Holly Hobbie Skrevet 31. januar 2005 #2341 Del Skrevet 31. januar 2005 Uff da, misunner deg ikke den forkjolelsen der! Den hoertes vond ut! God bedring, da! Fint du er paa gruppe med folk du liker, hvertfall. De skjoenner sikkert at du er daarlig, saa ikke tenk paa det! Stor :trøste: -klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. februar 2005 Forfatter #2342 Del Skrevet 2. februar 2005 Takker for trøsten, jenter. Dere er så søte. Nå begynner jeg endelig å bli bra. Skal gå på en ti dagers Bisolvon kur for å ta knekken på det ekle slimet i halsen. I morgen skal jeg ha min første hele skoledag denne uka. Har gått to halve denne uka. Har ikke orket mer. I morgen skal det også jobbes med prosjektet som skal fremføres på mandag. Da skal jeg greie ut om den økonomiske verdenskrisen i 29, og nazismen som en av de viktigste faktorene til andre verdenskrig. En annen skal ta for seg versaillestraktaten og churchills forsoningspolitikk. Med andre ord nok å gjøre. Men sånn er det når en skal ha toppkarakter i faget, og det skal hvertfall 2 av 3 på min gruppe. Men resten av denne dagen skal jeg slappe litt av. Se idol, og forhåpentligvis Lost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 2. februar 2005 #2343 Del Skrevet 2. februar 2005 Lykke til med jobbingen i morgen. Bra du nå begynner å føle deg bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 3. februar 2005 #2344 Del Skrevet 3. februar 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 3. februar 2005 #2345 Del Skrevet 3. februar 2005 Long time - no see...! Stikker bare innom for å ønske deg en kjempefin helg etterhvert! Håper du har det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. februar 2005 Forfatter #2346 Del Skrevet 5. februar 2005 Takk for hilsener, jenter. Stikker innom dere litt senere. (Er trøtt blitt) Er endelig forholdsvis frisk, og selv om uka ikke har vært den beste helsemessig, så har den vært super resultatmessig. Denne uka har jeg fått tre seksere. En i historie (Fascismen og nazismen), en i naturfag og en i matte! Tenk at jeg skulle få 6 i matte! Læreren var så fornøyd med oss, fordi vi hadde produsert tidenes beste gjennomsnitt på en matteprøve. :D Hun mente vi burde rammen inn prøvene våre. Ellers har mannen vært så søt. Han har lagd middag til meg over en uke. Selv etter jeg ble frisk. Og så har vi begynt å spille Baldurs Gate 2 igjen. Det er så kos. Har ikke fått kr. fra lånekassa enda. Håper de kommer til uka. Ha en fortsatt fin lørdag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 5. februar 2005 #2347 Del Skrevet 5. februar 2005 Gratulerer med alle tre 6'erne. De er vel fortjent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 5. februar 2005 #2348 Del Skrevet 5. februar 2005 Vet veldig godt hvordan det er å være sjuk. Glad du er bedre nå! Og så er jeg kjempestolt av deg som er så flink! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. februar 2005 Forfatter #2349 Del Skrevet 7. februar 2005 Takker for gratulasjoner. Er kjempeglad for de karakterene. Nå er vel bare spørsmålet hva jeg skal gjøre med de. Ja, det nærmer seg søke skole tid. Jeg skal jo søke dyrepleien, selv om jeg er realist og vet jeg bør se meg om etter andre alternativer. Og atter en gang står jeg ved det samme veikrysset. Hva vil jeg bli når jeg blir stor? Er så fryktelig usikker. Høyskolen i byen sa at de ikke hadde hørt om noen fra radiografutdannelsen som hadde hatt vansker med å få jobb, men på KG har pipa jaggu en annen låt. (Karriere og utdanningsforumet) Det er nesten sånn at jeg vurderer sykepleien, selv om min farmor advarte mamma mot å la oss barn bli sykepleiere. Min farmor var det, og hun hadde det beintøft. Nå er det klart at det var litt anderledes før og under krigen og sånn, men det er ikke bare bare i dag heller. Jeg vet at jeg sikkert kunne passe i omsorgsyrker, men jeg vet liksom ikke alikevel. Jeg kunne ikke tenke meg å jobbe med eldre, men jeg vet sykehusstillingene oftest ryker først til de mer erfarne. Hva da? Skal jeg traske rundt på et aldershjem hvor jeg knapt får tid til å si hei til beboerne, langt mindre være en pleier? Jeg vet ikke hva jeg er flink til. Liker biologi, interesserer meg for andre realfaglignende greier, men har ikke 2mx/mz, 3mx/mz eller 2fy. Det er jo krav stort sett over alt hvor det tilbys den type utdannelse. Jeg er ikke SÅ flink i matte liksom. Nei, usj...vinne noen lottomillioner og leve herrens glade dager i stedet... Finner vel ut av noe til slutt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 7. februar 2005 #2350 Del Skrevet 7. februar 2005 Det er ikke lett det der - lykke til med å velge et yrke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. februar 2005 Forfatter #2351 Del Skrevet 7. februar 2005 Nei... Synd det skal være så vanskelig. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 7. februar 2005 #2352 Del Skrevet 7. februar 2005 Min mor er sykepleier... Det er mye utbrenthet i det yrket. Så lenge man vet hva man går til går det vel greit. Selv kunne jeg aldri tenke meg et så tøft yrke. Mye slit og lite lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. februar 2005 Forfatter #2353 Del Skrevet 8. februar 2005 Det tror jeg så gjerne. Tør ikke tenke på hvordan det var før. :o Er din mor vanlig sykepleier, eller har hun spesialisert seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 8. februar 2005 #2354 Del Skrevet 8. februar 2005 Tja... Hun har drevet mye med akuttmedisin. Er vel generelt allsidig, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. februar 2005 Forfatter #2355 Del Skrevet 8. februar 2005 Ohh.. Takk... Vet fremdeles ikke hva jeg skal søke, men vurderer å putte inn sykepleie på skjemaet til samordna opptak. En kan jo videreutdanne seg etter noen års praksis. Den tid den sorg. Har enda noen uker å tenke på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 8. februar 2005 #2356 Del Skrevet 8. februar 2005 Hva med bibliotekar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. februar 2005 Forfatter #2357 Del Skrevet 8. februar 2005 Vurderte det en gang for mange år siden, men tror heller ikke det er helt meg. Du, der i mot kommer til å bli en super bibliotekar. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 8. februar 2005 #2358 Del Skrevet 8. februar 2005 Det med å velge riktig yrke er vanskelig, jeg vet ennå ikke om jeg har valgt riktig yrke og jeg er halveis i utdanningen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 8. februar 2005 #2359 Del Skrevet 8. februar 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #2360 Del Skrevet 9. februar 2005 Ikke lett, nei. Det er nok vanlig å skifte yrke i løpet av livet, men jeg har så gjerne lyst å gjøre noe jeg kan trives med leeeeenge. Slim: Og til sist...sier det selv , Saeria! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå