Gå til innhold

J-Lo - Har dama for mye penger?


Gjest Frigg

J-Lo  

  1. 1. J-Lo

    • Nei!
      4
    • Njaaa...
      2
    • Ja!
      13


Anbefalte innlegg

Har sett på dokumentaren om Jennifer Lopez på TVNorge akkurat nå.

At dama her dyktig i det hun gjør (med unntaket av noen filmer,) er det ikke tvil om! Hun er en smart og kløktig forretningskvinne.

Men, hvor går grensen mellom å ha "litt sære vaner", til å bli riv ruskende gal i forbruket av penger?

Når jeg ser hvordan hun bruker pengen hun har, kommer jeg ikke bort fra å lure på : er hun for bortskjemt, selv for en kjendis å være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes jennifer lopez har fortjent hvert ett eneste øre hu har.... Hu har tross alt stått på en god del... og hvordan kjendiser/ikke kjendiser bruker sine penger har vi vanlige dødlige ingen tingen med...deter min mening da :digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på dokumentaren om Jennifer Lopez på TVNorge akkurat nå.

At dama her dyktig i det hun gjør (med unntaket av noen filmer,) er det ikke tvil om! Hun er en smart og kløktig forretningskvinne.

Men, hvor går grensen mellom å ha "litt sære vaner", til å bli riv ruskende gal i forbruket av penger?

Når jeg ser hvordan hun bruker pengen hun har, kommer jeg ikke bort fra å lure på : er hun for bortskjemt, selv for en kjendis å være?

Man bruker vel penger etter hvor mye man har tenker jeg.

Hun er vel ikke direkte bortskjemt da hun faktisk har tjent alt dette ved å begynne fra bunnen, og det var langt nede.

Hun donerer til masse veldedigheter. F.eks husker jeg at hun donerte $25,000 til Det Røde Kors for ikke så lenge siden. Hun kan det med å være en bizniz kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk J.Lo skal få bruke de pengene hun føler for, for det er vel sånn at man bruker penger etter hvor mye man har? Hadde sikkert ført en heeeeelt annen livsstil med så mange dollar på konto enn det jeg kan nå :wink:

Dessuten er hun en utrolig flink karriere kvinne (iallefall bedre enn hun er som skuespiller), og hun har spilt på de riktige strengene hele veien. Og ettersom hun har gått fra 0 til det hun har nå er det vel fortjent synes jeg. Synes også det er flott at hun donerer penger til veldedige formål - som for eksempel til ofrene etter 11. september :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo uten tvil penger som hun har jobbet hardt for.

Men når en person da trenger 2 assistenter som kan sendes ut midt på natta for å kjøpe stearinlys eller blomster, synes i allefall jeg at det begynner å bli litt drøyt.

For ikke å snakke om alle mennesken hun har rundt seg for å fikse håret, sminken, klærne, ekstrautstyret, passe hunden... etc.

Det var liksom det jeg tenkte på mest da.

Veldedighet er jo flott da, men å donere "bare" $ 25'000 når man har flere milliarder... vel, det imponerer ikke meg i allefall.

Den summen er vel omtrent det som hun bruker på klær i uka. Når hun da ikke skal ha disse designerklærne sine til flerfoldige tusen dollar.

(Og ps: hvorfor er det ingen av dyrevernerne som angriper kjendisers pelsbruk? De kan da umulig fryse så mye at de er nødt til å ha så mange pelser? Eller er pelsbruk bare fy-fy når det er vanlige folk som går med det?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo uten tvil penger som hun har jobbet hardt for.

Men når en person da trenger 2 assistenter som kan sendes ut midt på natta for å kjøpe stearinlys eller blomster, synes i allefall jeg at det begynner å bli litt drøyt.

For ikke å snakke om alle mennesken hun har rundt seg for å fikse håret, sminken, klærne, ekstrautstyret, passe hunden... etc.

Det var liksom det jeg tenkte på mest da.

Veldedighet er jo flott da, men å donere "bare" $ 25'000 når man har flere milliarder... vel, det imponerer ikke meg i allefall.

Den summen er vel omtrent det som hun bruker på klær i uka. Når hun da ikke skal ha disse designerklærne sine til flerfoldige tusen dollar.

(Og ps: hvorfor er det ingen av dyrevernerne som angriper kjendisers pelsbruk? De kan da umulig fryse så mye at de er nødt til å ha så mange pelser? Eller er pelsbruk bare fy-fy når det er vanlige folk som går med det?)

Hvorvidt hun har 2 assistenter vet jeg ikke, men om hun har det så brukes de vil til mye annet også enn det du nettopp skrev. Jeg er bare en vanlig person som er blakk for det meste og jeg må tenke på om jeg har råd til å bestille klær fra H&M, men hun er på topp av sin karriere og hun har mye å ta seg av om hun vil bli der så 2 assistenter er ikke så verst.

Som sagt, hun er en karrierekvinne. Det vil si at hun må se perfekt ut til alle tider. Hun er faktisk blitt kåret til verdens vakreste kvinne 2 år på rad nå tror jeg. Hun er i medias søkelys hele tiden. Da vil man ikke se slesk ut. Og at hun ber noen passe hunden er det vel ikke noe feil i? Fint med noen som faktisk tar ansvar for dyra sine og ikke lar dem ligge innestengt på et kott i 2 døgn.

Hun hjelper til veldig mye med veldedighet. Og de $25,000 (som faktisk er 164.962,5 NOK) var inntektene av en konsert hun hadde i Puerto Rico. Det er jo helt opp til henne om hun vil donere til veldedigheter eller Røde Kors osv. Hvorfor går folk ut med at de er nødt til å donere penger til noen? Det er ikke så mange artister som gjør noe for samfunnet annet enn at "de synger og får folk til å føle seg gode". :roll:

Når Røde Kors kommer på døra mi så kan jeg gi 200 kr, men de kommer bare en gang i året. 200 kr er kanskje litt mindre enn det jeg bruker på klær i uka og det er fordi økonomien min er slik som den er. J.LO gir penger til veldedigheter mer enn èn gang i året og hvorfor skal hun donere mer enn hun bruker penger på klær i uka? Det er det jo ingen av oss som gjør. Og hun gjør det vel neppe for å imponere andre. Det blir jo litt feil. Jeg gir iallfall ikke bort penger for å imponere andre.

Dama liker designerklær, det er det flere som gjør. Jeg liker designerklær, men har ikke råd til dette. Jeg har en LV veske og har tenkt å bestille meg en til i neste uke. Man kjøper ting etter hvor mye penger man har og hvor mye man har lyst til å bruke på penger. Om jeg blir rik en dag skal jeg iallfall ikke sitte og handle klær på spar kjøp og gi pengene mine til alle slags organisasjoner bare pga at noen synes jeg er bortskjemt. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

som jeg sa i det første innlegget mitt :

Men' date=' hvor går grensen mellom å ha "litt sære vaner", til å bli riv ruskende gal i forbruket av penger? [/quote']

Ja, jeg synes å gi bort bare $ 25'000, når man har så utrolig mye mer, ikke er særlig imponerende.

Man gir til veldedighet av det man har til rådighet. For meg og deg vil det si noen hundre kroner i året, men hadde jeg hatt like mye penger som den damen, kan jeg garantere at jeg ikke hadde vært like gnien.

Jeg hadde heller ikke sløst bort så mye penger på tåpelige ting som å sende ut assistenten min for å handle blomster/stearinlys til meg midt på natta. Selv om de er assistentene min, er de ikke slavene mine.

Og hadde jeg ikke hatt tid til å ta meg av en hund, hadde jeg ikke skaffet meg en heller.

Bare fordi man er en karrierekvinne, trenger man ikke se ut som man skal være på forsiden av et magasin hele tiden.

Jeg synes J-Lo er en utrolig lekker dame, og i min mening kan jeg ikke forestille meg at hun har behov for all den fiksingen hun betaler folk for å gjøre hele tiden. (Man trenger da heller ikke se slesk ut selv om man ikke har 5 påklednings/sminke assistenter.)

(Du skjønner, i dokumentaren sa J-Lo selv at hun hadde to assistenter, og det ble da innrømmet at hun gjerne kunne bruke de til å løpe ærend for henne midt på natta. Det var liksom den som inspirerte meg til å lage denne tråden da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så misunnelige vi var her da? Hva J-Lo bruker pengene sine på er hennes egen sak. Frigg, du ter deg som ett simpelt sladreblad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så misunnelige vi var her da? Hva J-Lo bruker pengene sine på er hennes egen sak. Frigg' date=' du ter deg som ett simpelt sladreblad.[/quote']

Du har helt sikkert rett! :ler:

Men for å sitere meg selv igjen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicoline

Enig med Coffee - misunnelsen lyser lang veg. Du kan da ikke sitte her og si hva du hadde gjort om du hadde vært i J. Lo`s sted, Frigg - det er en tanke som ingen av oss kan forestille oss. Hun gjør da ingen noe vondt - det snakkes jo nesten som om damen hadde drept noen. Dette bunner i en enkel grunn - misunnelse. Misunnelse fordi damen er både utrolig rik og smellvakker - det er faktisk ikke mer som skal til for å få andre kvinner misunnelige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfordring til Nicoline-Gjest

Jaja, la oss nå se bort litt fra J-Lo, og fokusere på dette spørsmålet :

Men' date=' hvor går grensen mellom å ha "litt sære vaner", til å bli riv ruskende gal i forbruket av penger[/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å sitere meg selv igjen:

Å ha assistenter når man er av J-Lo's kaliber synes jeg er helt ok. Det forventes av henne at hun ser fantastisk ut til alle døgnets tider. Vi vanlige folk har ingen forutsetninger for å sette oss inn i hennes hverdag og jeg betviler ikke at hun har ett dagsprogram som ville fått de fleste av oss til å måpe.

Hadde J-Lo bygget ett Taj Mahal i full størrelse av rosa sukkerbiter som hun ville bo i hadde hun vært gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicoline

Så lenge de ikke gjør andre noe vondt så synes jeg at hver enkel må få gjøre som de selv ønsker :wink: Det er min mening !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg såg også dette programmet, og er enig med Frigg om at en kan lure på "hvor grensen mellom å ha "litt sære vaner", til å bli riv ruskende gal i forbruket av penger?"

Men så tenker jeg at dette er Usa. Hun er ikke bare en "flink dame", men hun er en merkevare. Alt hun kjøper og gjør blir lagt merke til og kopiert. Hadde dette vært i Norge, så tror jeg det hadde hatt motsatt virkning faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å ha assistenter når man er av J-Lo's kaliber synes jeg er helt ok. Det forventes av henne at hun ser fantastisk ut til alle døgnets tider. Vi vanlige folk har ingen forutsetninger for å sette oss inn i hennes hverdag og jeg betviler ikke at hun har ett dagsprogram som ville fått de fleste av oss til å måpe.

Hadde J-Lo bygget ett Taj Mahal i full størrelse av rosa sukkerbiter som hun ville bo i hadde hun vært gal.

:enig:

Takk for at du skriver det jeg tenker :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brydd meg om hvor mye og hva folk bruker pengene på.

(men det er kanskje for at jeg ikke er opdatert på området!?)

(Og ps: hvorfor er det ingen av dyrevernerne som angriper kjendisers pelsbruk? De kan da umulig fryse så mye at de er nødt til å ha så mange pelser? Eller er pelsbruk bare fy-fy når det er vanlige folk som går med det?)

Kan jo skjønne at hun trenger 10-15 pelser...kaldt å spasere på strendene i Miami, vettu!!

Og dyrevernerne er jo opptatt med å redde Flipper fra de grusomme nordmennene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg så også dokumentaren, pluss at man har da fått med seg litt av hvert før den kom...

I allefall: Dama er en smule ut av proporsjoner etter min mening. Hennes enorme inntekt burde tilsi at hun gav hundrevis av millioner i veldedighetsgaver. Jeg har akkurat tegnet meg som fadder, og det er en økonomisk forpliktelse som merkes godt i min lommebok i allefall...

Ærlig talt, når en person får primadonnanykker og setter himmel og jord i bevegelse fordi rommet hennes ikke er dekorert med hvite blomster og vaniljeduftene stearinlys, er det ikke mye sympatisk igjen ved henne. Det var jo nettopp derfor hun kom med ´Jenny from the Block´; fansen begynte å reagere på hennes vaner, så plateselskapet fant ut at det var nødvendig med en låt som fikk henne til å virke mer jordnær og "tilbake til røttene"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt' date=' når en person får primadonnanykker og setter himmel og jord i bevegelse fordi rommet hennes ikke er dekorert med hvite blomster og vaniljeduftene stearinlys, er det ikke mye sympatisk igjen ved henne. [/quote']

Så lenge hun betaler folk for å løpe ut og kjøpe stearinlys eller hva det måtte være, så spiller det vel ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...