O'hara Skrevet 12. februar 2012 #12161 Del Skrevet 12. februar 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 12. februar 2012 #12162 Del Skrevet 12. februar 2012 Skjønner at du har dårlig samvittighet, men det vokser ut igjen. Det kunne jo vært mye verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. februar 2012 Forfatter #12163 Del Skrevet 12. februar 2012 Ja, det kunne væært verre. Selv om det er ille nok at han ser ut som en kreftpasient/skinhead/militær/krigsfange... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 13. februar 2012 #12164 Del Skrevet 13. februar 2012 Ånei, forstår godt hvordan du føler det. Heldigvis vokser håret ganske raskt ut igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. februar 2012 Forfatter #12165 Del Skrevet 13. februar 2012 Takk. Skal gjennom the walk of shame når guttungen hentes i dag. Stakkars mannen brukte vel morgenen på å unnskylde seg i barnehagen for hvorfor guttungen ser ut som han gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 13. februar 2012 #12166 Del Skrevet 13. februar 2012 Jeg gjorde akkurat det samme med min eldste sønn. Oldemora tilgir meg aldri helt for det. Det vokser heldigvis ut igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. februar 2012 Forfatter #12167 Del Skrevet 13. februar 2012 Ja, det vokser ut igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 18. februar 2012 #12168 Del Skrevet 18. februar 2012 Men jeg føler meg selvsagt som verdens verste mamma...Så kort hår i februar! stakkars gutt. Og mannen har måttet unnskylde seg pga. det to ganger i dag, når de var ute og lekte og traff kjente. Det er du ikke! Dessuten, hår vokser fort ut igjen, og det finnes mange fine, gode luer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. februar 2012 Forfatter #12169 Del Skrevet 18. februar 2012 Han har heldigvis gode luer, og nå har håret vokst en liten mm til, så han ser ikke så verst ut. Arret i pannen er jo mer synlig nå da, men det får så være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 29. februar 2012 #12170 Del Skrevet 29. februar 2012 Harry Potter hadde også arr i panna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. februar 2012 Forfatter #12171 Del Skrevet 29. februar 2012 Joda, men hadde helst sett at han hadde sluppet arret da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 29. februar 2012 #12172 Del Skrevet 29. februar 2012 Hvordan er formen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. februar 2012 Forfatter #12173 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Den er sånn der. Skranglebekken, har fremdeles litt problemer med kvalme, sover dårlig og har et enormt behov for søvn/hvile. Ellers er alt ok. Lillebror i magen har det hvertfall fint da. Du og Tøtta da? Endret 29. februar 2012 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 29. februar 2012 #12174 Del Skrevet 29. februar 2012 Usj, så kjipt at det skal være slik! Du er 100 % sykemeldt? Fint at lillebror har det bra! Hvordan tar storebror det? Tøtta har det forsåvidt greit. Sliter litt om dagen, våkner mye med grining, usikker på om det er en ny uvi, eller om det er tenner. Men, hun smiler og er i godt humør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 29. februar 2012 #12175 Del Skrevet 29. februar 2012 Du hadde visst falt ut av mine inlegg. *huker-deg-på-igjen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. februar 2012 Forfatter #12176 Del Skrevet 29. februar 2012 Ja, er helt sykmeldt. Er kun mars igjen, så skal jeg ut i permisjon. Storebror han bedyrer athan skal være snill og dele med lillebror, men vi får se når han kommer. Regner med litt sjalusi, men skal jo prøve å fordele oppmerksomheten slik at han ikke føler seg utelatt. Inkludere han i lillebroraktiviteter og la han få være med på det meste. Akkurat nå hikker lillebror i magen. Han er en hikker, akkurat som G var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 1. mars 2012 #12177 Del Skrevet 1. mars 2012 Åh! Det er sikkert morsomt å kjenne. Her hikket frøkna aldri.. Sånn, en annen ting.. Hvilket garn bruker du når du strikker bukser til tøybleier? Tynt? Tykt? Merino? Vanlig ull? Alpacca? Jeg vet man ikke skal bruke det om det er superwashbehandlet, men utover det ser jeg mange ulike anbefalinger. Hva som er til å stole på? Tja, det er en grunn til at jeg spør deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #12178 Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Det er små rytmiske dunk man kjenner når de hikker. Jeg ser det jo utenpå magen også nå da, og kjenner godt at hodet ligger i bekkenet når han hikker, for da dunker det der nede. Når jeg strikker til tøybleier så bruker jeg stort sett bare ullgarn. Jeg har en svakhet for den uslåelige merinokvaliteten man får på amerikagarn. Enten det er spraglegarn, semi-solide farger eller ensfarget. Man kan bruke SW garn, men det må lanoliseres ofte, så derfor er ubehandlet det beste. Jeg ville ikke brukt SW til sperrelag beregnet for natt f.eks. Jeg ahr også hatt ullbukse til han i alpakka. Deilig og myk, men loet en del, slik at G ofte hadde en del lo på seg om morgenen. I forhold til tykkelse, så ville jeg ikke hatt tynnere enn to-tråds til dag, aller helst tre-tråds, som tilsvarer det jeg best kjenner som sport-tykkelse. Jeg forholder meg mest til amerikanske/engelske oppskrifter og garnvektklasser. Selv strikker jeg mest i DK (double knitting), som er hakket tykkere enn tre-tråds, samt worsted weight, som tilsvarer tjukk abuelita, bare at jeg foretrekker de som ikke er en-tråds til min gutt. Tjukke entråds loer mye, og selv om jeg har en super nuppefjerner, så synes jeg det best egner seg til babyer som ikke er så mobile. Jeg strikker mest på pinne 4-5. Jeg bruker også blandinger som ull-silke til babystrikken min. Har strikket strømpebukse i 85/15 polwarth (ull)/silke, og den ble deilig og god. Av merinotyper på amerikagarn, så liker jeg i grunnen det meste. Gaia er herlig mykt, BFL også mykt men nupper litt mindre for oss, Mountain meadow er noe grovere og supert til aktive smårollinger...Garntypene tar opp farge litt forskjellig. BFL har en egen glans i seg, mountain meadow tar opp fargene dypt og blir ofte mørkere, mens gaia f.eks. tar opp litt mindre farge og får et matt og lettere uttrykk. *nerding på høyt nivå, ja* :gjeiper: Dette er bare noen av typene, og når man handler hos ulike små produsenter av håndfarget garn, så har de ofte egne navn på disse garnene. Forvirrende kanskje, men slik er det, og man lærer fort. Trenger du tips til garn, så spør gjerne, og om du vil, så kan du få se stæshet mitt på nett. Hvertfall deler av det. Har kanskje noe du kan bruke? Er det stort eller lite bleiebarn du skal strikke til? Edit: Og der hikker jammen lillebror igjen! Endret 1. mars 2012 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 1. mars 2012 #12179 Del Skrevet 1. mars 2012 Jeg har tjukk alpakka, extra fine merino og Tjukk merino fra pickles, og noen nøster alpakka fra Drops. Aner ikke om jeg kan bruke noe av dt? Skal strikke til en nyfødt. Strikket en genser til tøtta i tjukk abuelita Merino, og ja, det nupper litt, men hjelpe meg så god og varm! Amerikagarn? Kjøpes hvor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #12180 Del Skrevet 1. mars 2012 Alt det kan brukes! Amerikagarn kjøper jeg stort sett på hynacart, etsy, eller gennom gruppekjøp. Har egen side på ravelry, men den er ikke helt oppdatert. Jeg er også medlem i Three irish girls sin ene garnklubb, men de selger også via nett uten at man må være med i klubb. De har mye lekkert både semi-solid og flerfarget. De er ofte litt dusere i fargeskiftene, og ikke like spraglete som en del andre. http://www.threeirishgirls.com/home.php?cat=2 Først velger du farge, så garntype. Standardpris er $25 for 4oz, noe som ikke er så ille for håndfarget garn av merinokvalitet. Three irish girls er noe billigere. Luksusgarnet koster $25 der. Merino/silke. Link til mitt ikke helt oppdaterte garnlager: http://www.ravelry.com/people/saeria/stash Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå