Saeria Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #11401 Del Skrevet 11. mai 2010 Ja, han er stor gutt. Kontroll i dag viste 9120gram, 72,5 cm og 46,4 HO. Ja, dere får først ønsker nummer en velkommen, før det kan vurderes enda en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 11. mai 2010 #11402 Del Skrevet 11. mai 2010 Så stor han er blitt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #11403 Del Skrevet 11. mai 2010 Ja, han har snart tredoblet fødselsvekta si! I dag har vært en sånn dag hvor alt føles py. Håper snart den tar slutt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 11. mai 2010 #11404 Del Skrevet 11. mai 2010 Her flyter det, jeg klør på eksemet, mannen har reist til din by, og jeg har satt snuppa i vippestolen for å få jobbet litt med det oppdraget jeg var dum nok til å ta på meg. Jeg satser på å være ferdig i løpet av kvelden, og da har jeg lovet meg selv et glass vin til belønning, hvis jeg da ikke stuper i seng først. Jeg fikk forresten pakke i dag. Bør jeg legge ekstra innlegg i alle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #11405 Del Skrevet 11. mai 2010 Så bra den kom frem. Prøv deg frem. Jeg ville lagt et ekstra i første natten i alle, bare for å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 11. mai 2010 #11406 Del Skrevet 11. mai 2010 Jeg tok på henne Green Sprout-en nå, og la et bambusfrotteinnlegg i den i tillegg. Den var veldig stor, hvilken størrelse er det? Jeg måtte overlappe foran, og kunne sikkert strammet den enda litt mer enn jeg gjorde. Den virket forresten veldig myk og god i sømmene. S'bish gir henne tørre, røde flekker som det tar flere dager å få bort, så de kan vi nok ikke bruke mer. Fine, dyre bleiene. Snickelfritz så litt sånn hjemmesydd ut? Jeg skjønner at jeg er langtfra oppdatert på formsydd, men jeg er glad hvis jeg finner noe som funker til nattebruk slik at vi ikke trenger å bruke engangs. Jeg skal forresten få overført til deg med en gang jeg tør å sjekke kontoen igjen. Jeg har nemlig kjøpt ørlite klær til Italia-turen til I i dag, og det ble dyrere enn jeg trodde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #11407 Del Skrevet 11. mai 2010 Overfør når du finner det for godt du. Green sprout er store. Det er str ML, så den mellomste størrelsen! Snickelfritz er laget av en WAHM, så den er hjemmesydd. Men hun laget MANGE, og er anerkjent i kretsene (blant annet hos K.bolle) og mange DS mammaer, så da tok jeg sjansen og kjøpte. Hva kjøpte du til I for noe fint? Lilleba? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 11. mai 2010 #11408 Del Skrevet 11. mai 2010 Nei, jeg kjøpte en kjole, en tights og en solhatt hos PoP og masse småtterier hos H&M. Lilleba må jeg kjøpe på nett, så det er litt kjipt, for jeg er temmelig fan av bambus. Du har kanskje sett trådene hvor jeg etterlyser bambuspysjer? I dag fikk hun forresten på seg en gammel Janus i str. 60. Med nedsprettet oppbrett på ermer og bein holder den lenge enda. De er store i størrelsen, men det er ikke meg imot, for det er fint med klær som kan brukes lenge. Denne kjøpte jeg vel da hun brukte 56. (Egentlig boikotter jeg H&M, men de hadde fine, kortermede bodyer i øko-bomull til en OK penge, og ikke Katvig-pris). Du er heldig som bor der du bor, for det virker som om det er mange fine barnebutikker der av den litt mindre mainstream typen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #11409 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Ja, jeg heldig. Vi har en gul knapp, Min engel og Lille Luna (tidligere en bånsull, og de har bambus nå, blant annet fra Muksut) i sentrum. Alveslottet finner en også der. Endret 11. mai 2010 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 12. mai 2010 #11410 Del Skrevet 12. mai 2010 Har ikke så mye å komme med her i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #11411 Del Skrevet 12. mai 2010 Skjønner du er opptatt... Håper det ikke trekker ut for lenge da. For din og hennes del... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #11412 Del Skrevet 12. mai 2010 Huff. Nå er jeg trøtt og tung i hodet...Tror jammen det er på tide å legge seg. Har hatt en fin dag. Vært i byen med G. hadde han i vogn, men glad jeg tok med stonz og meitai, for han ble lei vogna og ville sitte på ryggen. Når han ble trøtt, ville han brått ned i vogna. Han sovnet ikke da. tidlig på kvelden puttet jeg han i becoen etter å ha tatt på han solhatt og solbriller, tok han på rygg, og gikk til butikken. Mannen jobbet overtid, så jeg måtte handle litt. Gutten storkoste seg han, og beco er jo genialt når det gjelder å få på rygg... Nå har jeg riktignok roen på supermannkast da, men det var ikke dumt å ta på seg ungen som en ryggsekk, når han satt i becoen. Natti herfra. Håper dere sover godt i natt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 12. mai 2010 #11413 Del Skrevet 12. mai 2010 Så du har hatt mann som jobbet overtid i dag du også. Godt jeg ikek var alene om det da. Jeg skal innrømme at jeg synes supermannkast virker veldig skummelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 12. mai 2010 #11414 Del Skrevet 12. mai 2010 Hva er supermannkast? Apropos beco, så lånte jeg en beco fra en venninne, og den virket veldig grei. C satt fint på ryggen i den, litt forundret over hvor hun befant seg, men hun så ut som hun likte det. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en slik. Hvor lenge kan man egentlig bruke beco før barnet blir for stort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 13. mai 2010 #11415 Del Skrevet 13. mai 2010 God morgen, skjønne frue! Innom med en stor kopp te til deg: Tror jeg skal krype under dyna igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #11416 Del Skrevet 13. mai 2010 Så du har hatt mann som jobbet overtid i dag du også. Godt jeg ikek var alene om det da. Jeg skal innrømme at jeg synes supermannkast virker veldig skummelt. Det går veldig fint med supermannkast. Da er det fort overstått, og han sitter fint på ryggen. Hva er supermannkast? Apropos beco, så lånte jeg en beco fra en venninne, og den virket veldig grei. C satt fint på ryggen i den, litt forundret over hvor hun befant seg, men hun så ut som hun likte det. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en slik. Hvor lenge kan man egentlig bruke beco før barnet blir for stort? Supermannkast er når man tar tak under armene til babyen/barnet og svinger det fort opp over skuldrene og bak på ryggen. Beco kan en bruke til barnet er rundt 4 år eller 20-25 kilo, så det er en formsydd man kan bruke lenge. Jeg skjønner hvorfor enkelte mener at formsydd er den enkleste måten å få bæretøy ut til massene på, og dermed dytte bort babybjørnen. God morgen, skjønne frue! Innom med en stor kopp te til deg: Tror jeg skal krype under dyna igjen. Takk. Det trengs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 13. mai 2010 #11417 Del Skrevet 13. mai 2010 Du er litt sånn ekspert på bæretøy også, i tilegg til tøybleier? Vi hadde en Manduca, som vi solgte etter noen få gangers bruk. Lillegutt trivdes ikke i den. Jeg ble varm, han ble varm og svetten rant av oss begge. Dessuten synes jeg ikke den satt noe godt over skuldrene (som visstnok ikke er lov å si om slike ergonomiske bæreseler..) Har du noen tips? Vi liker oss i fjellet, og går turer både i fjell og i skogen. Hadde vært kjekt å gå andre steder enn bare der det er barnevognfremkommelig. Ikke noe stoff som er for varmt, forholdsvis enkelt og noe som mannen kan finne på å ta på seg også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #11418 Del Skrevet 13. mai 2010 Vi har en beco butterfly 2 nå. Manducaen gikk ikke overens med min kroppsfasong. Fordelen til becoen er at man kan putte barnet i først, og så ta den på som en ryggsekk. Jeg gjorde det med G senest i går. Ellers er jo meitai et greit alternativ. Begge deler er lett å tilpasse, men becoen er vel den som ser minst alternativ ut, og hvor en ikke må holde på med stropper. Jeg har jo litt av hvert. 2 x meitai (fått en i gave), 3 vevde sjal (2 fått i gave), afrikansk kortsjal (gave), vid pod (gave)og beco butterflyen. Om han er varm, kunne jo et tynnere sjal vært noe også, men det spørs hvor enkelt dere vil ha det. Becoen er nok absolutt mest mannevennlig. Jeg kjøpte den fra tendercargo.com, og selv med porto og avgifter, ble den noe billigere enn hjemme. Jeg fikk den i posten innen 10 dager. Vi har denne her: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #11419 Del Skrevet 13. mai 2010 Det følger med sovehette altså, men man kan kneppe den av om man vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 13. mai 2010 #11420 Del Skrevet 13. mai 2010 Vet du noe om størrelser? Altså, både mannen og jeg er store, så vi kan ikke ha noe som bare passer for str. 38... Det var derfor vi satset på Manduca, den kunne reguleres masse. Egentlig kunne jeg tenkt meg noe annet enn formsydd siden Manducaen ikke satt noe godt på meg. Jeg tror sjal eller annet blir bedre for skuldrene og at det ikke føles så tungt. Det føltes tyngre å ha han i Manducaen enn å bære han på hofta.... Men som vanlig så har jeg jo ikke anelse om hvor jeg skal begynne eller hvordan ting funker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå