Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

AB over meg: At du tar dem kun 1 uke i måneden hørtes veldig rart ut.. Man skal hverken begynne brått eller slutte brått på Cipralex. Men ok.

TS: Jeg fikk mer stress/uro om jeg tok dem på kveldstid i starten, kontra morningen. Så ta dem om morningen:) Fikk også det anbefalt av legen min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk på Cipralex i nesten to år og på den ene siden hadde jeg veldig positiv virkning av den. Den sosiale angsten så å si forsvant og alt ble lettere og jeg kom meg ut i arbeid igjen.

Kjente litt på at jeg var litt fjern og svimmel da jeg startet,men dette ga seg etter en ukes tid.

Det du må huske med Cipralex er at det er svært vanedannende,slik at den dagen du skal slutte er det viktig med nedtrapping,og ikke slutte på dagen. Da vil du gå utenfor ett stup! Men trapper du ned på riktig vis og hører etter legen din vil også det og slutte med Cipralex være en grei affære.

Lykke til og ikke gi opp! Cipralex hjelper flere enn det "skader" :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er skummelt hvor mange som har opplevd behandling med dette legemiddelet negativt. Jeg lurer på om det er noen av dere der ute som har noe positivt å si!?

Jeg har nettopp begynt, som behandling mot depresjon.

Ikke si noe skummelt om det til meg, da dåner jeg av angst. xD Jeg har ikke lyst til å få et flatt følelsesliv...

Er det virkelig så ille? Mister man humoren? Gråten? Kommer jeg til å klare å fortsette å skrive og være kreativ..?!?!?!!?!? Åh hjelpe og trøste, legen sa jeg kunne komme til å bli litt engstelig som en bivirkning de første to ukene... Men dette her topper kaka.

Dette er veldig vanlig, tror jeg. Men: etter lang fartstid i psykiatrien, og med maaange bekjente som også har det, går det igjen et slags mønster. De som blir avflatet og "verre" at SSRI, får ofte god hjelp av stemningsstabiliserende (meg blandt annet. Synes det er merkelig at SSRI gjør meg helt flat, mens en stemningsstabiliserende IKKE gjør det (tar det mot depresjon, jeg er ikke bipolar eller borderline), men så lenge det virker ;) ). Så, om du får disse kjipe bivirkningene av SSRI så finnes det andre type medikamenter som går an å prøve!

Lykke til, TS :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...