Saeria Skrevet 26. mai 2005 Forfatter #2761 Del Skrevet 26. mai 2005 Takk og lov for det. Tenk om vi alle skulle sloss om samme mann. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 26. mai 2005 #2762 Del Skrevet 26. mai 2005 Må nesten legge igjen et lite spor her inne siden du er så snill og kommer innom min!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. mai 2005 Forfatter #2763 Del Skrevet 26. mai 2005 Hei, Sniglå! Koselig å ha deg på besøk! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 26. mai 2005 #2764 Del Skrevet 26. mai 2005 Hei! Hatt ein fin dag? Natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. mai 2005 Forfatter #2765 Del Skrevet 27. mai 2005 Dagen var bra den. Fikk gjort det jeg skulle og sett på den første episoden av Medium. Syntes den var ganske så bra. Har ikke TV3, så da ble det medium. Husvertene kom innom og sjekka hva som måtte flikkes på før nye leieboere overtar rønna. Var ikke mye det. Ikke snakk om å legge nytt gulv, bytte ut vindu og sånn nei. Så skal de ta med seg folk inn for å se etterhvert. Det er ok, bare jeg får tid til å rydde. En times varsel er jo litt greit å ha. Det står esker overalt nå, og da er det greit å fjerne litt av det andre rotet før vi slipper folk inn. I dag er det trekning til eksamen. Vet at det står Saeria under biologi, men står det Saeria under matte også tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 27. mai 2005 #2766 Del Skrevet 27. mai 2005 Kom du opp i matte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. mai 2005 Forfatter #2767 Del Skrevet 28. mai 2005 Kom du opp i matte? Nei. Jeg slapp, men 9 andre i klassen kom opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. mai 2005 #2768 Del Skrevet 28. mai 2005 Grattis med god trekning, da! Ha en fin helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 28. mai 2005 #2769 Del Skrevet 28. mai 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. mai 2005 Forfatter #2770 Del Skrevet 28. mai 2005 :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 29. mai 2005 #2771 Del Skrevet 29. mai 2005 Vil du vera med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 29. mai 2005 #2772 Del Skrevet 29. mai 2005 *koseklemmerlitt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. mai 2005 #2773 Del Skrevet 30. mai 2005 [url=http://www.annsummers.com/single.asp?gid=7&cat=8&pid=2673] Tex og Saerias husmortrøst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. mai 2005 Forfatter #2774 Del Skrevet 30. mai 2005 [url=http://www.annsummers.com/single.asp?gid=7&cat=8&pid=2673] Tex og Saerias husmortrøst Den hadde kanskje gjort susen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. mai 2005 Forfatter #2775 Del Skrevet 30. mai 2005 *koseklemmer på lunacia* Linn3c: Om jeg kan, blir jeg med. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 31. mai 2005 Forfatter #2776 Del Skrevet 31. mai 2005 På tide med en liten oppdatering, kanskje? :D I morgen får vi nøklene til den nye kåken, og vi blir offisielt eiere! :D I går var vi å bestilte inn sofa. En deilig stor treseter fra ikea. Den er brun og heter Ekeskog. :D Dritdigg å sitte i. Myk og god! Har også sett oss ut, seksjon og spisestue fra Ikea! Skal bli så gøy. Gardiner har vi peilet oss ut fra Kid sine hjemmesider. Dette skal bli moro..ikke flyttinga, men å komme seg i hus. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 31. mai 2005 #2777 Del Skrevet 31. mai 2005 Gratulerer med ny sofa!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 1. juni 2005 #2778 Del Skrevet 1. juni 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. juni 2005 Forfatter #2779 Del Skrevet 1. juni 2005 Nå har jeg bestemt meg for å skrive litt om turen til Libanon. Libanon Klokken var halv ett da vi landet på flyplassen i Beirut, og varmen og luftfuktigheten slo i mot oss som en vegg. Etter å ha fylt ut et kort med litt info til passkontrollørene bar det gjennom sikkerhetskontrollen. Etter å ha hentet bagasjen, bar det avsted til bussen hvor vi ble møtt av Nadine (turguide) og John (sjåfør). Vi reiste så inn til byen og til hotellet vårt, Savoy Raouche. Hotellet lå nær boardwalken i Raouche distriktet. Vi la oss, og når vi stod opp neste morgen bar det avsted til Saïda. Vi stoppet her og fikk sett et borg som opp gjennom tidene var brukt av mange okkupanter. Vi fikk oss også en tur til zouken (markedet) og en ortodoks kirke. Etter det reiste vi videre sørover til Tyr, eler Sure som de kalte byen. Her besøkte vi Nekropolis (gravsted brukt i hovedsak av romerne) og til hippodromen. Her var det løp med hester og chariots romerne hadde moret seg med. Det var utrolig varmt, og jeg klarte å brenne skuldrene mine. :oops: Etter dette besøket var det lunsj, og vi fikk servert tradisjonell libanesisk mat. De bruker mye olivenolje, persille og eddik. Vel ferdig med lunsj dro vi videre til Ebel-es Saqi. Her var det mange nordmenn som tjenestegjorde, men nå hadde india tatt over. Vi skulle bli i Saqi de neste par dagene. I Saqi bodde vi på Dana Hotel, et koselig hotell rett nedenfor landsbyen. På kvelden spiste vi god mat på en lokal sjappe, og samboer ble påspandert nasjonaldrikken Arak av en lokal. :D Vi ble også invitert på kaffe. Her feiret vi også 17. mai. Det har seg nemlig slik at de lokale ser på norge som sitt annet hjemland, og nordmenn er grådig populære, så de feirer denne dagen hvert år. Det var en liten markering. Libanesiske barn gikk i tog med norske og Libanesiske flagg, inderne spilte og vi fikk legge ned blomster på et minnesmerke over de falne. Der var også min fars navn. Vi fikk senere vite at nå hadde vi vært på libanesisk tv. :o Var visst store greier, ja. Etter taler og noe små snacks gikk min kjøre og jeg oppover i byen. Vi tok bilder, og ventet på at Norbattmuseet skulle åpne. Før vi gikk opp fikk vi treffe mayoren i byen. Han snakket klingende norsk, og fortalte at de fremdeles importerte freia, brunost og maarud. De var veldig glade i norsk sjokkis. På museet fikk vi tatt bilder og sett i minnebøker. Der fikk jeg lest minneordene den norske presten hadde skrevet om min far. Senere samme dag reiste samboer og jeg til Tebnine. Der traff vi på en som hadde jobbet med min far. Han snakket vestfolding. Han viste oss rundt i leiren. Tilbake i Saqi var det middag, og etter det fikk jeg snakket masse med de som spanderte turen på oss. Jeg har nå førsteklasses hjelp når det gjelder å finne ut hva som egentlig hendte med min far. Dagen etter reiste vi først til El-Khiam. Dette var et fengsel drevet av israel til kun noen år tilbake. Det var rangert som verdens nest verste fengsel å bli satt inn i, og de grusomhetene som ble begått der, er for vonde til å sette ord på. Dette var vår siste dag i Saqi. Nå skulle vi tilbake til Beirut, med et stopp i Qana. Dette var et sted hvor israel hadde en stor massakre av uskyldige sivile som hadde søkt tilflukt i Fijibatt sine leir. Vi fikk se bilder av massakren, og det var et grusomt syn. Tilbake i Beirut, fant vi ut at vi måtte ha noe mat. Vi gikk gatelangs og så sikkert skikkelig lost ut, da en eldre herre kom bort og hjalp oss med å finne et passende sted. De er utrolig åpne og hjelpsomme, libaneserne. Neste morgen skulle vi besøke Byblos, men først var det lagt inn besøk til Lady of Lebanon, Harissa. Hun er en statue som står på toppen av et fjell rett utenfor Beirut. Her valfarter alle i mai. Kriste og muslimer for å be og vise respekt til Harissa. Det var derfor fullt av folk når vi kom. Men det var et flott syn. Bak statuen, som var stooor, var det en kirke. Moderne i stil. Katedralaktig. På nabotoppen lengre borte lå en nydelig katolsk kirke. I Byblos var det flere ruiner som stod på agendaen. Libanon har alltid vært et attraktivt land på grunn av beliggenhet og ressurser, så her hadde det vært okkupanter i tusener av år. Så langt som 8000 år tilbake. Byblos er verdens eldste by. I dagene som fulgte besøkte vi cedars, jeita grottene og Tripoli, men dette skriver jeg mer om siden. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 1. juni 2005 #2780 Del Skrevet 1. juni 2005 Høres ut som om dere hadde en flott tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå