bare Minerals Original. Den har gode farger for meg (Fairly Light/Medium Beige etterhvert dersom jeg får farge), gir fin glød til huden, og sitter som støpt. Ellers liker jeg Dior Nude Fresh Glow foundationpudder i løs form. Dette er også "mineralsminke", men ikke like ren. Den gir flott glød og sitter hele dagen. Av "vanlige" foundationer liker jeg egentlig bare Sensai Fluid Finish, som har medium dekkevne og troverdige farger, og Lancome Teint Miracle, som er veldig lett på huden, dekker moderat (men kan bygges opp til medium dekkevne), og som man ikke ser. Honesty, hvilken av Bare Minerals og Lancome som du nevner her, dekker mest? Jeg prøvde Lancome i går, og den virker bra, men ørlite i overkant maskeaktig for meg. Vil du si Bare Minerals er mer eller mindre maskeaktig enn Lancome?
Honesty Skrevet 2. mai 2012 #25 Skrevet 2. mai 2012 De er helt forskjellige. Jeg bruker veldig lite av Teint Miracle, og da dekker den medium. Med BM er resultatet avhengig av hva slags børste du bruker. Jeg synes kabukier gir et mer dekkende resultat enn hva en flattop-børste gir, og koster med naturhår dekker mer enn hva syntetiske koster gjør. BM Original gir litt glød, så resultatet blir mer naturlig på en tørr hud. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #26 Skrevet 2. mai 2012 De er helt forskjellige. Jeg bruker veldig lite av Teint Miracle, og da dekker den medium. Med BM er resultatet avhengig av hva slags børste du bruker. Jeg synes kabukier gir et mer dekkende resultat enn hva en flattop-børste gir, og koster med naturhår dekker mer enn hva syntetiske koster gjør. BM Original gir litt glød, så resultatet blir mer naturlig på en tørr hud. Takk for svar!
Dixieland Skrevet 2. mai 2012 #27 Skrevet 2. mai 2012 Jane Iredale Amazing Base er min favoritt. Drøy i bruk, flott resultat og gode ingredienser. Elsker den! Jeg bestiller hos feelunique.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #28 Skrevet 2. mai 2012 Jeg bruker stort sett mineralfoundation til hverdags - mest fordi det går raskt og er bra for huden min. Bruker å bytte en del innen mineralfoundations, akkurat nå bruker jeg Tikei, og synes den er bra. Liker ID sin også, den gir litt mer glød. Var ikke så fan av Mineral hygenics, som alle skrøyt sånn av - selv om den dekket ganske bra, så synes jeg resultatet ble for maskeaktig, også likte jeg ikke så godt den "kremete finishen". Huden min er veldig tørr og fuktfattig, supersensitiv, og med noe urenheter/nupper. Stiller ganske strenge krav til den perfekte foundation - den må være snill med huden og pleie, ikke gi urenheter, den må dekke mine røde områder og nupper, den må ikke fremheve tørrhet (gjerne skjule det), den må se veldig naturlig ut, og gjerne gi masse glød (uten å gjøre meg blank - men det er ikke et stort problem). Når jeg skal være ekstra fin bruker jeg Kanebo Sensai Fluid finish foundation fremfor mineralfoundation, fordi resultatet blir mer glødende og naturlig. Den gir masse fuktighet til min tørre hud, det er definitivt den beste jeg har prøvd. Den er likevel ikke perfekt, fordi den lyseste fargen er hakket for mørk til huden min, i alle fall på vinteren. I tillegg bruker jeg Vichy dermablend der jeg vil ha ekstra dekkevne - for den dekker skikkelig bra!
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #29 Skrevet 2. mai 2012 Skjønner ikke hvordan du kan ha tørr og fuktfattig hud og være fornøyd med Tikei mineralfoundation, Jeg synes alle puddere legger seg utpå huden siden jeg har tørr hud, og fremhever tørre partier. Samme hvor mye mineraler det er i dem. Misunnelig!
finkel Skrevet 2. mai 2012 #30 Skrevet 2. mai 2012 Skjønner ikke hvordan du kan ha tørr og fuktfattig hud og være fornøyd med Tikei mineralfoundation, Jeg synes alle puddere legger seg utpå huden siden jeg har tørr hud, og fremhever tørre partier. Samme hvor mye mineraler det er i dem. Misunnelig! Prøv å legg et lag så tynt du kan, la det sette seg litt før du tar et andre lag om du trenger det? Og bruk en foundation for tørr hud. Forresten, Mac Fix+ hjelper meg masse når jeg føler at ansiktet ser tørt/pudrete ut... Huden blir veldig naturlig ved bruk av den!
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #31 Skrevet 3. mai 2012 Skjønner ikke hvordan du kan ha tørr og fuktfattig hud og være fornøyd med Tikei mineralfoundation, Jeg synes alle puddere legger seg utpå huden siden jeg har tørr hud, og fremhever tørre partier. Samme hvor mye mineraler det er i dem. Misunnelig! Jeg er ganske flink til å ta vare på huden min ellers - mye oljer, og gode fuktighetskremer, så da går det bra å bruke mineralfoundations. Hvis huden min er veldig tørr og flassete noen dager blir nok Tikei (og egentlig mineralfoundations generelt) litt for tørt. Synes jevnt over flytende foundation gir et litt bedre (mer glødende) resultat (hvis man finner den riktige), men til hverdags gidder jeg ikke styre med noe flytende, så da blir det mineralfoundation, fordi det går så raskt og dekker bra. Er enig i at Tikei sin kan være litt tørr - egentlig foretrekker jeg kanskje ID sin, men Tikei er billigere, så da blir det den. Varierer som sagt innen mineralfoundations. Men som Finkel sa - prøv å spray over Mac fix+ (eller annen fuktighetsspray) etter at du har tatt på mineralfoundation, det gjør resultatet mye mer naturlig og mindre pudrete. Evt. kan du først jobbe pudderet inn i kabukien, så spraye litt Mac fix+ på kabukien, og så påføre som vanlig i ansiktet - det gir en mer polert finish. Skjønner at det er vanskelig med foundation når man har en hud som har litt spesielle behov - men ikke gi opp, den perfekte foundation finnes der ute for deg ;-)
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #32 Skrevet 3. mai 2012 Jeg var en av de som svarte i den andre tråden, og går under kategorien "foundatioholic".. Dvs, jeg driver research på nett og rundt omkring etter den PERFEKTE foundationen, og leser 'reviews' opp og ned og sidelengs for å finne en som kan passe til min tørre hud. Så kjøper jeg de og synes resultatet enten blir OK eller mindre OK. Noen 'Holy Grail' vet jeg ikke om jeg har funnet ennå. Jeg VIL veldig gjerne like mineralsminke, men desverre hvordan jeg vrir og vender på det, så finnes det ikke noe som suger til seg hudens olje og fuktighet like mye som dette - ihvertfall på meg. Og det har absolutt en aldersgrense, det tells liksom ikke hvis man er 16 og huden ser like fin ut uansett Det er meget lite flatterende på rynker og ujevnheter.. Er veldig glad i kremfoundations som jeg påfører med en damp svamp. Men jeg liker også flytende. Har prøvd både dyre og billge, og synes selv man kan få et like groteskt (eller bra) resultat av noe billig som noe dyrt. Jeg vil tippe man ofte betaler for et merke og ikke nødvendigvis ingrediensene. Nylig kjøpte jeg Maybelline Fit Me foundation, og utrolig nok synes jeg den var helt topp.. Den har en lett dekkevne, kanskje medium hvis man bygger det opp, og i og med at den er så tyntflytende er den veldig god på å jevne ut slik at man ikke får det tydelige 'laget' som jeg helst prøver å unngå. Det viktigste en foundation gjør for mitt ansikt er å jevne ut fargen og la det som fortsatt ER pent fra før - fortsette å være pent. Bruker da en slik beautyblender duplikat som jeg fukter og som jeg kjøpte på Cubus. Jakten fortsetter nok, og jeg får allerede tips i denne tråden. Det er nesten farlig for sånne foundatioholikere som meg å lese her inne :gjeiper: Hvis noen har noen forslag på noen gode BB kremer for tørr hud, så si gjerne ifra om det også
gohege Skrevet 3. mai 2012 #33 Skrevet 3. mai 2012 Jeg bruker for tiden Daily minerals i det løse pudderet, og er kjempefornøyd. Den smelter fint inn i huden, og gjør at den ikke legger seg som en maske. Prisen er også det største plusset med denne, bare 110 kroner for ganske mange gram. Om prisen ikke hadde spilt noen rolle, hadde nok Id minerals vært den allerbeste. Selv om mange klager over den, var huden min aldri penere enn den var når jeg brukte denne. Jeg har også prøvd Glo minerals sin flytende foundation, men den likte jeg ikke i det hele tatt. Den fikk huden min til å se kunstig ut, og den var litt vanskelig å legge på. Jeg kan nevne at huden min er typisk tenåringshud, med kviser og hudormer over det hele. Den er verken fet eller tørr, men det poppet alltid nye kviser på alle steder i ansiktet mitt med Glo minerals. Med Daily minerals og Id minerals gjør den ikke det, og jeg tror at jeg har funnet min favoritt!
Glorya82 Skrevet 4. mai 2012 #34 Skrevet 4. mai 2012 Make up forever sin HD foundation funker bra på min hud. Den er tynt flytende og dekker godt, lett å bygge opp. Jeg har pigmentflekker jeg må dekke over, ellers er huden min normal med tørre partier. Har prøvd mye fra MAC men synes de blir for kakete men de dekker bra. Ellers er jeg glad i chanel øyenskygger og det meste fra MAC. Kick har en egen neglelakk serie som erbillig og bra.
Glorya82 Skrevet 4. mai 2012 #35 Skrevet 4. mai 2012 Ups, det siste der med øyenskygge og neglelakk skulle til en annen tråd..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå