Saeria Skrevet 13. februar 2005 Forfatter #2381 Del Skrevet 13. februar 2005 Får vel klure ned litt her også, denne fine søndagen. Gårsdagen var litt kjip. Min mor ringte og sa at min stefar er sykemeldt og at han skal på sykehuset på mandag. Han er sjømann og går fast til sjømannslegen for å få klarering til å reise ut på jobb. Blodprøvene viste desverre at han var anemisk, og en rask sjekk av prostata viste at det var blod som kom ut den enden. Det kan jo bety så mangt, men han fikk ikke reise ut på jobb, og han må på sykehuset for en nærmere utredning. Det blodet kan være alt fra noe lite ufarlig til kreft, noe som virkelig ville vært et ballespark siden han slutta å røyke for flere år siden. Men sånn rammer jo ofte tilsynelatende tilfeldig. Det som er litt merkelig er at jeg er foreløpig rolig. Jeg vet jo at jeg ikke bør stresse dette før han får svar fra sykehuset, men jeg føler jeg alikevel burde være litt mer bekymra. Men det slår seg vel i magen i morgen. Jeg har jo allerede mista en pappa, og jeg har vært nær å miste stefaren min også, så det er jo ikke hyggelig med en sånn beskjed. Likevel er jeg forholdsvis rolig. Regner med at mamma og søstrene mine er stressa, så da er det vel like greit at noen beholder litt roen i familien. Satt og skrev sammendrag av det som stod om 2. verdenskrig i den ene boka mi i går. Skal ta for meg den andre boka i dag. Mannen var ute i går, og feiret en kollega. Han kom ikke full hjem, men kroppen gjorde opprør likevel, så han kasta opp halve natta. Naboen var også på byen i går, og den andre naboen som hadde hundene hennes på besøk skulle plassere hundene på soverommet til matmor og skru på radioen til de før han gikk og la seg. Han skrudde på radioen, men lukket ikke døra. Det betydde at hundene vandret rundt i hele leiligheten, og tispa holdt vakt i vinduene og bjeffet på alle som gikk forbi. Hun fikk med seg den andre også på hylekoret. :evil: Fikk ikke fred før klokka 4 i natt. Gjett om jeg var sinna! Jeg er utrolig aggressiv rett før jeg sovner, og det var naturligvis da folk måtte gå forbi kåken, hoiende og skrikende etter en helaften på byen. Matmor til hundene skulle ta hundevakten en skrape. Hun var ikke fornøyd med at de hadde holdt halve huset våkne fordi de fikk fri tilgang til hele leiligheten. :-? I dag blir det kake. Svigers kommer på besøk, og da skal min bursdag, og morsdagen feires. Blir nok ok det. Kake er nam! :D Nei...Nå var det nok syting og plapring fra meg. Ha en fin søndag folkens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 13. februar 2005 #2382 Del Skrevet 13. februar 2005 Håper det ikke er noe alvorlig i veien med stefaren din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. februar 2005 Forfatter #2383 Del Skrevet 13. februar 2005 Satser på det, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 13. februar 2005 #2384 Del Skrevet 13. februar 2005 Krysser fingrene for det Lykke til med all lesing og prøver! SLapp av og kos deg litt og, da. Håper du får en super uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. februar 2005 Forfatter #2385 Del Skrevet 13. februar 2005 Takker for lykkeønskninger, fisken. Du må ha lykke til selv. :D Skal nok få tid til å slappe litt av også. Men nå er det på tide å legge seg. Natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 14. februar 2005 #2386 Del Skrevet 14. februar 2005 godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. februar 2005 Forfatter #2387 Del Skrevet 14. februar 2005 Heisann, jenter. Jaja, i dag tidlig ble min stefar lagt inn på sykehuset da legen og sykepleieren som undersøkte han ikke visste hva som var galt. Mamma sier han er kritthvit, noe legene påpekte, men det er anemiens feil. Så han ble lagt inn sånn at to andre leger, som naturligvis ikke var på jobb da, skulle få undersøke han når de kom på jobb. Mamma er nok på besøk hos han nå, og hun skulle ringe meg etter hun hadde kommet hjem. Så da er det bare å vente da. Klarer ikke helt å konsentrere meg om lesinga til prøven, men jeg klarer å få inn litt og litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 14. februar 2005 #2388 Del Skrevet 14. februar 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 14. februar 2005 #2389 Del Skrevet 14. februar 2005 Håper han er ok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. februar 2005 Forfatter #2390 Del Skrevet 15. februar 2005 Takk, jenter. Han ble ikke undersøkt i går likevel. SKal bli det i dag, men jeg får ikke vite mer før etter klokka 19.00. Prøven i historie gikk etter omstendihetene greit. Er uansett dritfrustrert i dag. Har fått vite at jeg har null sjans på et studie jeg fant interessant uten at jeg har 2 mx/mz. Det er jo litt sent å ta det nå. Har bare lyst å grine. Endelig finner jeg noe annet enn dyrepleie, og så kommer dette! Sonans skal ha 5000(!) kroner for å la meg ta faget på nettet! PÅ NETTET! Og da må jeg gå opp til privatisteksamen. Sukk og stønn! Hele utdanningsgreiene har vært en laaaaang oppoverbakke føler jeg. Når kommer flatmark? Uff...deppa i dag ja, og skal ha prøve om metabolismen og fotosyntesen i morgen. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 15. februar 2005 #2391 Del Skrevet 15. februar 2005 Kjipt det der med studiene da.. Hadde lyst til å jordmor jeg, men ettersom jeg er avvent rusmisbruker, får jeg aldri jobbe som sykepleier.. Kjipt,men finner sikkert noe annet.. Håper det går greit med stepappan din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 15. februar 2005 #2392 Del Skrevet 15. februar 2005 Hei Saeria - haaper det gaar bedre med stefaren din! Kjedelig det med utdanning - jeg foretrekker aa jobbe, faktisk. Men tiden gaar fort - tro meg! Du faar bare staa paa! Synes du er flink, jeg! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 15. februar 2005 #2393 Del Skrevet 15. februar 2005 Jeg vet ikke hva jeg skal si til noe sånt. :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. februar 2005 Forfatter #2394 Del Skrevet 15. februar 2005 Takker for trøst, jenter. Håper det er en ledig plass på halvårsstudiet i 2mx på skolen min. Om det er det, (lite sannsynlig da) så blir det myyyye å hente inn igjen. Skummelt mye. Dessuten bør jeg da få minst 4. Studiet som virket gøy, var bioingeniør. Tenkte på det en gang for mange år siden. Men det forsvant liksom ut av hodet mitt. Forskning, lab og biologi er gøy. Men, vi får se... Venter fremdeles på tlf. fra min mor. Begynner å lure på hva som skjer siden hun skulle ringe klokka 19.00. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 15. februar 2005 #2395 Del Skrevet 15. februar 2005 Lille deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. februar 2005 Forfatter #2396 Del Skrevet 16. februar 2005 lunacia: Prøven i dag gikk ikke så veldig bra, men det er ikke så farlig. De undersøkte ikke stefaren min før i 23-24 tiden i går kveld, og der fant de ingenting, så de skal ta røntgen og evt. prøve fra tykktarmen. Hørtes ikke gøyalt ut. Ikke kan jeg begynne i 2mx klassen på skolen heller. For sent på året. *sukke tungt* Skal jeg ta det på internett hos sonans koster det 5000! Har jeg råd til det? Klarer jeg å få en ok karakter på den måten, eller må jeg vente enda et år med utdannelsen? Det er jo ikke sikkert snittet mitt er godt nok selv om jeg får 4 på 2mx via internett heller. Da må jeg uansett ta flere fag. BLÆ! Ikke tenke på dette mere nå... Lage meg mat heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 16. februar 2005 #2397 Del Skrevet 16. februar 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. februar 2005 Forfatter #2398 Del Skrevet 16. februar 2005 *Tøff, tøff, tøff, tøff, tøff, tøff, tøff, tøff, tuuuuuuut, tøff, tøff, tøff, tøff, tøff, tøff, tøff, tøff. Saeria titter etter toget på perrongen.* Ja. Toget er gått. Kan ikke ta eksamen til våren hvis jeg tar 2mx på sonans heller. Er for sent ute. Har bare lyst å grave meg ned! Er så sint på meg selv! :evil: Føler jeg ødelegger hele progresjonen i forholdet også. Nå tar ting enda lenger tid (hus, begge i arbeid, bryllup, evt. barn selv om jeg ikke ønsker barn for øyeblikket) Er så lei meg, for jeg har driti på draget ang. utdannelse før, og føler meg som en idiot, en dust og en big, fat looser akkurat nå. Er sinna for jeg ikke kommer meg videre dit jeg vil. Uff... vil bare sove, grine (noe jeg ikke har gjort enda), og gjemme meg bort. Stakkar samboern min. Han kunne virkelig funnet noen bedre, som visste hva hun ville med en gang, og gjorde noe med det. Heldigvis elsker han meg da... *Sutre, klage, sutre, myle* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 16. februar 2005 #2399 Del Skrevet 16. februar 2005 Du må ikke være så sint på deg selv.. Selv om toget er gått, så kommer det flere og andre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. februar 2005 Forfatter #2400 Del Skrevet 16. februar 2005 Jeg vet at det kommer flere og andre tog, det er bare det at jeg i utgangspunktet tok opp fag for å gå dyrepleie. Når jeg fant ut at en måtte ha 6,6 i snitt skjønte jeg at det ville jeg ikke klare. Jeg begynte da jakten på noe annet jeg kunne tenke meg, og bioingeniør var akkurat noe jeg kunne se for meg at jeg kunne trives med leeenge, men da var det for sent liksom. Er så utgjort.. Men, men... Har ikke sagt noe til samboern min. Han er på trening. Men jeg må jo nesten fortelle han det. Da blir det vel å brette opp ermene. Finne seg en deltidsjobb jeg kan trives med fremover og ta opp flere fag fra høsten av for å øke snittet enda mer. Har et par 2'ere som trekker så sinnsykt ned snittet. Det er jo ingen krise, men jeg hadde håpt å være ferdig når jeg var 28, ikke 29. Ikke er det lurt å søke lån for høsten heller. Det er begrenset hvor mye lån en kan få, og det får jeg spare til bachelorgraden. Tenker jeg skal søke på jobb i en klesbutikk. Jeg så de averterte. Ikke det at jeg er en typsik jente som jobber i klesbutikk type da. Men det skader ikke å prøve, selv om jeg ikke er blendende vakker med feilfri hud, og sprudlende godt humør som gjør meg til et naturlig midtpunkt. Uansett...takker for trøst og klem, Slim. Du er så snill du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå