Gå til innhold

Kjøre fra Oslo til Bergen i juni.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg skal kjøre en bil fra Oslo til Bergen i juni. Jeg elsker å kjøre bil, men har etter hvert fått et større og større problem med tunneler. Jeg har fått angstanfall i flere tunneler og prøver å holde meg langt unna dem.

Nå har det seg sånn at jeg må kjøre denne bilen, og jeg kan ikke få noen andre til å gjøre det. Jeg har heller ingen som kan sitte på med meg.

Når jeg søker på kartet i Google, så får jeg opp E16 og E134 som mulige ruter, men det er umulig å se hvordan det er med tunneler på strekningene.

Kan noen hjelpe meg å finne den beste veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror hardangervidden kan være best for deg. unngå i hvertfall lærdal og lærdalstunellen.

Men uansett når du kommer over til vestlandet, vil det bli mangen tuneller..... det er jo dem vi lever av her borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oslo --> Hønefoss --> RV7 over Geilo, ikke over Hol. Da får du ta båt to ganger, men så slipper du tunneler i større grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

støtter siste innlegg, de andre veiene er fulle av tunneller. Du kan oppleve at noen av tunnellene før norheimsund er litt trange og av gammel standard, men det er egentlig mye greiere enn alle de du møter på veien fra gudvangen til bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

støtter siste innlegg, de andre veiene er fulle av tunneller. Du kan oppleve at noen av tunnellene før norheimsund er litt trange og av gammel standard, men det er egentlig mye greiere enn alle de du møter på veien fra gudvangen til bergen.

Eventuelt så kan TS kjøre via Fusa over Hatvik Venjaneset, da er det bare en liten tunnel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eventuelt så kan TS kjøre via Fusa over Hatvik Venjaneset, da er det bare en liten tunnel.

Very true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...