Gå til innhold

hva handler dere på innvandrerbutikker?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig dårlig råd, og prøver å handle så billig som mulig. Noen tipset meg om innvandrerbutikker.

Hva handler dere av matvarer på innvandrerbutikker? Hva er billigere der enn på Rema1000 eller first price? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Grønnsaker

Frukt

Krydder

Nøtter

Ris

Sauser

Skrevet

+ Yoghurt (Gresk/Tyrkisk) og fetaost! :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Linser og den slags, soyasaus, oystersaus og fiskesaus, chilipasta, tørkede chili og minichili, Fivespice, børek. I blant noe frukt og grønt eller noe fra frysedisken (dumplinger, rispapir ol)

Til dere som handler ris på innvandrerbutikker: Finner dere naturris der? Jeg syns jeg bare finner sekker med polert basmati ol, og ønsker bare naturris... ?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er en innvandrerbutikk? Her jeg bor har jeg en innvandrer som jobber på Rema 1000. Der kjøper jeg mat og litt forskjellig av godt. Er det en innvandrerbutikk? :klo:

Skrevet

Te, Tahini, Currypaste, koksmelk..

Skrevet

nudler, rispapir, soyasaus, sursøtsaus!

Skrevet

Jeg handler div. krydder,frukt og grønt,ris,nøtter,pasta/nudler,fetaost,oliven+diverse spennende sauser på glass.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke grønnsaker og frukt handler dere der?

salat, agurk, epler, bananer ol?

Skrevet

Hva er en innvandrerbutikk? Her jeg bor har jeg en innvandrer som jobber på Rema 1000. Der kjøper jeg mat og litt forskjellig av godt. Er det en innvandrerbutikk? :klo:

De mener nok Asia mat. Har aldri hørt om "innvandrer butikk" før nå... :P

AnonymBruker
Skrevet

Linser og den slags, soyasaus, oystersaus og fiskesaus, chilipasta, tørkede chili og minichili, Fivespice, børek. I blant noe frukt og grønt eller noe fra frysedisken (dumplinger, rispapir ol)

Til dere som handler ris på innvandrerbutikker: Finner dere naturris der? Jeg syns jeg bare finner sekker med polert basmati ol, og ønsker bare naturris... ?

Min favorittbutikk har brown basmati rice. Den er kjempegod. :)

Ellers handler jeg ofte aubergine, squash, søtpoteter, rødbeter, persille, tyrkisk paprika, bønner, linser og krydder.

Av og til havner også halloumi (grillost), brød (tynne leiver som jeg gjerne fyller med feta og grillede grønnsaker) og kheer i handlekurven.

Skrevet

-Nudler

-Ris

-Krydder

-Gojibær

-Hermetisk hummus

-Soltørkede tomater

Gjest BabyBlue
Skrevet

Noen som vet om de selger litchi (kjærlighetsfrukt) på innvandrerbutikker? Det er så godt, men er ikke akkurat billig på rema eller meny.

Skrevet

- Sweet Basil

- Kafirlimeblader

- Sitrongress

- Kokosmelk

- Sitronsaft

- Green curry paste

- Div krydder

- Hvit sjokolade

- Chili

- Olje

- Ris

- Ark til vårruller

- Vårrullkrydder

- Vårløk

- Glassnudler

- Plommer

:)

Skrevet

Frukt, grønnsaker fra tropiske strøk, ferske kokosnøtter :hjerte:, diverse risnudler og risark til vårruller, krydder og småstæsj.

Skrevet

De mener nok Asia mat. Har aldri hørt om "innvandrer butikk" før nå... :P

Har du virkelig ikke? Det er et ganske godt innarbeidet uttrykk... Å kalle det Asia mat blir minst like feil, da det ikke nødvendigvis er asiatere som driver disse butikkene, men f.eks like gjerne tyrkere (i allefall der jeg handler).

Og nei, det betyr ikke at det jobber en innvandrer i butikken, det kan godt jobbe etniske lyshårede, blåøyde nordmenn der, men det henspiller nok mer på at disse butikkene importerer eksotisk mat som man typisk nok forbandt med innvandrere i sin tid, men som i dag nytes av alle...

• Liker 3
Skrevet

Har du virkelig ikke? Det er et ganske godt innarbeidet uttrykk... Å kalle det Asia mat blir minst like feil, da det ikke nødvendigvis er asiatere som driver disse butikkene, men f.eks like gjerne tyrkere (i allefall der jeg handler).

Og nei, det betyr ikke at det jobber en innvandrer i butikken, det kan godt jobbe etniske lyshårede, blåøyde nordmenn der, men det henspiller nok mer på at disse butikkene importerer eksotisk mat som man typisk nok forbandt med innvandrere i sin tid, men som i dag nytes av alle...

Nei, har virkelig ikke hørt om det før. Her jeg bor er det ca 4 sånne butikker jeg vet om, og alle kaller dem for Asia mat uavhengig av hva de egentlig heter. De som er ansatt pleier å være afrikanere, latinere, øst-asiater, midtøsten, etniske nordmenn osv.

Men grunnen til at jeg alltid har trodd at det heter Asia mat, er jo fordi folk jeg kjenner sier det til alle slags butikker der de meste varene kommer fra Asia. Er ikke akkurat feil det heller synes jeg, men det kan diskuteres. :)

Gjest Solsmil
Skrevet

Frukt, nøtter, grønnsaker, oljer, fetaost, tørket frukt og diverse krydder.

Til dere som ikke gar hørt om innvandrerbutikker før: jeg går ut fra dere ikke bor i noen stor by. Her i oslo er det ihvertfall en på hvert gatehjørne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...