Gå til innhold

Skjer med "gæmliser" som tror de ha sjans?


Gjest Jente22

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bandit

Nope, det gjør vi slettes ikke. Vi vet utmerket godt at menns hjerne på langt nær er like avansert som kvinners hjerne. Menn er for evig stagnerte på apestadiet hvor penetrering er det høyeste mål. Ikke rart kvinner dominerer innen høyere utdanning. :fnise:

:skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier så jævlig mye mer om dere kvinner som faktisk blir sammen med menn for penger, status og oppmerksomhet enn at eldre menn prøver seg på noen de er tiltrukekt av. :fnise:

Det er jo nettopp det som er poenget. Vi er ikke tiltrukket av de eldre mennene som prøver seg, derfor får de ikke napp. Penger, makt og status har fint lite å si.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke korrekt at menn styrer verden?

Nei, det er ikke korrekt. Hele begrepet "å styre verden" er jo helt meningsløst. Det finnes både kvinner og menn i viktige stillinger med mye makt og innflytelse, og det blir flere og flere kvinner. Det faktum at kvinner tradisjonelt sett har blitt holdt utenfor slike stillinger kan ikke brukes til å tilegne kvinner negative personlighetstrekk. Det skjønner du og.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, det gjør vi slettes ikke. Vi vet utmerket godt at menns hjerne på langt nær er like avansert som kvinners hjerne. Menn er for evig stagnerte på apestadiet hvor penetrering er det høyeste mål. Ikke rart kvinner dominerer innen høyere utdanning. :fnise:

Vel, menn dominerer i alt etter endt utdanning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elektra

Vel, menn dominerer i alt etter endt utdanning.

Dette stemmer åpenbart ikke. Men hva skjer med å gjøre alt om til en konkurranse mellom kjønnene? Det blir litt sånn "Min pappa er sterkere enn din." "Nehei, min pappa er sterkest!" Meningsløst, og veldig off-topic.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke korrekt. Hele begrepet "å styre verden" er jo helt meningsløst. Det finnes både kvinner og menn i viktige stillinger med mye makt og innflytelse, og det blir flere og flere kvinner. Det faktum at kvinner tradisjonelt sett har blitt holdt utenfor slike stillinger kan ikke brukes til å tilegne kvinner negative personlighetstrekk. Det skjønner du og.

De fleste ledere (stats, så vel som bedrifts) er menn.

De fleste suksessrike entreprenører er menn.

De aller fleste oppdagelser, innovasjoner og oppfinnelser blir gjort av menn.

De aller fleste som er meget rike er menn.

På hvilken måte styrer ikke menn verden?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

GRØSS!!!!!

Jeg var borti et par med Hawaii-tskjorter som omringet seg meg og venninnen min, vi kom oss bort derfra ganske kjapt. USJ. Og da vi gikk sa han noe som "please, da, ikke gå" :haar: Skal aldri gå på det utestedet igjen, og bartenderne er noen bolegriser med piggsveis som tror de er så tøffe. :sjenert:

edit: tror de var sånn 40-50 år gamle.

Endret av Valiumsjunkie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste ledere (stats, så vel som bedrifts) er menn.

De fleste suksessrike entreprenører er menn.

De aller fleste oppdagelser, innovasjoner og oppfinnelser blir gjort av menn.

De aller fleste som er meget rike er menn.

På hvilken måte styrer ikke menn verden?

Du kan skrive så velresonnomert og utdypende du bare vil. Sier du noe ungjentene ikke liker og ikke vil godta blir du bare møtt med "teite deg!". De blir for emosjonelle til å holde seg til sak, dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Hugh Hefner drar riktignok horder av horer og den eldre mannen på bildet og han i gata drar de stygge damene som ellers forblir veggpynt. Jeg foretrekker Demi Moore og Ashton Kutcher som riktignok ble en døgnflue men du å du så vakker ekte kjærlighet uten slibrigheter på tvers av generasjonene kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jente i begynnelsen av tyveårene, som flere ganger har opplevd at halvgamle menn prøver seg både på meg og jevngamle venninner mens vi er ute på byen. Flere av dem er veldig pågående, virker veldig fulle, kommer ubehagelig nært og virker ikke som de aksepterer avvisning. Skjønner ikke hva greia er? Vi er såklart mer opptatt av kjekke gutter på vår egen alder, ikke folk på alder med foreldrene våre :glare: . Hvorfor tror disse mennene de har sjans?

Fordi de HAR sjans. På enkelte, og du vet ikke selv når det rammer deg!

Når de er halvfulle og klengete så hjelper det ikke hvilken alder de har. Da er de uinnteressante uansett.

Ha heller et åpent sinn, og vurder på like kriterier. Gammelt eller halvgammelt (dårlige beskrivelser egentlig) betyr absolutt ikke dårlige eller ekle forbindelser. Du vil nok oppdage det når du får noen år til på baken.

Ekle gutter finnes det i alle aldre på samme måte som der finnes flotte utgaver.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du å du så vakker ekte kjærlighet uten slibrigheter på tvers av generasjonene kan være.

Jeg har vært gift med ei som var 4 år eldre enn meg, og jeg advarer sterkt mot den generasjonskløfta. Skummel. Iallfall hvis den eldste forsøker å tilrive seg en slags foreldrerolle. Nå er jeg sammen med ei som er to måneder yngre enn meg, og jeg er veldig lykkelig med kvinne som er både yngre og vakrere enn meg selv :)

Jeg tror at dersom folk med (eller uten) aldersforskjell skal ha det bra sammen, så bør de respektere hverandre på likefot. Det bør være balanse i forholdet.

Jeg synes forresten han gamle på bildet så tøff og kjekk ut.

(anonym nå, litt for mye personopplysning i innlegget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen tror de har sjans via nettet også gitt ;)

Blogginnlegg (ikke min blogg)

Jeg skumleste det blogginnlegget, og synes at den unge bloggjenta var den som oppførte seg dårligst her.

Han var jo bare en ærlig seksuell mann, som ikke følte alder som en begrensning, men prøvde seg på ung, myk dame. Hun kunne ganske tidlig ha bremset eller kuttet praten når den begynte å erigere til ett seksuelt nivå, men neida, hun fortsatte, og syntes å glede seg over en som liksom dummet seg ut med henne.

Han dummet seg ikke ut. Han ga jenta akkurat det hun ønsket seg, nemlig en småslibrig historie. Han ga kåthet og kjærlighet. Hun ga spydighet og utdriting.

Hvilket beviser at de gamle har kommet ett skritt lenger enn de unge når det gjelder folkeskikk og personlig utvikling :)

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowLeopard

Jeg skumleste det blogginnlegget, og synes at den unge bloggjenta var den som oppførte seg dårligst her.

Han var jo bare en ærlig seksuell mann, som ikke følte alder som en begrensning, men prøvde seg på ung, myk dame. Hun kunne ganske tidlig ha bremset eller kuttet praten når den begynte å erigere til ett seksuelt nivå, men neida, hun fortsatte, og syntes å glede seg over en som liksom dummet seg ut med henne.

Han dummet seg ikke ut. Han ga jenta akkurat det hun ønsket seg, nemlig en småslibrig historie. Han ga kåthet og kjærlighet. Hun ga spydighet og utdriting.

Hvilket beviser at de gamle har kommet ett skritt lenger enn de unge når det gjelder folkeskikk og personlig utvikling :)

Enig, enig, men han burde kanskje tatt noen hint underveis også. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Akademika

De fleste ledere (stats, så vel som bedrifts) er menn.

De fleste suksessrike entreprenører er menn.

De aller fleste oppdagelser, innovasjoner og oppfinnelser blir gjort av menn.

De aller fleste som er meget rike er menn.

På hvilken måte styrer ikke menn verden?

Dette er jo besvart i innlegget du quoter. Ja, det har vært ujevnheter mellom kvinner og menn på mange områder. Disse er i ferd med å jevne seg ut.

Forskjellene kommer av at kvinner har blitt undertrykt og kun i det siste har hatt de samme mulighetene som menn har hatt i århundrer (rett på en akademisk utdannelse, stemmerett og mulighet til å jobbe som statsledere osv). Før hadde ikke kvinnene hadde noen annen mulighet enn å være hjemme og bli forsørget av mannen sin.

Forskjellene er kulturelle og historiske, og kan ikke brukes til å underbygge påstander om at kvinner har eller ikke har visse personlighetstrekk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Akademika

Jeg skumleste det blogginnlegget, og synes at den unge bloggjenta var den som oppførte seg dårligst her.

Han var jo bare en ærlig seksuell mann, som ikke følte alder som en begrensning, men prøvde seg på ung, myk dame. Hun kunne ganske tidlig ha bremset eller kuttet praten når den begynte å erigere til ett seksuelt nivå, men neida, hun fortsatte, og syntes å glede seg over en som liksom dummet seg ut med henne.

Han dummet seg ikke ut. Han ga jenta akkurat det hun ønsket seg, nemlig en småslibrig historie. Han ga kåthet og kjærlighet. Hun ga spydighet og utdriting.

Hvilket beviser at de gamle har kommet ett skritt lenger enn de unge når det gjelder folkeskikk og personlig utvikling :)

Strengt tatt kan ikke noe sånt bevises av én enkelt hendelse som beskrives på en blogg. Får være måte på generaliseringer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren interesse, hvor går grensen for å være "gæmlis" for trådstarter/jenter i begynnelsen av 20 årene? Ved fylte 30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren interesse, hvor går grensen for å være "gæmlis" for trådstarter/jenter i begynnelsen av 20 årene? Ved fylte 30?

Den flytter seg kontinuerlig helt til man innser at der er noen som kaller en selv for "gæmlis"!

Da får begrepet en helt annen betydning, og man skjønner at det meste er relativt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo besvart i innlegget du quoter. Ja, det har vært ujevnheter mellom kvinner og menn på mange områder. Disse er i ferd med å jevne seg ut.

Forskjellene kommer av at kvinner har blitt undertrykt og kun i det siste har hatt de samme mulighetene som menn har hatt i århundrer (rett på en akademisk utdannelse, stemmerett og mulighet til å jobbe som statsledere osv). Før hadde ikke kvinnene hadde noen annen mulighet enn å være hjemme og bli forsørget av mannen sin.

Forskjellene er kulturelle og historiske, og kan ikke brukes til å underbygge påstander om at kvinner har eller ikke har visse personlighetstrekk.

Biologien er hovedforklaringen, og er opphav til mye av denne kulturen du viser til.

Hvis du ikke tror klare kjønnsforskjeller i så godt som alle samfunn, på tvers av tidspunkt i historien, geografisk beliggenhet og kulturopphav- best kan forklares med bakgrunn i biologiske forskjeller, er bevisbyrden på deg.

Du kan også forklare hvorfor kibbutz-bevegelsen i israel (der likhet mellom menn og kvinner ble dyrket til det ekstreme kulturmessig, men kjønnene allikevel gjorde kjønnstradisjonelle valg rundt karriere og familieliv) så til de grader ikke fungerte slik det var intendert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...