Gå til innhold

hva handler dere på innvandrerbutikker?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Frukt

Grønnsaker

Krydder

Ymse annet spennende de måtte ha :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skikkelig sterkt chullipulver!

Gjest Ludovie
Skrevet

Frosne edamamebønner, fetaost, halloumi, oliven.

AnonymBruker
Skrevet

Å kalle det Asia mat blir minst like feil, da det ikke nødvendigvis er asiatere som driver disse butikkene, men f.eks like gjerne tyrkere (i allefall der jeg handler).

facepalm.jpg

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Frosne edamamebønner, fetaost, halloumi, oliven.

Hva bruker du edamebønnene til?

Gjest Ludovie
Skrevet

Hva bruker du edamebønnene til?

I salater, eller som tilbehør til fisk eller kylling. Jeg synes f.eks. de smaker godt med sitron, olivenolje, flaksalt og frisk chili.

Gjest Frk.Franzen
Skrevet

Jeg handler tyrkisk eple te der, nydelig!

• Liker 1
Skrevet

Frukt, grønnsaker, krydder, is og desserter

AnonymBruker
Skrevet

I salater, eller som tilbehør til fisk eller kylling. Jeg synes f.eks. de smaker godt med sitron, olivenolje, flaksalt og frisk chili.

:sjenert: Jeg trenger visst dette inn med teskje. Pleier du å koke dem, eller hvordan tilbereder man dem? Jeg smakte dem i en salat i London en gang, men hadde ikke tenkt på at det var mulig å få tak i dem i Norge.

AnonymBruker
Skrevet

Frukt, grønnsaker, krydder, oster, pasta, ris, sauser, te etc.

Synes det er flott med en fargerik matkultur!

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Krydder (store poser)

Frukt

Grønnsaker

Oljer

Karripastaer

Tørkede linser og bønner

Coscos

Oliven

- og så slenger det seg med 'litt-av-hvert' i tillegg (avhengig av hva jeg synes virker uimotståelig der og da), slikt som gresk feta.

AnonymBruker
Skrevet

Soyasaus fra kikkoman i en litters flasker, det er billigere.

En annen ting jeg nylig fant, "instant" miso suppe i pakke. Smaker akkurat lik som den man får kjøpt med take-away sushi, men koster knapt en tredjedel av prisen (10 kroner pr pers istedenfor 29-39).

Trænebær-, kirsebær- og tomatjus, billigere enn på ica/meny/ultra.

Salte agurker. Fordi jeg synes de er så mye bedre enn sylte agurker, og før kunne man bare kjøpe de i Sverige.

resten har vært nevnt før - grønnsaker, frukt, krydder, ris osv.

Gjest Ludovie
Skrevet

:sjenert: Jeg trenger visst dette inn med teskje. Pleier du å koke dem, eller hvordan tilbereder man dem? Jeg smakte dem i en salat i London en gang, men hadde ikke tenkt på at det var mulig å få tak i dem i Norge.

Hehe, null problem. :)

Jeg koker dem (fra frossen tilstand) i lettsaltet vann i noen minutter, til de er møre.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg handler tyrkisk eple te der, nydelig!

Åh, er ikke det en sånn skikkelig sur/søt te? :) Husker jeg smakte på en sånn i Tyrkia, men tok ikke med meg hjem :tristbla: Kan du anbefale meg et merke? :jepp:

Skrevet

Jeg kjøper basically alt av grønnsaker,frukt,nøtter,hermetisk mat,yoghurt naturell,div oljer,egg,ris,bulgur,deiger,div typer mel,krydder osv osv..

jeg anbefaler deg å kjøpe det meste du trenger på innvandrerbutikker. Omtrent ALT du trenger for å lage herlig mat fra hele verden finnes i disse butikkene. Og kjøtt kan du kjøpe i underetg på gunerius,billigere og bedre enn prior og gilde(bortsett fra gildes wienerpølser da,hehe)

Skrevet

Hvordan er disse butikkene prismessig egentlig? Er det samme pris som i matbutikken men større utvalg, eller er det faktisk billigere? Tenker da først og fremst på frukt og grønt samt nøtter og tørket frukt

Skrevet

Safran, ris, linser og noen ganger krydder.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er disse butikkene prismessig egentlig? Er det samme pris som i matbutikken men større utvalg, eller er det faktisk billigere? Tenker da først og fremst på frukt og grønt samt nøtter og tørket frukt

Det varierer litt fra sted til sted. I Oslo er de som regel mye rimeligere på frukt og grønt. Nøtter og tørket frukt kjøper jeg sjelden, så det vet jeg ikke.

Andre steder i Norge varierer det litt. Jeg kjøper f.eks. ofte persille i store bunter. De selger persille med pris per kilo, og det blir langt billiger enn de bittesmå pakkene eller pottene i vanlige matbutikker. Aubergine koster gjerne 59 kr/kg i vanlige butikker her, mens de som regel koster 19 kr/kg på innvandrerbutikken.

Ris og linser kjøper jeg mest der fordi de har et helt annet utvalg. Der har jeg ikke sammenlignet prisen, men couscous pleier å være rimeligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...