Gå til innhold

Saeria's little inn for wizards, druids and other good folks

Saeria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Atter en gang har jeg vært litt for opptatt med andres bøker og andres innlegg, og så har jeg glemt min egen bok.

De siste dagene har jeg brukt litt tid på å hjelpe ei i klassen med en historieoppgave om den kalde krigen. Jeg fikk vel i grunnen gjort mest i dag. Da fikk jeg utvidet hennes oppgave på ca 2,5 sider til 7,5. Alt ved å sette inn litt avsnitt og å fylle ut delsvarene hennes i oppgaven. Et par fyllte jeg ut gangske mye. Vi fikk diskutert stoffet, og jeg hjalp til med setningsoppbyggingen, og det å få en fin flyt i stoffet.

Som takk fikk jeg frokost på en dyr økologisk kafe som heter Godt Brød. De er spandable med pålegget da. Spiste en baguette som lignet mer på et langt bredt frokostbrød med masse ost, skinke paprika og agurk, og hadde ferskpresset juice og kaffe til.

Hun var overlykkelig for hjelpen, siden hun i løpet av de neste dagene skal skrive særoppgave, og jeg glad for gratis mat og godt selskap. :) Grei deal det. ;)

Ellers har jeg planer om å bake poteter og har svinefilet med ost i midten og griljermel utenpå til middag. Jeg lager da hvitløkssmør, steker bittesmå baconterninger og har mais som tilbehør til potetene. LItt grillkrydder, og måltidet er tres bien! :sikle:

Lurer på om jeg skal invitere naboen, og kompisen til Saeriamannen på middag i dag.....får tenke litt på det. Skulle hatt et par bakepoteter til da...hmmm... :klø:

Har i grunnen ikke handlet ferdig til disse helligdagene. Skal ta det når gutta er ferdige på trening. Er ikke så mye som treng. Butikken skal bare ha stengt et par dager. Det er ikke som folk flest tydeligvis tror, at nå skal det handles inn sånn at en kan leve uten butikken i månedsvis... :ler: Det skjer hvert bidige år. Skulle tro det var matmangel, snarlig innføring av rasjoneringskort, utsikter for krig på norsk jord og verdens undergang alt på en gang. Folk blir jo helt gale. Ribber butikken for hva de måtte ha av varer, just i case de trenger et par kubikkmeter med mat og sånn i løpet av de dagene butikken har stengt. Og så er det like ille på påseakften igjen... Folk er rare. :roll: :o

Det er bare to dager! TO DAGER! IKKE uker eller måneder. *sukke*

Jaja...har lovet meg selv at jeg ikke skal bli sånn.

Nei... nå må jeg suse videre på KG for å fåmed meg hva ståa er. :ler:

:klem:

lunacia: *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Berilac handlet i går og vi handlet litt til i dag, men det er ikke snakk om hamstring fra vår side. Vi har nå handlet inn middag til en uke (har tenkt å unngå matbutikker på lørdag) og da blir det fort litt mat av det. Litt morro å se hvor mye folk egentlig handler når det er slike helligedager innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det er nettopp det de gjør. :ler: Skal vel ikke si så mye, både svigers og mine foreldre har vært i Sverige i dag og hamstret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal nok klare å kose oss, ja. :D

I natt drømte jeg rare drømmen. Jeg drømte at det nærmet seg vulkanutbrudd i Haugesund. Jeg bodde hos mamma, og at vi bare hadde noen timer på å evakuere.

Desverre viste det seg, når vi etter en liten stund var ferdigpakka og det begynte å regne syreholdig aske, at lavaen alt hadde trukket inn i jorda rundt huset vårt (ikke spør meg hvordan lava kan trekke inn i jorda :ler: ) og vi var fanget.

Heldigvis kom der en bil med noen vi kjente. De hadde en bil som kunne kjøre på sånt føre, grunnet spesialdekk. Desverre var det fullt i bilen. Sjåføren fant likevel ut at han ville evakurere oss utenfor lavasonen, sånn at vi kunne gå i sikkerhet før utbruddet. Han lot noen fra bilen vente i huset, mens han skulle kjøre oss et par hundre meter. Han gjorde ikke det. Han kjørte oss hele veien til kaien, og ville ikke hente de han forlot. Han sa de var slemme, noe som var sant.

Vi ble geleidet inn i et bomberom, og var evakuert under utbruddet. Vi så lavaklumper fly gjennom lufta, for så å lande med et splætt på bakken. :o

Vi skulle bli henta av en av Hurtigrutas båter senere for å immigrere til Amerika. Der var det trygt. Var ikke nok med Stavanger nei. Men vi måtte ta en liten baljebåt ut til Hurtigruta, da den ikke kunne legge til kai.

De som ble satt av ved kåken til mamma var nok døde for lengst. Mammas hus var nemlig nær vulkanen, og rett ved noe som lignet en dal, som ville lede både lava og evt. pyroklastiske strømninger rett på huset.

og så våkna jeg... :o

Rare drømmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte nummer 2 og 7 her!

Så også at det var noe som het Black Bacara roses og at det også er noe som heter black magic roses. De kan blir ordentlig fine. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*slengkyss taes pent i mot. Tex ønskes så velkommen til mitt lille inn, før kaker, god drikke og annen godis blir servert. Trubadurene spiller og gjester danser*

Hadde rare drømmen i natt. Jeg var blitt kjæreste med Bruce Willis. :oops:

Fatter ikke hva som går av meg for tida ang. rare drømmer. Jaja...kan ikke skjønne alt heller.

I dag skal vi en tur til svigers på kaffe og kringle, men før det bør vi spise noe ordentlig mat. Litt tagliatelle for eksempel. Med tomatsaus, kjøttdeig og ferskrevet parmesan. :sikle:

Da må Saeria nesten ta ut kjøttdeigen fra frysen. *løpe ordne*

Nå sa mannen at han heller ville ha ketchup, så da blir det det. Er flink til å skjemme han litt bort. ;)

Men før matlaging, så skal jeg nyte min kopp med te...og ha KG attåt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt det, da. :D

Det verste eller beste var jo at Mr. Willis var dritdigg å kysse. :sjarmor: I drømmen ble jeg helt gele. :ler: Det bruste med sommerfugler i magen og greier.

Og han er jo ikke så verst i virkeligheten, hvis man ser bort fra at han er dobbelt så gammel som meg da... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en oppskrift på nettet som jeg kanskje skal lage til middag i morgen. Colcannon. Det er en tradisjonell irsk rett som ser traust ut, men som visstnok skal være knakende god.

Det er flere varianter av denne, både med og uten bacon, med kokt bacon, med skinke...osv.... :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en oppskrift på nettet som jeg kanskje skal lage til middag i morgen. Colcannon. Det er en tradisjonell irsk rett som ser traust ut, men som visstnok skal være knakende god.

Det er flere varianter av denne, både med og uten bacon, med kokt bacon, med skinke...osv.... :sikle:

Åh, bare å ta bort baconet, så høres det kjempegodt ut!

Jeg skal lage pai i dag, jeg, fikk paiform av min far i går (etter farmor - han hadde den bare liggende i skuffen...) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...