Gå til innhold

Hun skylder meg penger


Gjest Jan30

Anbefalte innlegg

Hvis poenget du prøver å få frem er at kvinner ikke gjør opp etter et brudd, er vel det like mye eller lite utbredt som menn som ikke gjør opp etter seg etter et brudd..... Skjønner fremdeles ikke hvorfor du gidder å bruke tid og energi på dette, kos deg med nydama heller.

Har totalt ikke brukt mer enn et kvarter kanskje på denne tråden. Så, så mye "tid og energi" har jeg nok ikke brukt på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis poenget du prøver å få frem er at kvinner ikke gjør opp etter et brudd, er vel det like mye eller lite utbredt som menn som ikke gjør opp etter seg etter et brudd.....

Dessuten så er det ikke noe poeng eller konklusjon jeg forsøker å formidle her. Netopp derfor ble mitt initielle innlegg avsluttet med et spørsmål, og ikke en konklusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ditt spørsmål: jeg gjør opp for meg. Blir veldig stressa av å skylde folk penger og har kun lånt i krisetilfeller og gjort opp for meg på gitt dato som vi avtaler på forhånd. Og, ja, jeg trenger ingen påminnelser. Det er mitt ansvar å huske når jeg låner.

Netopp slik det bør være. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville betalt tilbake, et lån er et lån. Så enkelt, spesielt dersom det hadde vært en eks av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville betalt tilbake hvis jeg visste at jeg skylte penger. I mitt tilfelle er jeg ekstremt dårlig på å huske om jeg skylder noen eller om noen skylder meg penger, så jeg hadde trengt en påminnelse. (Dette gjelder småsummer, jeg har hverken lånt eller lånt bort større summer av familie/venner/bekjente.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jentejente

Hadde ikke betalt pengene tilbake til en eks uansett hvor mye jeg skyldte han (har ikke en eks, siden jeg "alltid" har vært sammen men kjæresten, men hvis jeg hadde en eks)... Er idiotisk av meg, men nå er jeg av utenlands opprinnelse, og kjæresten min er av samme land. Det har aldri vært snakk om " mine" penger eller "dine" penger. Jeg har alltid stusset over nordmenn, når det kommer til dette; at dere er villige til å dele deres liv med en annen, knulle hverandre, men når det kommer til penger så klarer dere ikke å dele. Jeg og kjæresten stod i kø på kinoen, der overhørte vi et voksent par det mannen sier; kan du betale denne for meg? Kvinnen svarer da ; åå du skylder meg allerede 150 kr, må du ha den brusen? Jeg og kjæresten stod bokstavlig talt i sjokk.. Jeg har kjøpt dyre gaver til kjæresten min, lånt han flere tusener og det samme har han gjort med meg.. Jeg er student og han jobber.. Han betaler blant annet mobilregningen og andre ting som jeg ønsker eller ikke har råd til.. Fått både nettbrett og mobil av ham.. Den tid jeg jobbet og han studerte, betalte jeg regningene hans og handlet inn mat for over 1000 kr i uka... Aldri i livet om vi har hatt krangler pga penger eller at vi kommer til å " gjøre opp".. Finner nordmenn ganske så grådige..(så klart ikke alle da)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg endelig klarte å komme meg bort fra et samliv med mye manipulasjon, psykisk vold og litt fysisk vold satte jeg samme dag inn 11000 på hans konto. For ting han ville ha og jeg følte meg presset til å være enig i. Men jeg hadde sagt at jeg ville betale(og orket ikke/ønsket ikke å avbestille), og jeg ville gjort det igjen.

I situasjonen du beskriver ville jeg om mulig betalt alt med en gang, ellers betalt ned så raskt som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde betalt de tilbake. Klarer ikke å ha noe slikt på min samvittighet. Når det kommer til ekser som skylder penger, så skylder min eks meg faktisk 12000 kr. De har jeg rett og slett avskrevet. Orker ikke å styre med det mer. Vet jeg aldri får de. Lesson learned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...