Gå til innhold

Skjer med "gæmliser" som tror de ha sjans?


Gjest Jente22

Anbefalte innlegg

Er det ikke korrekt at menn styrer verden?

Joda. Men siden det neppe skyldes deres overlegenhet på noe annet område enn historisk maktmisbruk er det vel ikke akkurat noe å flagge med her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker som mange menn tror de blir mer tiltrekkende med alderen :fnise: . Ser jo det ofte her på KG også, selv om erfaring viser at dette ikke er tilfellet. Stakkars.

He he, ja, det er noen menn her inne som mener at menn har draget livet gjennom. Greit å høre det fra en ungjentes synspunkt også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Akademika

Biologien er hovedforklaringen, og er opphav til mye av denne kulturen du viser til.

Hvis du ikke tror klare kjønnsforskjeller i så godt som alle samfunn, på tvers av tidspunkt i historien, geografisk beliggenhet og kulturopphav- best kan forklares med bakgrunn i biologiske forskjeller, er bevisbyrden på deg.

Du kan også forklare hvorfor kibbutz-bevegelsen i israel (der likhet mellom menn og kvinner ble dyrket til det ekstreme kulturmessig, men kjønnene allikevel gjorde kjønnstradisjonelle valg rundt karriere og familieliv) så til de grader ikke fungerte slik det var intendert.

Hvis det er så naturlig for kvinner å velge kjønnstradisjonelt rundt karriere og familieliv, burde de vel juble for å få være hjemmeværende og bli forsørget av en mann, slik som "idyllen" på 50-60-tallet? Istedenfor har vi hatt kvinnefrigjøring, kvinner tar høyere utdanning istedenfor husmorskolen, og de tradisjonelle "mannsfagene" blir mer og mer populære blant jenter. Vi er minst like smarte, ambisiøse og klartenkte som dere. Du må nok bare innse det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

charles-bukowski.jpg

Denne grisestygge mannen boltret seg i sin tid i vakre ungjenter som kom på løpende bånd.

Det er helt utenkelig at en eldre kvinne med like uheldig utseende skulle ordne masse unge kjekkaser.

Realiteten er at menn kan dra damer når de blir eldre, kvinner går ut på dato langt kjappere.

Usj og æsj!!! Jeg er over 40, og ville aldri hooket opp med en sånn en, uansett!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedenfor har vi hatt kvinnefrigjøring, kvinner tar høyere utdanning istedenfor husmorskolen, og de tradisjonelle "mannsfagene" blir mer og mer populære blant jenter. Vi er minst like smarte, ambisiøse og klartenkte som dere. Du må nok bare innse det.

Store ord og fett flesk setter seg ikke fast i halsen :jepp:

Sånn var kona mi også, før hun fikk barn.

Hovedfag og masses studielån og greier. MEEEEN så fikk vi 3 barn og hvem ville jobbe 80% for å være mer hjemme. Strikking, disker opp middag hver dag og holder kontrol på hjemmet.

Utrolig fort hun ble sin mor etter å ha vært "ally mcbeal" frem til 25 år.

Og ja, jeg jobber hjemme med klesvask, middag når hun er sein, kjøring i barnehagen , hjemme med syke barn, vi delte mammapermisjon osv.

Hun ville innta denne klassiske husmorrollen helt selv.

DET hadde jeg aldri trodd om henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jøss da

Store ord og fett flesk setter seg ikke fast i halsen :jepp:

Sånn var kona mi også, før hun fikk barn.

Hovedfag og masses studielån og greier. MEEEEN så fikk vi 3 barn og hvem ville jobbe 80% for å være mer hjemme. Strikking, disker opp middag hver dag og holder kontrol på hjemmet.

Utrolig fort hun ble sin mor etter å ha vært "ally mcbeal" frem til 25 år.

Og ja, jeg jobber hjemme med klesvask, middag når hun er sein, kjøring i barnehagen , hjemme med syke barn, vi delte mammapermisjon osv.

Hun ville innta denne klassiske husmorrollen helt selv.

DET hadde jeg aldri trodd om henne.

Må det være enten eller? Jeg er i full jobb og trives med, likevel syns jeg det er hyggelig å bake en kake i ny og ne, strikking er hobby og avslapning. Husarbeide må gjøres, det er ikke noe man slipper helt unna, selv ikke de som har vaskehjelp hver uke eller hver 14. dag. Til og med min rørleggervenninne disker opp med middag og holder kontroll hjemme. Ja takk, begge deler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er så naturlig for kvinner å velge kjønnstradisjonelt rundt karriere og familieliv, burde de vel juble for å få være hjemmeværende og bli forsørget av en mann, slik som "idyllen" på 50-60-tallet? Istedenfor har vi hatt kvinnefrigjøring, kvinner tar høyere utdanning istedenfor husmorskolen, og de tradisjonelle "mannsfagene" blir mer og mer populære blant jenter. Vi er minst like smarte, ambisiøse og klartenkte som dere. Du må nok bare innse det.

Du svarte ikke på spørsmålet mitt frøken.

Hvorfor fungerte ikke kibbutz-bevegelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store ord og fett flesk setter seg ikke fast i halsen :jepp:

Sånn var kona mi også, før hun fikk barn.

Hovedfag og masses studielån og greier. MEEEEN så fikk vi 3 barn og hvem ville jobbe 80% for å være mer hjemme. Strikking, disker opp middag hver dag og holder kontrol på hjemmet.

Utrolig fort hun ble sin mor etter å ha vært "ally mcbeal" frem til 25 år.

Og ja, jeg jobber hjemme med klesvask, middag når hun er sein, kjøring i barnehagen , hjemme med syke barn, vi delte mammapermisjon osv.

Hun ville innta denne klassiske husmorrollen helt selv.

DET hadde jeg aldri trodd om henne.

Fint at dere har funnet en ordning som fungerer for dere :jepp: Men å jobbe 80% er ikke det samme som å være hjemmeværende. Hun hadde kanskje ikke syntes det var så artig å sitte hjemme hele dagen og gå glipp av de spennende mulighetene og opplevelsene arbeidslivet gir på fulltid.

Det blir i hvert fall feil å påstå at kvinner ikke kan gjøre ditt eller datt fordi de ikke har diverse egenskaper i like stor grad som menn, slik det ble hevdet tidligere i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det være enten eller? Jeg er i full jobb og trives med, likevel syns jeg det er hyggelig å bake en kake i ny og ne, strikking er hobby og avslapning. Husarbeide må gjøres, det er ikke noe man slipper helt unna, selv ikke de som har vaskehjelp hver uke eller hver 14. dag. Til og med min rørleggervenninne disker opp med middag og holder kontroll hjemme. Ja takk, begge deler.

Hør hør! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Biologien er hovedforklaringen, og er opphav til mye av denne kulturen du viser til.

Hvis du ikke tror klare kjønnsforskjeller i så godt som alle samfunn, på tvers av tidspunkt i historien, geografisk beliggenhet og kulturopphav- best kan forklares med bakgrunn i biologiske forskjeller, er bevisbyrden på deg.

Du kan også forklare hvorfor kibbutz-bevegelsen i israel (der likhet mellom menn og kvinner ble dyrket til det ekstreme kulturmessig, men kjønnene allikevel gjorde kjønnstradisjonelle valg rundt karriere og familieliv) så til de grader ikke fungerte slik det var intendert.

Hva har dette med at gæmliser sjekker opp ungjenter å gjøre egentlig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Molly

Det sier så jævlig mye mer om dere kvinner som faktisk blir sammen med menn for penger, status og oppmerksomhet enn at eldre menn prøver seg på noen de er tiltrukekt av. :fnise:

For å si det sånn. En ting er å se på og beundre. En annen ting er å henge siklende over ei jente/en gutt du kan være moren/faren til. Selv om man blir eldre mister man ikke blikket for vakre unge mennesker. Men det er noe med det "å vite sin plass".

Personlig har jeg automatisk en sperre oppe i hodet mitt som sier at: dette blir jævlig dumt...om jeg skal forsøke å få en som f.eks. er 25 år yngre enn meg til sengs. Om jeg hadde vært aldri så veltrent og velholdt....Det blir for kleint, rett og slett. Patetisk. Par som møter kjærligheten på tvers av alder er en annen kategori. Men der tror jeg vel neppe "eldstemann" har hengt siklende over vedkommende ved første treff.

Der har vel møtet vært på en litt "annen arena" ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haff ja har opplevd dette selv. tilogmed en gang jeg var ute og tok meg en øl med foreldrene mine og kjæresten min. så kom det noen gamle, fulle gubber bort og skulle prate med meg og si hvor pen jeg var osv....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg beit på da en mann som var tjue år eldre prøvde seg. Det var ikke PÅ GRUNN av aldreren, men til tross for den. Har vært sammen en stund nå ja, og han er fantastisk. =)

Han trodde jeg var eldre da han prøvde seg, og jeg trodde han var yngre (knis). ;D

Det er ikke ekkelt med alderen deres, men noen eldre menn oppfører seg så innmari ekkelt når de prøver seg.. :S

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haff ja har opplevd dette selv. tilogmed en gang jeg var ute og tok meg en øl med foreldrene mine og kjæresten min. så kom det noen gamle, fulle gubber bort og skulle prate med meg og si hvor pen jeg var osv....

Huff da, fikk du traumer av dette? Det må være hardt å være kvinne. Håper du kommer deg gjennom den vonde tiden. Kanskje meditasjon vil hjelpe?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår en del av jentene her. Selv er jeg i 30-årene, men husker godt hva jeg selv tenkte da jeg var 20-22 år. Gutter eldre enn 25 var æsj.. Opplevde det selv som ufyselig. Dette endret seg da jeg selv kom i midten av tyveårene.

Men jeg opplever det stikk motsatte nå. Unggutter på 20-25 som febrilsk forsøker å sjekke meg opp på byen. I mine øyne er du guttunger og finnes overhodet ikke attraktive!!

Sjekketriks som; jeg kan gi deg ALT du trenger.. fra en gutt på 23 år.. HAHAHA... Nope, gi meg et ekte mannfolk!! Ungguttene kan holde seg til jentene på sin egen alder :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...