Gå til innhold

Saeria's little inn for wizards, druids and other good folks

Saeria

Anbefalte innlegg

Håper G er bedre i dag. Og det med Viljen ser vi allerede tendenser til nå, kan ikke si jeg gleder meg til den kommer for fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I løper rundt som en virvelvind, men av og til går det for fort, så det blir litt knall og fall. For eksempel løp hun inn i veggen ved siden av døråpningen til kjøkkenet fordi hun ikke klarte svingen. :fnise: Hun har også begynt å trampe med føttene dersom hun er frustrert. Men hun elsker å herje, og er veldig fornøyd nå som pappaen er hjemme. :)

Nå er det to barnehagedager igjen, så er det juleferie fram til den 3. januar. Det skal gjøre godt for store og små. Men jeg håper det blir litt mindre kaldt (-12 i dag) slik at vi kan være ute, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G er feberfri, men kastet opp halve brunsjen sin pga slim, og han er litt mer klengete enn vanlig, trøtt og sliten.

Grunnen til at jeg skriver brunsj, er at vi ikke kom oss opp av senga før klokka halv elleve! Vi lå og koste i en time først, og han lå i senga sammen med meg fra klokka var rundt fem. Han hadde helt klart behov for nærhet og en arm å ligge på. Når armen ble for mye, rullet han seg av, og så lå han og sov ved siden av meg. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det hørtes herlig ut :hjerte:

Ikke herlig at G er syk altså, men så deilig å få sove inntil den lille kroppen av og til.

E har ikke sovet inntil meg på lenge, og det er noe jeg savner - men han har rett og slett ikke ro i kroppen til sånn nærhet lenger.

Men han kommer og gir oss kos uoppfordret da, det er da noe ;)

God bedring til lillegutten din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos er en sjeldenhet, men når han er syk, da er han en ordentlig kosegutt. Så jeg får nyte de gode kosestundene, selv om det betyr at han har feber og er slapp.

I går kveld lå han med hodet inntil brystet i ti minutter mens jeg holdt armene rundt han. Da hadde han rundt 39 i feber og ville ha trøst.

Det er nå herlig med en som kan gi kos uoppfordret også da. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare oppdatere med litt skryt av G...

I går tok han sine aller første skritt alene! :hjerte:

Og i dag har han øvd seg masse, og han ER så STOLT!

Jeg er minst like stolt av gutten min! :strix:

I tillegg ble han fetter til en liten gutt som plutselig bestemte seg for å komme til verden, 3 uker før tiden og med hastverk. En kjempesøt gutt på 51 cm og 3180 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med barn som går :strix: Selv om man nå må passe enda bedre på.

Håper dere har hatt en fantastisk jul. Godt nytt år til dere alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jenter! Han går ikke så mye og ofte, men han har skjønt at han kan, og det er stas! :)

Jula har vært fin, til tross for syke svigers. Det beste var jo at svigerinne endelig kan puste lettet ut etter et svangerskap som har vært langt i fra lykkelig, siden det har vært så mye komplikasjoner og diverse.

Vi blir å besøke de nå de har kommet hjem. De trenger de dagene på sykehuset i fred, den lille familien på 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med gående gutt! :) Nå får han enda større aksjonsradius, og farten blir større og større etterhvert. I gikk vel for alvor da hun var 14 måneder gammel, etter flere måneder med 1-2 skritt mellom møblene. Nå øver hun på å gå baklengs og i ring. :ler:

Gratulerer også med fetter til G. Det var i grunnen en stor gutt til å være født litt for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk. Han har ikke gått noe særlig i dag, men det får så være.

Fetteren til G var estimert til 4 kilo ved termin (de skulle ta KS i januar), men så kom han altså tidlig. Mye drama også, for morkaken løsnet på sykehuset, så det var ikke gitt at det skulle gå så fint. Jammen bra at de var klar over forhistorie, for det var svisj inn på operasjonsstuen, og ut med gutten!

Jeg har strikket en lue til gutten. Har egentlig et sett klær på vei, men han må jo få noe nå også, så da tok jeg frem litt restegarn og strikket en slik:

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQIeK9tfb0e5gGatbapE4gYqxWTStdxOxtmIP6Y-_Ehu5ztS9OE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, den luen så supersøt ut! Heldige lille nevø. Alltid skummelt når noe går galt i et svangerskap, men desto større glede når det går bra allikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. De skulle få komme hjem snart også nå. :)

Ellers har det vært enda mere som har skjedd Dessverre ikke av det hyggelige slaget da. Onkel døde på sykehus i går etter en plutselig hjertestans. :( Synes synd på tante og ungene hennes. Godt voksne unger er det da, men trist for det om.

Nå er det brusnj for meg og G her. Etter 2xoppkast pga. slim i halsen i går, fant han ut at han skulle sove til halv ti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere det med dagsoving i slike tilfeller? I sov til halv ni på julaften, dvs. 13,5 timer, og vi skjønte ingenting. Vi gikk ut for å drøye tiden litt, og la henne 1,5-2 timer senere enn normalt, og da var hun tydeligvis overtrøtt så det holdt. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sover luren litt senere. Det blir kloka ett nå. Vanligvis sover han klokka tolv. Det ser ut til at han er trøtt etter en tre-fire timer når han står opp sent, mens vanligvis når han skal i bhg, er han våken i fem timer. Rart med det. Er nesten som han blir trøtt fordi klokka er "mye".

Det blir sikkert legging for kvelden litt senere da. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...