Gå til innhold

Saeria's little inn for wizards, druids and other good folks

Saeria

Anbefalte innlegg

Takk, lillesky!

Vet ikke om de trenger folk, men det er verdt et forsøk.

Tito er søt, ja. Er blitt fryktelig glad i pusen. Han fikk tunfisk, ja. Han klarer stort sett å brele seg til det. Gjør seg jo så fiiin når han vil oppnå noe. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, nå er det gjort.

Var på butikken og fikk levert cv til sjefen. For en skummel sjef. :o

Kom inn, og så en alvorlig ung mann. Motet meg opp og gikk bort til han.

Jeg: Unnskyld. Er det du som er sjefen her?

Han: *Titter morskt på lille meg* Ja.

Jeg: Ehh...Jeg lurte på om det kommer til å dukke opp noen ledige stillinger i ehhh..nær fremtid.

Han: *Titter på meg med det skumle blikket* Kom innom med en CV du.

Jeg: Ehh..Jeg har den med meg her. *Gir CV til mannen*

Han: *Titter og leser* Du går på skole?

Jeg: Ja. Skal gå to dager i uka fra 09.30 til 12.15 til høsten, og på kvelden fra 15.30 til 19. neste vår.

Han: Hva sa du?

Jeg: Skal gå to dager i uka fra 09.30 til 12.15 til høsten, og på kvelden fra 15.30 til 19. neste vår. Må ha et fag for å kunne søk bioingeniør.

Han: Mhmmm

Jeg venter men han leser...

Han: Jeg skal se på den jeg. *Han ser fortsatt fryktelig skummel og morsk ut* :(

Jeg: Tusen takk. *Prøver å smile pent, men har lyst å synke under jorda*

Uff. :( Han så så skummel og sinnamorsk ut. Hadde bare lyst å gjøre meg liten og gjemme meg, men jeg fikk det da overstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trøste: Går nok bra med jobb greier. Noen sjefer er litt skumle, men grei inni :ler: .

Håper det ordner seg og at du får jobb snart. OG forresten så hadde du en kjempe søt katt!!! Skikkelig søt.

Her skjer det lite i dette været. Blir mest inne sitting. Men i kveld er det trening. Det hjelper litt på humøret da!!

ha en super kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Glossy. Hjelper på med litt trøst. ;) Håper jeg får jobb snart jeg også. Skulle ønske det var noe for meg i en butikk som ikke selger dagligvarer, men, men...Det viktigste akkurat nå er å tjene penger.

Pusen vår er vi veldig glade i. Han er som et lite barn for oss. :D

Du får kose deg i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du var tøff jeg! Vet veldig godt hvordan det er, jeg blir også flau og litt satt ut hvis det er situasjoner jeg gruer meg til for eksempel...

Men det går nok bra skal du se! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du får deg jobb. Hvis du ikke finner noe på den "vanlige" måten, kanskje du kan melde deg hos vikarbyrå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte en mail til Dagbladet hvor jeg fortalte om Zachs historie. Zach er han som ble sendt til avhomsingsleir i USA. Gjett hva? Dagbladet har skrevet om han! Når jeg stod opp var hans historie, samt masse annen info om leirer av typen Refuge, historier til andre unge, og mye mer helt øverst på FORSIDEN!Den har flyttet seg litt nedover i løpet av dagen. :D Jeg ble så glad da jeg så det! :hoppe:

Disse leirene finnes, og hvert år lider tusenvis av unge homofile i disse leirene, fordi foreldrene ikke vet bedre. Foreldrene tror de gjør det beste for ungene sine, de tror virkelig man kan bli kurert for homofili. Trist. :(

Håper folk åpner øynene der borte, og ser at disse leirene skaper inadvendte ungdommer som har det vondt. Dette er unge som alt har slitt med det faktum at de har en annen legning enn den som er akseptert i lokalsamfunnet. Å være kristen homofil ER vanskelig. Å vite at foreldre, naboer og venner avskyr homofile ER vondt. Å være tilsynelatende alene i et samfunn en vet aldri vil akseptere deg for den du er, selv om de liker deg kjempegodt når de ikke kjenner legningen din, må føles helt forferdelig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult, Saeria, at de skrev om saken du tipset dem om! :)

Og, så flink du var som søkte om jobb i butikken. :kose: Skjønner at du synes det var skummelt, men husk på at de er vant med at folk kommer innom for å søke jobb! Så selv om han virket skummel, så er han sikkert ikke det.

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra at de tar opp problemstillingen. Jeg blir helt kvalm av det de holder på med der norte, jeg...

God midtsommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Snille gode omtenksomme Saeria, som tipser media slik at folk blir litt oppmerksomme på sånne dumheter......

Håper at dagen din i morgen blir fantastisk, og at en Lottogevinst eller to daler ned i fanget ditt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig kult da!!

Så flink du er som tar litt ansvar :Nikke:

Jeg for min del er jo ikke innom nyhetene en gang, rett og slett litt flaut...

Må tenke litt på det treffet jeg, er litt beskjeden av meg :sjenert: Men skal tenke på det....

Ha en super kveld!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for mange positive tilbakemeldinger, jenter! Dere er så søte! En stor favn :dagensrose: til hver av dere!

Det begynner å bli noen dager siden jeg var innom, er så opptatt med alle andres innlegg. :oops:

Har også vært på mitt første styremøte i Stiftelsen Kronstad Hovedgård - Krigsveteranenes minne. Er blitt sekretær der, og skal i dag skrive ferdig referatet fra møtet.

Denne helga er det også dugnad i sameiet. Vi skal kjøre vekk masse søppel og sånn, rydde pent i hagen, og plante litt blomster. Håper være blir som værdama på tv 2 sa i går at det skulle bli. (Hun østlandsdama som to av våre kompiser sikler på, og synes er grisedeilig :ler: )

Jeg følger med på Zachs blog. Han har visst blitt innrullert på 6 ukers programmet. Sånn program for de litt "gjenstridige". :( Håper han har det bra. Han får hvertfall komme hjem om ettermiddagen nå, forutsatt at han bor i nærheten.

Ellers er det intet nytt å melde. Søker jobber som en gal, mange av de utlyste stillingene har ikke gått ut enda, så jeg får smøre meg med den mye omtalte tålmodighetskremen. ;)

Må si jeg er imponert av mannen i heimen. Han har kjøpt seg klær, FRIVILLIG, to ganger denne uka. Det var riktignok bare t-skjorter og boksere på Dressmann, men jeg er imponert. Det er sånn ta tre, betal for to opplegg. Kokkekompisen har også gjort det samme, men han kjøpte seg bukse også. Så i går var vi på Dressmann. Det stod ei søt jente fra Sveio (sørhordaland) i kassen, som denne kokkekompisen har prata litt med. Så nå har vi begynt å fyre litt opp under han, om at han må be henne ut en dag. Han trenger seg et duganes kvinnfolk, han er jo verdens beste gutt! :D

OK, så har han noen rare meninger om enkelte ting. Han skal ikke gifte seg, han må ha ei dame som takler tempramentet hans (det skal ektremt mye til for å få han sur, men har rullegardina gåt..... :-? ), han handler ikke i butikker hvor betjeningen løper bort til han for å spør om han trenger hjelp :ler: (han mener han bør få 5 min. til å se seg om først, så er det greit), og hun må takle at han kanskje kommer full og god hjem fra byn noen ganger i året.

Men som menneske er han utrolig snill, hjelpsom, stiller alltid opp, generøs, morsom...ja i det hele tatt. Uff, høres ut som en kontaktannonse dette. :oops:

Tenkte jeg skulle trene litt pilates i dag. Har brent ut den ene dvden. Rakk det før den ene pcen klikka igjen. Andre gangen det er en seriøs feil på ei uke! :evil: Mannen i heimen er dritfrustrert. Han mistenker en hardwarefeil. Kanskje på HD kabelen. Vi fikk også ekstern harddisk i går, men han rakk ikke å kopiere over før maskina klikka. Det er surt det! :-x

Men nå er mannen på kurs i forbindelse med jobben. Skal lære seg å programmere i forhold til en ny plattform. Han synes det hele er kjempespennende, og har lært masse. :D Fint at de ansatte blir kurset ofte. Han er jo i IT bransjen, og der må man følge med.

Ble visst litt langt dette, allikevel.... Må bare si en gang til at det er kjempekos å få så mye besøk. *setter frem kake, kaffe, sjokkis, smågodt, og annen gnufs*

Setter virkelig pris på dere! :klem: *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*tar seg en stor kopp kaffe og sjokolade*

Samboeren min er også i IT-bransjen! :wink:

Og vi fant ut at et eller annet troll har stjelt noen av bildene som vi har hatt på PC'en...Blant annet turen til Tyrkia i fjor sommer. Da reiste vi med Ninakanin og samboeren hennes, så de har heldigvis fått kopi av bildene. Håper bare hun finner de, det er jo tross alt bilder fra to uker med masse moro.... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! Hva driver han med? Min er ansatt hos Rainfall, og jobber på Vital. Han er programmerer/systemutvikler, og en dyktig en sådan. *Saeria er ikke liiiite stolt av samboern sin. :ler: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...