Gå til innhold

Saeria's little inn for wizards, druids and other good folks

Saeria

Anbefalte innlegg

Takk for koselig hilsen i dagoka mi! :D Jeg er igrunnen enig i at Staten ikke skulle fått mine røyleslutt penger, så lenge som jeg har støttet den med røykingn min. Men jeg fant ut at kr. 200.- pr. uke for røykeplaster var bedre enn å kjøpe en ny 20-pakning hver dag.....! :wink:

Jeg kommer forresten også fra Haugesund, men flyttet derfra for 16 år siden, og har absolutt ingen planer om å flytte tilbake! :ler:

Ha en fortsatt fin helg!

Klem,

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! Ville bare kikke innom og si hei :-) Jeg er også fra Bergen og er helt enig i at det ikke var noe gøy med torden i natt! Hvordan går det med røykeslutten da? Jeg skal slutte i morgen. Vrææl.. vet jeg kommer til å bli sur og vanskelig!

Ha en fin lørdagskveld!

Klem fra Nana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er pisket på butikken for å kjøpe de tunge varene jeg ikke gadd åta me med meg opp en av de berømte bakkene i Bergen. Ikke at det er synd på han. En kompis av oss kjører.

Middag: Ytrefilet med rösti, salat og bernaise. Namme! :D

Ellers så venter jeg egentlig på telefon fra Hamar. :ler: Lottotrekninga er vel i gang. Hadde vært ok å si farvel til gjeld, hei til egen kåk og mindre økonomiske bekymringer.

Dere får ha en fin lørdag alle sammen. :klem2: fra Innkeeperen som har tent lysene, bedt trubadurene spille, tent på i grua, satt fram drikken, latt duften av god mat komme inn fra kjøkkenet og redd opp senger til dem som måtte finne på å overnatte i mitt lille herberge. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det søndag. Sløvedag.

Burde begynt å lese i boken Jernalderen i Norge. Er faktisk litt ok, og jeg begynner å få en viss peiling på hva jeg har lyst å spesialisere meg i når den tid kommer. Gravskikker og offerritualer synes jeg er veldig spennende. Har litt sans for det morbide jeg da, sånn som menneskeofringer og sånn. Lurer på hvorfor det ble gjort, om det hadde stor religiøs betydning, om det bare var et drap osv.

Skal på materialkurs i morgen. Siden jeg ikke har hatt arkeologi før så må jeg stille klokken 09.00. :frustrert: Liker ikke sånn tidlig mandag. Håper det blir interessant, på tross av at det er bronsealder det skal snakkes om. Av en eller annen grunn liker jeg ikke bronsealder så godt. :(

Ellers så tenker jeg at jeg skal steke meg en burger eller to snart. Skal ha ananasring under osten sånn at det blir en god Hawaiiburger. *slafse* Jeg er veldig glad i ananas. Det kan spises fra boks, på burger, pizza, pasta, i wok...:ler:

Mannen hadde det litt tungt i går stakkar. Det der med at han føler seg for tung går litt hardt inn på han. Han føler seg ikke så veldig attraktiv, og han bedyret at han hadde veldig lyst å føle seg attraktiv foran meg. Spesielt når han har kledt av seg..Er visst ikke lett å være Saeriamannen heller alltid. :( Da måtte jeg trøste litt, før vi inngikk en avtale om å gå mere turer sammen, skaffe den romaskinen og stramme oss opp sammen. Jogge har han lyst å gjøre selv. Det er greit for meg siden jeg ikke er lagd for jogging. Ble født med HD og har fått vite at jeg aldri kommer til å kunne bli noen særlig dyktig løper. Dessuten så vrikker jeg alltid foten når jeg prøver. Tråkker over og står i. :sinna:

Selv kunne jeg tenkt meg å klatre i klatrevegg. Jeg syntes det var kjempegøy på videregående, men mannen synes ikke at han med sin vekt har så mye i en vegg å gjøre enda jeg forslo at vi kunne ta med oss to kompiser, men han syntes at 3 flodhester ikke var stort bedre.. Har da litt selvironi gutten. :D (Han er ikke så stor som han skal ha det til, nemlig.) Han vil i svømmehall, men jeg trives ikke i badedrakt, langt mindre i bikini siden jeg har litt problemer med huden på ryggen og når jeg tar på badedrakt så forsvinner puppene. :roll: Vi ble også enig om å ikke spise så mye saus, og bytte ut godteri med fruktsalater o.l. Det kan jo bli godt det, men jeg vil ha blautis på bursdagen min da.

Komplekser vi?!? Neida... :ler2: Det er rart med det. Jeg som sverget på at motebildet ikke skulle påvirke meg må innse at alle de bildene av kvinner vi har fått slengt i trynet de siste årene faktisk har påvirket meg litt. Det verst er at jeg ikke merket det før det var for sent, liksom. *sukk* Jeg mener ikke at jeg bør være tynn som en flis, men det hadde vært ok med litt finere hud og pupper som får meg til å føle meg mere kvinnelig. Reklamehud vet jeg at jeg ikke kan få.. en kan liksom ikke airbrushe trynet mitt. :hoho: Men å prøve å holde den sunn, det går an.

Masse på hjertet i dag. Røykeslutt går fremdeles bra. :D Føler meg litt flink!

I morgen må vi betale husleie også. 2350,- pr snute for en treroms på ca 65 kvadrat sentralt i Bergen. (Danmarksplass ett utenfor sentrum) Det er jo ikke så ille. Faktisk så er det billig i forhold til naboen som betaler nesten det dobbelte for en så og si identisk kåk. Eneste minuset er at vi har enkle vinduer, dårlig til null isolasjon (Glava fantes ikke i 1926), trekk, og fare for å måtte skrape is på innsiden av soveromsvinduene. Skulle gjerne hatt noe selv..noe som vi kunne kalle vårt men han har ikke fast jobb, jeg er student og vi må ha noe som er i 1. etg. på grunn av pus så det er liten sjans for at vi hadde fått lån. :cry: Dessuten har vi ikke lyst å gå så veldig mye ned i størrelse og vi vil ikke bo i borettslag. Det er litt tussete å måtte betale lån og husleie. Dessuten så er det litt som min greie bedriftsøknomilærer fra Handelsinstituttet sa at "Borettslag er den siste rest av kommunismen som vi har i Norge!" :hoho: Det er jo sant. Så lenge styret har bestemt noe, så må en bare føye seg. De kan øke leia, kaste deg ut, gi deg en annen parkeringsplass og evt. gi deg bot om du ikke stiller til dugnad. (nåde deg da!)

Saeriamannen og jeg er litt for egne til sånt tull. Vi vet hvordan vi vil ha det, og det er veldig ofte sånn som ingen andre vil, så da er det like greit at vi styrer oss selv. :D

Sulten nå. Lage mat nå! :klem: til dere som stikker innom denne søndags ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Saeria (Du har forresten veldig pent nick!)

Tusen takk for den koselige hilsenen i dagboken min. Da ble jeg glad! :) Ellers må jeg kommentere at jeg liker dagboka di. Jeg er nemlig kunsthistoriestudent og kommer til å ta arkeologi til høsten! Og gravritualer og gravkunst er også mitt favorittemne! Morsomt (og som du sa...littepitte morbid...)

Ellers må du bare fortsette å skrive en koselig dagbok!

(Og så håper jeg at mannen din får finger'n ut og frir snart! :ler: )

Søndagshilsen fra

Isiselin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Saeria! :D

Du er kjempeflink som klarer å holde deg unna røyken.... og det er jeg også...! :wink:

Ville bare ønske deg en god søndagskveld!

Klem

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk du noe telefon fra Hamar på lørdag da? Jeg fikk nemlig ikke - enda jeg er like overbevist hver gang (både onsdag og lørdag) om at nå er det min tur. Det første jeg skal gjøre er å betale studielånet!!

Går bra med røykeslutten, så langt ihvertfall. Holder på å slanke meg litt også og jeg har bestemt meg for at det skal være prioritet nr. 1. Mange ting på en gang dette her men jeg er sånn "alt eller ingenting" - menneske :-)

Klem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hilsenene! Dere er så snille! :kysse:

Nei Nana, det ble nok ingen telefon fra Hamar denne lørdagen heller. :frustrert: :ler. Jeg har faktisk ikke tenkt så veldig mye på røyk i dag, så jeg synes jeg har vært flink. Dina er også flink som ikke røyker. :D Dina fortjener :klem2:

Koselig å høre at det ikke bare er jeg som har sans for det morbide, Isiselin. Hvilke arkeologifag skal du ta da? Jeg holder på med Ark 103 og begynner snart på ark 104. Disse fagene tar for seg tiden fra 1000 f.kr. og fremover. Til høsten skal jeg ta Ark 101 og 102 som tar for seg periodene steinalder (fra paleolitikum tror jeg)til yngre bronsealder. Her får vi visstnok også meg kunnskap om stratigrafi og annet som kan realteres til det rent praktiske i felt. (Gleder seg! :hoppe: )

Dere får ha en fortsatt fin søndag..så får jeg se om det blir noe spennende å rapportere fra materialkurset i morgen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så måtte jeg innom en tur til alikevel, før mandagen og kurset.

Saeriamannen er gått på tur med en kompis. Sent er det, men kompisen (som også bor under oss) trengte noen å prate med. Dama hans, om en kan kalle henne det, behandler han som dritt og han godtar desverre det. I dag hadde de visst hatt en kjempekrangel, som sikkert handlet om ingenting, og han er naturlig nok deppa. Lang historie bak dette også... Når alt kommer til alt så er han grei å ha som en liten løpegutt, og han er desverre glad i henne.. :( Derfor gikk mannen min ut med han, og jeg glefset i meg en liten skål rødgrøt med for mye kremfløte etter han gikk. :oops:

Ble kjempeskuffa klokken 23.00 også. De siste søndagene (2 eller 3 siste, tror jeg) har National Geographic Channel sendt noen kjempeinteressante programmer om universet. Jeg har gledet meg som den lille UniversDokumentarFantastNerden jeg er, til å se mere univers i dag. Men neida. :sinna: Ikke i dag, nei.. sende dumme programmet om noen kjipe ruiner i Afrika. *Sukke!* Eneste trøsten er at jeg fikk sett et halvt program om utbruddet på Mt.St.Helens. :D

Er litt snål sånn. Elsker dokumentarer om naturfenomener, universet, fra akutten, fra dyreakutten o.l. Når Time team (arkeologiprogram) gikk på Discovery satt både jeg og Saeriamannen klistra til skjermen. Vi så alt til de begynte med repriser på dagtid. Riddles of the dead på NGC er også spennende. På fredags kveldene klokken 23.00 går American Chopper som er er kjempemorsomt program om familiebedriften Orange County Choppers. Der får vi et innblikk i produksjonen av custom made choppers og ikke minst "familieidyllen" mellom far og sønner! :ler: Pappa Paul ser kjempeskummel ut, tilter for ingenting og er en stor brumlebass. Paulie som er hans kreative sønn er den som er flinkest til å få pappaen til å tilte, Mike er den andre sønnen som er litt "Dinky Doofus". Det er andre der også som jobber med syklene, som er utrolig råe!

Paulie er utrolig kreativ og familien klarer stort sett å få ferdig tingene til den tiden de skal, tross alle gnisningene. De er eksentriske alle sammen, men jeg liker eksentriske mennesker. :D Babblebabblebabble.. Overivrig jeg?!? Neida.. :ler2:

Tror det er nok av meg her for i dag.. Takker for komplementet til nicket mitt Isiselin. Mannen og jeg er jo forlovet, så han har jo fridd.. bryllup er det verre med.. og bare for å ha sagt det.. JA! Jeg har fremdeles lyst å gifte meg..Helst i går.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Den ligger ikke akkurat utenfor Haugesund..mer innover i Ryfylke. Ombo heter øya.

Åh, den øya har jeg ikke hørt om, en gang. :o :oops:

Hvilken type dialekt snakker du? Høres det "haugesundsk" ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jeg kommer forresten også fra Haugesund, men flyttet derfra for 16 år siden, og har absolutt ingen planer om å flytte tilbake! :ler:

Åh, enda et klubbmedlem! :wink: (ok, jeg er ikke født der, men har bodd der noen år...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den øya har jeg ikke hørt om, en gang. :o :oops:

Hvilken type dialekt snakker du? Høres det "haugesundsk" ut?

Vel, det er ikke så mange som har hørt om den øya. :ler: Den er jo ikke akkurat verdens navle heller.

Ombodialekt minner mer om Stavangerdialekt enn Haugesundsdialekt. Selv snakker jeg en blanding av bergensk (IKKE penbergensk!)og Haugesundsk. :D

Legger også merke til at vi blir stadig flere vi som har bodd en stund i Haugesund...Og ingen har planer om å reise tilbake? Merkelig? :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Legger også merke til at vi blir stadig flere vi som har bodd en stund i Haugesund...Og ingen har planer om å reise tilbake? Merkelig? :ler2:

Hm! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff.. Frustrert og lettere opprørt nå. :cry:

Håper det blir bedre litt senere. Det er rart hva en diskusjon på "generell diskusjon" kan rive opp i? :o

Det er litt kaotisk oppe i hodet mitt. Får løpe å se Glamour eller en annen dårlig såpe :oops: sånn at jeg slipper å tenke på en stund.

Var i hvert fall godt å få skrevet noen få ord, selv om jeg ikke sa så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Saeria!

*Kommer løpende for å trøste*... hvilken diskusjon?? Ikke tenk på det...! :wink:

Ville bare stikke innom og si hei, og takke for koselige hilsener i boken min!

Håper du får en fin ettermiddag!

Klem,

Dina

PS! Hvorfor ligger din dagbok inne på "Dagbok A-G" egentlig? Syns det er koselig jeg da, for da er det lettere å stikke innom deg... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Har fulgt med på den diskusjonen jeg tror du sikter til. Ville bare gi deg en :klem:

Du virker som en svært ressursterk og fornuftig kvinne, Saeria!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: til deg!

Leste akkurat det du har skrevet på generell debatt, har det som deg på mange måter!

Kos deg med Glamour da :D

Sinicola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saria; nå så jeg hvilken debatt du siktet til... Løper bare innom en gang til for å gi deg en god klem!!! :klem:

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle :klem: jeg har fått. Ble litt gladere nå. :D

Tårene er gladere også. Det er ikke så mange dagene til Tante rød kommer på besøk, og jeg blir utrolig lett rørt. :oops: Jeg blir ikke sinna, bare så utrolig mye mer følsom. Sitter her og :cry: fordi jeg ble så glad for varme hilsener. Rar, jeg..

Jeg har dagboken min her fordi navnet mitt begynner på en av disse bokstavene. Har sett at andre også gjør det. En annen ting som jeg så for en stund siden, er at det ikke er så mange som har dagbok her i forhold til andre steder. Jeg er nå glad for at jeg havnet her.

Uff.. Må stikke å handle litt.. Tenkte å prøve noe nytt til middag. Min kjære Saeriamann vil ikke ha så mye karbo om kvelden, men mere proteiner så jeg tenkte jeg skulle fylle noen wraps med krydret kjøttdeig eller noe og ost. Rulle de sammen i ildfast form strø ost over og sette i ovn til osten er gyllen. Jeg tenkte en god salat kunne passe seg ved siden av.

En stooor bukett :blomst_opp: til dere.

:hjerte: :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Saeria!

Avataren din har dratt meg inn på det vesle vertshuset ditt. Tenk, i går var jeg inne på dagbøkene på S for å se om du skrev, men der fant jeg deg jo ikke, så da trodde jeg at du ikke hadde dagbok. Men nå fant jeg den!

Jeg er også en av rollespill-freakene (ble hekta av Baldur's Gate 2 som flere andre her), men foretrekker å spille med papir og kompiser heller enn på PCen for tida. Og så har jeg innmari lyst til å dra på live-rollespill, men det blir ikke med det første. Har du prøvd rollespill annet enn på PC, forresten?

Artig også med noen som er like giftesjuk som meg... :ler: Ville bare legge igjen en liten hilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...