Gå til innhold

Synes kjæresten overreagerer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg viste ingen andre steder å hendvende meg til en dere kvinner.

Så jeg får starte rett på sak. Og jeg velger å kalle dama for Miriam i dette tilfelle.

Jeg og Miriam er begge 19 år, og har snart vært sammen et halvt år nå, så vi er nok ganske ferske i forholdet.

Men vi kommer stadig til sånne SMÅ, ubetydelige krangler som jeg ærlig talt ikke skjønner noe av.

Det har vært visse tilfeller hvor hun har fortalt meg om ting hun ikke synes noe om, og som hun helst ser frem til at jeg ikke nevner. Noe jeg har respektert, med unntak av en glipp eller to hvor jeg bare har glemt meg.

Så la meg ta et nylig eksempel..

(Jeg må forresten nevne at kjæresten min har dysleksi)

Vi sitter og chatter, og alt er bare fryd og gammen med smiley face og hjerter.

Helt til hun sier et ord jeg finner litt ubetydelig (Ordet var Ironisk, noe som hun stavet oirksk, eller lignende.)

Jeg lurer på hva så dette ordet er, og skriver følgende "Ironisk*?".

Hun blir så kjempelei seg over at jeg gjør såkalt "narr av dysleksien henne", når jeg kun prøvde på å bekrefte et ord jeg ikke så hva var.

Er det jeg som er på jordet og ikke viser hennsyn, eller er det "Miriam" som overreagerer til tusen? Hun snakker ikke til meg for øyeblikket.

Og hvordan kan jeg eventuelt gjøre opp for meg?

(Roser er desverre ikke et alternativ, med at jeg har fylt opp veggen hennes med dem :P, så hun har ikke mer plass)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken vegg er fyllt opp med roser?

Hennes, fra meg :)

Soveromsveggen hennes altså.

Pluss, hun er litt lei roser

Endret av Panda1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun overreagerer og er til de grader hårsår. Kanskje hun har opplevd å bli gjort narr av for dysleksien og derfor reagerer på denne måten?

Å bestikke henne med gaver for å få henne til å glemme er bare dumt. Har dere et problem så snakk om det og kom til bunns i det. Ikke glatt over det ved å kjøpe ting. Det gagner i hvertfall ikke forholdet deres i det lange løp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hennes, fra meg :)

Soveromsveggen hennes altså.

Pluss, hun er litt lei roser

Ikke kryp for henne når du ikke har gjort noe galt. Snakk med henne. Om hun ikke vil snakke, så lar du henne være i fred inntil hun har fått roet seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja hun overreagerer og er til de grader hårsår. Kanskje hun har opplevd å bli gjort narr av for dysleksien og derfor reagerer på denne måten?

Å bestikke henne med gaver for å få henne til å glemme er bare dumt. Har dere et problem så snakk om det og kom til bunns i det. Ikke glatt over det ved å kjøpe ting. Det gagner i hvertfall ikke forholdet deres i det lange løp.

Vi snakker ofte om slike ting. Om hvordan vi gjør dumt og hva vi kan gjøre bedre.

Men kjøper ikke alltid roser kun for å snike meg unna en situasjon, men til tider har det hjulpet siden jeg bare vil vekk fra den "Krangle bobla".

Kan ha noe med at hun har vistnok hatt ganske teite forhold i fortiden, at det går utover meg.

For hun skal stadig definere hvordan et forhold skal være, noe jeg plages grundig over siden jeg synes at et forhold skal gå litt som det går. Og ikke stresse seg selv opp for å imponere den andre.

Synes enkelt sagt det ikke skal være noen "formel" eller "riktig måte" å ha et forhold på (foruten å snakke om diverse problemer selvsagt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hennes, fra meg :)

Soveromsveggen hennes altså.

Pluss, hun er litt lei roser

Høres ut som hun er litt hissig hun dama di.

Og jeg regner med de i blomsterbutikken kjenner deg på fornavn?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Vi snakker ofte om slike ting. Om hvordan vi gjør dumt og hva vi kan gjøre bedre.

Men kjøper ikke alltid roser kun for å snike meg unna en situasjon, men til tider har det hjulpet siden jeg bare vil vekk fra den "Krangle bobla".

Kan ha noe med at hun har vistnok hatt ganske teite forhold i fortiden, at det går utover meg.

For hun skal stadig definere hvordan et forhold skal være, noe jeg plages grundig over siden jeg synes at et forhold skal gå litt som det går. Og ikke stresse seg selv opp for å imponere den andre.

Synes enkelt sagt det ikke skal være noen "formel" eller "riktig måte" å ha et forhold på (foruten å snakke om diverse problemer selvsagt)

For meg høres det ut som du har en fornuftig tilnærming til hvordan forholdet skal være, og at hun er veldig hårsår og vil styre hvordan dere skal ha det.

Dere må kunne snakke sammen og bli enig om hvordan begge kan være fornøyd. Du skal også ha det bra, og skal ikke behøve å krype hver gang hun reagerer på noe. Det vil bli både slitsomt og ødeleggende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som hun er litt hissig hun dama di.

Og jeg regner med de i blomsterbutikken kjenner deg på fornavn?;)

Haha, ja. Ho er ganske hissig. Noe som er en av de mange tingene jeg elsker med ho.

At hun kan si ifra. Men noen ganger tar det bare litt vell av.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker ofte om slike ting. Om hvordan vi gjør dumt og hva vi kan gjøre bedre.

Men kjøper ikke alltid roser kun for å snike meg unna en situasjon, men til tider har det hjulpet siden jeg bare vil vekk fra den "Krangle bobla".

Kan ha noe med at hun har vistnok hatt ganske teite forhold i fortiden, at det går utover meg.

For hun skal stadig definere hvordan et forhold skal være, noe jeg plages grundig over siden jeg synes at et forhold skal gå litt som det går. Og ikke stresse seg selv opp for å imponere den andre.

Synes enkelt sagt det ikke skal være noen "formel" eller "riktig måte" å ha et forhold på (foruten å snakke om diverse problemer selvsagt)

Du må passe deg så du ikke blir en tøffel. Ikke la henne ta over og styre hele forholdet ved å gi deg gang på gang bare fordi du ikke orker krangel. Du må si til henne hva du forventer ut av forholdet også ikke bare la henne holde på.

Hvis hun blir sur over en bagatell eller noe som hun egentlig ikke burde blir sur for i utgangspunktet så er det hennes problem og ikke ditt. Når hun flyr i taket for noe så dumt og nekter å snakke om det så får du bare la henne være i fred inntil hun ikke er så sur lenger. Hvis hun derimot holder nag lenge og ikke lar det ligge så burde du revurdere hele forholdet. For da høres hun litt kontrollerende og bekreftelsessyk ut. Det er noe hun må jobbe med. Det er ikke din feil.

Det dummeste man gjør er å krype for partneren bare for å gjøre dem til lags. Det er selvutslettende i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må passe deg så du ikke blir en tøffel. Ikke la henne ta over og styre hele forholdet ved å gi deg gang på gang bare fordi du ikke orker krangel. Du må si til henne hva du forventer ut av forholdet også ikke bare la henne holde på.

Hvis hun blir sur over en bagatell eller noe som hun egentlig ikke burde blir sur for i utgangspunktet så er det hennes problem og ikke ditt. Når hun flyr i taket for noe så dumt og nekter å snakke om det så får du bare la henne være i fred inntil hun ikke er så sur lenger. Hvis hun derimot holder nag lenge og ikke lar det ligge så burde du revurdere hele forholdet. For da høres hun litt kontrollerende og bekreftelsessyk ut. Det er noe hun må jobbe med. Det er ikke din feil.

Det dummeste man gjør er å krype for partneren bare for å gjøre dem til lags. Det er selvutslettende i lengden.

Har revurdet forholdet noen ganger, men vi kommer liksom overens før jeg rekker å fullføre det. og da er egentlig det vonde borte, og jeg har for det meste bare gode tanker.

Det er nok også litt sant at jeg er litt tøffel. Jeg bøyer meg fort ned i grusen så fort det oppstår en krangel.

For sett fra et gutteperspektiv, er jeg ikke vandt med krangler.

Hos oss i vennegjengen min er vi mer vandt med at vi sier ifra når en gjør noe teit..

og etter ett par kleine minutter og et vennlig slag på skulderen er vi så godt som bestevenner igjen. Hvis ikke bedre.

Men sliter som sagt å sette ned foten. Har ofte tanker om det at "Denne gangen..DENNE GANGEN SKAL JEG VIRKELIG SI IFRA". Men det forblir liksom bare tanker og jeg sitter igjen med en klump i magen.

Men jeg kan jo informere om at hun ikke er sur lenger, og at vi er god talefot igjen.

Men skal prøve så godt jeg kan å ikke krype tilbake neste gang vi har en krangel.

Dette kvinneforumet er kanskje et av de bedre jeg har vært borte i.

Her skriver jaggu folk også rett ut, noe jeg liker.

Her kommer jeg til å bli ja :)

Min lille synd

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...