Sulosi Skrevet 26. april 2012 #41 Skrevet 26. april 2012 Jeg regner med du har snakket med helsesøster om dette? Kan du be henne om hjelp ifht sykehuset? Hvordan er vektkurven?
ViljaH Skrevet 27. april 2012 #42 Skrevet 27. april 2012 Det tror jeg det kunne ha gjort, men da er det viktig å si noe slikt som "Hva sa du navnet ditt var? Petter Pettersen, ja? Okay, da noterer jeg meg at du nå klokka 13 sier at dere skal ringe tilbake før kl 15. Takk skal du ha!" og "Eva Iversen, sykepleier på legevakta? Da noterer jeg meg navnet ditt, og at du mener at det er forsvarlig å ikke ta inn Lillegutt til undersøkelse ..." De færreste synes det er greit å bli referert til dersom de ikke har gjort jobben sin ... Man kan gjerne være hyggelig, mitt hovedpoeng var at man skriver ned navn og lovnader, gjør personen indirekte oppmerksom på at man gjør det fordi man har tenkt å holde dem til lovnaden. Hvis noen lover å sende en henvendelse innen dagens slutt, så ringer man til den personen neste morgen for å forsikre seg om at det ble gjort. Og man kan også si, fortsatt hyggelig, "Jeg har hatt så mye problemer med å få oppfølging til den syke lille gutten min, Eva, at jeg kommer til å ringe deg imorgen tidlig for å forsikre meg om at det er blitt gjort". Ærlig sak det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå