Sluagh Skrevet 1. mai 2012 #21 Skrevet 1. mai 2012 Frukt Grønnsaker Krydder Ymse annet spennende de måtte ha
Gjest Ludovie Skrevet 1. mai 2012 #23 Skrevet 1. mai 2012 Frosne edamamebønner, fetaost, halloumi, oliven.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #24 Skrevet 1. mai 2012 Å kalle det Asia mat blir minst like feil, da det ikke nødvendigvis er asiatere som driver disse butikkene, men f.eks like gjerne tyrkere (i allefall der jeg handler). 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #25 Skrevet 1. mai 2012 Frosne edamamebønner, fetaost, halloumi, oliven. Hva bruker du edamebønnene til?
Gjest Ludovie Skrevet 1. mai 2012 #26 Skrevet 1. mai 2012 Hva bruker du edamebønnene til? I salater, eller som tilbehør til fisk eller kylling. Jeg synes f.eks. de smaker godt med sitron, olivenolje, flaksalt og frisk chili.
Gjest Frk.Franzen Skrevet 1. mai 2012 #27 Skrevet 1. mai 2012 Jeg handler tyrkisk eple te der, nydelig! 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #29 Skrevet 1. mai 2012 I salater, eller som tilbehør til fisk eller kylling. Jeg synes f.eks. de smaker godt med sitron, olivenolje, flaksalt og frisk chili. Jeg trenger visst dette inn med teskje. Pleier du å koke dem, eller hvordan tilbereder man dem? Jeg smakte dem i en salat i London en gang, men hadde ikke tenkt på at det var mulig å få tak i dem i Norge.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #30 Skrevet 1. mai 2012 Frukt, grønnsaker, krydder, oster, pasta, ris, sauser, te etc. Synes det er flott med en fargerik matkultur! 1
Gjest Lille-pus Skrevet 1. mai 2012 #31 Skrevet 1. mai 2012 Krydder (store poser) Frukt Grønnsaker Oljer Karripastaer Tørkede linser og bønner Coscos Oliven - og så slenger det seg med 'litt-av-hvert' i tillegg (avhengig av hva jeg synes virker uimotståelig der og da), slikt som gresk feta.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #32 Skrevet 1. mai 2012 Soyasaus fra kikkoman i en litters flasker, det er billigere. En annen ting jeg nylig fant, "instant" miso suppe i pakke. Smaker akkurat lik som den man får kjøpt med take-away sushi, men koster knapt en tredjedel av prisen (10 kroner pr pers istedenfor 29-39). Trænebær-, kirsebær- og tomatjus, billigere enn på ica/meny/ultra. Salte agurker. Fordi jeg synes de er så mye bedre enn sylte agurker, og før kunne man bare kjøpe de i Sverige. resten har vært nevnt før - grønnsaker, frukt, krydder, ris osv.
Gjest Ludovie Skrevet 1. mai 2012 #33 Skrevet 1. mai 2012 Jeg trenger visst dette inn med teskje. Pleier du å koke dem, eller hvordan tilbereder man dem? Jeg smakte dem i en salat i London en gang, men hadde ikke tenkt på at det var mulig å få tak i dem i Norge. Hehe, null problem. Jeg koker dem (fra frossen tilstand) i lettsaltet vann i noen minutter, til de er møre.
Gjest BabyBlue Skrevet 1. mai 2012 #34 Skrevet 1. mai 2012 Jeg handler tyrkisk eple te der, nydelig! Åh, er ikke det en sånn skikkelig sur/søt te? Husker jeg smakte på en sånn i Tyrkia, men tok ikke med meg hjem Kan du anbefale meg et merke?
Alina X Skrevet 1. mai 2012 #35 Skrevet 1. mai 2012 Jeg kjøper basically alt av grønnsaker,frukt,nøtter,hermetisk mat,yoghurt naturell,div oljer,egg,ris,bulgur,deiger,div typer mel,krydder osv osv.. jeg anbefaler deg å kjøpe det meste du trenger på innvandrerbutikker. Omtrent ALT du trenger for å lage herlig mat fra hele verden finnes i disse butikkene. Og kjøtt kan du kjøpe i underetg på gunerius,billigere og bedre enn prior og gilde(bortsett fra gildes wienerpølser da,hehe)
Almond Skrevet 5. mai 2012 #36 Skrevet 5. mai 2012 Hvordan er disse butikkene prismessig egentlig? Er det samme pris som i matbutikken men større utvalg, eller er det faktisk billigere? Tenker da først og fremst på frukt og grønt samt nøtter og tørket frukt
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #38 Skrevet 5. mai 2012 Hvordan er disse butikkene prismessig egentlig? Er det samme pris som i matbutikken men større utvalg, eller er det faktisk billigere? Tenker da først og fremst på frukt og grønt samt nøtter og tørket frukt Det varierer litt fra sted til sted. I Oslo er de som regel mye rimeligere på frukt og grønt. Nøtter og tørket frukt kjøper jeg sjelden, så det vet jeg ikke. Andre steder i Norge varierer det litt. Jeg kjøper f.eks. ofte persille i store bunter. De selger persille med pris per kilo, og det blir langt billiger enn de bittesmå pakkene eller pottene i vanlige matbutikker. Aubergine koster gjerne 59 kr/kg i vanlige butikker her, mens de som regel koster 19 kr/kg på innvandrerbutikken. Ris og linser kjøper jeg mest der fordi de har et helt annet utvalg. Der har jeg ikke sammenlignet prisen, men couscous pleier å være rimeligere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå