Gå til innhold

Forelsket i en illusjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal på date med en jeg møtte gjennom sukker. Han er veldig opptatt av meg, og det samme er jeg tilbake. Jeg blir veldig lett forelsket, men denne gangen her er det snakk om mageknipe, nervøsitet, jeg kan begynne å le i telefonen mens jeg snakker med noen om ting man ikke ler av, det knyter seg inni meg akkurat som om brystet skal sprekke. Ikke vondt, men en kjempegod følelse :sjenert:

Det som er problemet, det er jo at jeg mest sannsynlig (selvsagt) har for store forventninger/forhåpninger her, i forhold til denne mannen, og denne daten.

Kan noen hjelpe meg å roe meg ned, og gi meg et spark tilbake til en realistisk verden?

:sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har liten kuk, skeiv nese, hår i øret, buser i nesa, dårlig ånde, slett hygiene og han bare lurer deg! ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har liten kuk, skeiv nese, hår i øret, buser i nesa, dårlig ånde, slett hygiene og han bare lurer deg! ;)

haha takk :helen: Men hjalp ikke storter jeg redd .... ;)

Jeg har tenkt på den at man skal se for seg folk nakne om man er nervøs, men om jeg hadde gjort det på daten hadde jeg sikkert bare besvimt... :sukk:

ts

Gjest Anna.S
Skrevet

Jeg pleide å se for meg det verste. Som regel er de styggere i virkeligheten enn på bildene, eller oppfører seg helt anderledes enn man har trudd.. Og så tenker jeg også at han går rundt med en illusjon om hvordan jeg er og vil synes jeg er penere på bildene enn i virkeligheten.

Erfaringene gjorde at jeg synes det var tryggest og det anbefaler jeg alle andre også. Har man for store forventninger blir man som regel skuffet.

Og man kan lettere bli positivt overrasket :)

De gangene jeg har tenkt at dette er IT og alt stemmer så har jeg blitt skuffa eller såret.

Jeg gleder meg til å høre hvordan det har gått og håper det går som det gjorde på min siste date.. ;):rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

jeg synes det er helt spesielt at det går ann å bli forelsket over nettet og tlf....weird...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleide å se for meg det verste. Som regel er de styggere i virkeligheten enn på bildene, eller oppfører seg helt anderledes enn man har trudd.. Og så tenker jeg også at han går rundt med en illusjon om hvordan jeg er og vil synes jeg er penere på bildene enn i virkeligheten.

Erfaringene gjorde at jeg synes det var tryggest og det anbefaler jeg alle andre også. Har man for store forventninger blir man som regel skuffet.

Og man kan lettere bli positivt overrasket :)

De gangene jeg har tenkt at dette er IT og alt stemmer så har jeg blitt skuffa eller såret.

Jeg gleder meg til å høre hvordan det har gått og håper det går som det gjorde på min siste date.. ;):rodmer:

takk for svar fra deg også :helen:

Ja, jeg må bare begynne å tenke det verste.. Om jeg klarer det vil tiden vise.. Er ikke date før etter helgen, men vi har skrevet myyyyyyyyyyyyyyyyye sammen, hele dagene siste uken :rodme::sukk:

Var det slik med dere da dere møttes og det klaffet, at dere hadde god og mye kontakt før daten?

Har lest litt fra deg her inne siste tiden, og jeg stoler på rådene dine :takke:

ts

AnonymBruker
Skrevet

Når skal du på daten da? Det som du kan prøve er å si til deg selv at han bare er en god kompis. (håper du er den jeg skal treffe snart hahaha)

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg synes dette er greit å holde seg til: "No expectations, no disappointments."

Hvis alt klaffer, er det desto mer gledelig :).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når skal du på daten da? Det som du kan prøve er å si til deg selv at han bare er en god kompis. (håper du er den jeg skal treffe snart hahaha)

Hm.... Nå ble jeg redd :ler: Når skal du på date?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Skal kjøre til henne 04/05 :P på Vestlandet... :D

Gjest Anna.S
Skrevet

Var det slik med dere da dere møttes og det klaffet, at dere hadde god og mye kontakt før daten?

Har lest litt fra deg her inne siste tiden, og jeg stoler på rådene dine :takke:

ts

Først tusen takk for tillitten :):klemmer:

Med han som viste seg å være min drømmemannen hadde jeg nesten ikke skrevet noen ting, men han var veldig veldig ivrig fordi han hadde sett profilen min lenge før han kontaktet meg. (ingen av oss var superbrukere) Så når jeg ble det kontaktet han meg med en gang. Vi snakket med hverandre på telefon samme kveld og dagen etter tok han fly for å treffes.

Vi hadde en veeeldig god kjemi over telefon, men jeg visste veldig lite om han og det tror jeg var en fordel, desverre.

En måned tidligere hadde jeg møtt en slik som du har med han nå, og der forelsket vi oss via nettkontakten og telefon. Vi snakket med hverandre hele tiden, sendte masse bilder av hverandre (nei ikke sånne bilder.. hehe) og var så og si sikre på at dette kom til å klaffe. Når jeg møtte han synes jeg jo han var kjekk, men han var ikke det jeg hadde sett for meg. Alt vi hadde snakket om ble liksom bare helt feil fordi den jeg følte jeg hadde forelsket meg i ikke var han.

Jeg tror det er det som skjer når man "forelsker" seg via nettet. Man treffer en som man tror er den rette og man forelsker seg i den samme personen man alltid forelsker seg i. Den rette.

Jeg angrer ikke på at jeg har latt følelsene og fantasien ta overhånd på nettet noen ganger, men det har desverre ikke klaffet noen av gangene. Den gangen det klaffet hadde jeg ingen forventninger og ingen fantasier i hodet om hvordan det kunne bli. :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

Skal kjøre til henne 04/05 :P på Vestlandet... :D

Nei, da var det ikke deg :fnise:

ts

AnonymBruker
Skrevet

Først tusen takk for tillitten :):klemmer:

Med han som viste seg å være min drømmemannen hadde jeg nesten ikke skrevet noen ting, men han var veldig veldig ivrig fordi han hadde sett profilen min lenge før han kontaktet meg. (ingen av oss var superbrukere) Så når jeg ble det kontaktet han meg med en gang. Vi snakket med hverandre på telefon samme kveld og dagen etter tok han fly for å treffes.

Vi hadde en veeeldig god kjemi over telefon, men jeg visste veldig lite om han og det tror jeg var en fordel, desverre.

En måned tidligere hadde jeg møtt en slik som du har med han nå, og der forelsket vi oss via nettkontakten og telefon. Vi snakket med hverandre hele tiden, sendte masse bilder av hverandre (nei ikke sånne bilder.. hehe) og var så og si sikre på at dette kom til å klaffe. Når jeg møtte han synes jeg jo han var kjekk, men han var ikke det jeg hadde sett for meg. Alt vi hadde snakket om ble liksom bare helt feil fordi den jeg følte jeg hadde forelsket meg i ikke var han.

Jeg tror det er det som skjer når man "forelsker" seg via nettet. Man treffer en som man tror er den rette og man forelsker seg i den samme personen man alltid forelsker seg i. Den rette.

Jeg angrer ikke på at jeg har latt følelsene og fantasien ta overhånd på nettet noen ganger, men det har desverre ikke klaffet noen av gangene. Den gangen det klaffet hadde jeg ingen forventninger og ingen fantasier i hodet om hvordan det kunne bli. :rodmer:

Hm... Skummelt svar ;)

Vet ikke helt hva jeg skal svare nå, men det hjalp hvertfall for å få meg ned på realiteten igjen :takke:

Jeg skal uansett oppdatere dere. Daten er på lørdag ... HJÆLP :daane:

ts

AnonymBruker
Skrevet

Alle som er forelsket er det til en viss grad i en illusjon. Man danner seg et drømmebilde av personen. Så tilpasser man det til virkeligheten etter hvert som man blir mer kjent. Du har et godt og realistisk utgangspunkt, så får du ta ting som de kommer etter hvert :)

Gjest Anna.S
Skrevet

Hm... Skummelt svar ;)

Vet ikke helt hva jeg skal svare nå, men det hjalp hvertfall for å få meg ned på realiteten igjen :takke:

Jeg skal uansett oppdatere dere. Daten er på lørdag ... HJÆLP :daane:

ts

Krysser alt jeg har i allefall! Og husk, går det ikke denne gangen så er det bare å lete videre. Han du drømmer om er der ute.. DET vet jeg! :D

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleide å se for meg det verste.

Jeg regner med at det var at du måtte betale på daten? :smoke:

:ler:

AnonymBruker
Skrevet

Huff..... Jeg har roet meg litt. Så nge det varer ;)

Er jo ganske så redd for at han ikke skal like meg likevel. Har har sett bilder, så han vet jo selvsagt hvordan jeg ser ut, men likevel.... :sukk:

Men så igjen, finner han meg ikke tiltrekkende eller gøy å være sammen med, da finnes det alltid en som gjør det. Et eller annet sted ;)

Og ja, kan jo hende at jeg ikke liker ham, for som sagt, forelsket i en illusjon.... .

Nå begynte jeg å grue meg på alvor :(

ts

Skrevet

Er jo ganske så redd for at han ikke skal like meg likevel. Har har sett bilder, så han vet jo selvsagt hvordan jeg ser ut, men likevel.... :sukk:

Men så igjen, finner han meg ikke tiltrekkende eller gøy å være sammen med, da finnes det alltid en som gjør det. Et eller annet sted ;)

Og ja, kan jo hende at jeg ikke liker ham, for som sagt, forelsket i en illusjon.... .

ts

Reduser alle forventninger til null. Da har du ingenting å tape.

Gjest Anna.S
Skrevet

ts

Det er så rart det med bilder for det er ofte øye som ser føler jeg. Jeg har opplevd at noen synes jeg var finere på bilder, mens andre synes jeg er finere i virkeligheten. Alle har sett samme bildene.. hehe

Det viktigste her er at du viser er så realistisk bilde av deg selv og at du er deg selv.. Liker han deg ikke som du er, er det garantert noe bedre som venter på deg der ute.

Jeg har fått hjerte mitt knust både en og to ganger, men de mennene som knuste hjertet mitt kan ikke måle seg med den fantastiske mannen jeg fikk til slutt. Og han forguder meg så mye at jeg lurer på om jeg har forhekset han eller noe.. :)

Så ta det som det kommer og nyt daten uansett! :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk Anna :klemmer:

Jeg skriver nok flere bekymringer her når det nærmer seg date ;)

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...