LittleJ Skrevet 25. april 2012 #21 Skrevet 25. april 2012 Helt uenig! Likestilling går begge veier. Om du vil at mannen skal betale for deg, så kan du ikke klage om han vil at du skal ta alt husarbeidet om dere flytter sammen. Skjerpings! Du er en voksen kvinne, forsørg deg selv! Før var det mannen som betalte fordi menn hadde inntekt. I dag har vi kjempet oss til at kvinner også får jobbe og tjene egne penger. Da er det ingen grunn til at vi skal forlange at menn skal betale for oss. Kan du forklare hvor rettferdigheten ligger i det? Hvorfor skal mannen betale for din kaffe? Det slett ikke vanlig å forvente at mannen betaler, ihvertfall ikke i min omgangskrets. Er det "sært" å betale hver for seg hvis dere er to venninner ute også da? Forventer du at venninner også skal betale for deg? Hvis jeg er med venninner pleier vi betale litt om hverandre, ja! Som jeg skrev så mente jeg ikke at mannen ALLTID skulle spandere, men at jeg ville sett på det som normalt hvis han inviterte meg ut på date! Hvis jeg hadde invitert han hjem på middag hadde jo jeg kjøpt ingrediensene... Blir akkurat samme greia =P
Knirke Skrevet 26. april 2012 #22 Skrevet 26. april 2012 Hvis du føler at dere på første date må sitte og lide dere gjennom kaffe og tørrprat burde "det blir nok ikke oss"-bjellen din ringe ganske tydelig. Ja, nettopp! Men man kan jo ikke bare løpe ut døren og la ham sitte der med sjegget i postkassen
O'hara Skrevet 26. april 2012 #23 Skrevet 26. april 2012 Usj, jeg møtte flere jeg snakket med.. Noen møtte jeg med en øl på byen, andre til en kaffe.. Fungerte det ikke så gjorde det ikke det, spilte ingen rolle om jeg drakk øl, vin eller kaffe... Og, jeg synes det er helt ok å spille med åpne kort og si at dette ikke var helt det store om spørsmålet tas opp. Men min erfaring er at de fleste vet det begge to om det er totalkræsj. Noen ganger betalte den som jeg møtte, men som regel betalte jeg selv. Jeg har aldri forventet at andre skulle betale for meg, men enkelte av de jeg traff ønsket å invitere meg på middag (jeg var student) og jeg sa fra at det hadde jeg ikke råd til, men de ønsket å gjøre det likevel, og da betalte de. Jeg følte aldri at jeg da skyldte de noe. Jeg tror på å være ærlig, likefrem og respektfull ovenfor de man møter. Det betyr at man ikke "lider" seg gjennom 5 øl for så å dumpe han, men ta en kaffe/øl og takke for selskapet og gå videre.
Gjest Anna.S Skrevet 26. april 2012 #24 Skrevet 26. april 2012 Det slett ikke vanlig å forvente at mannen betaler, ihvertfall ikke i min omgangskrets. Er det "sært" å betale hver for seg hvis dere er to venninner ute også da? Forventer du at venninner også skal betale for deg? Ingen av mine single veninner betaler når de blir invitert med ut på date. Jeg har heller aldri betalt når jeg har vært på date. Men jeg er alltid klar for å betale, eller tilbyr meg å betale. Hadde han takket ja til at vi delte eller at jeg betalte hadde det vært helt greit, men jeg hadde ikke gått på date nr to med han. Når det kommer til date synes jeg det er greit å treffes for en øl eller vin på kvelden. Da kan man se litt bra ut og gi godt førsteinntrykk.
Steinar40 Skrevet 26. april 2012 #25 Skrevet 26. april 2012 Ingen av mine single veninner betaler når de blir invitert med ut på date. Jeg har heller aldri betalt når jeg har vært på date. Men jeg er alltid klar for å betale, eller tilbyr meg å betale. Hadde han takket ja til at vi delte eller at jeg betalte hadde det vært helt greit, men jeg hadde ikke gått på date nr to med han. For en reisende innstilling du har! Hvis jeg noen gang skal ta en date så skal jeg jaggu meg sørge for å avtale dette på forhånd. Slik at jeg ikke bare kaster tiden på noe sånt.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #26 Skrevet 26. april 2012 Ingen av mine single veninner betaler når de blir invitert med ut på date. Jeg har heller aldri betalt når jeg har vært på date. Men jeg er alltid klar for å betale, eller tilbyr meg å betale. Hadde han takket ja til at vi delte eller at jeg betalte hadde det vært helt greit, men jeg hadde ikke gått på date nr to med han. Når det kommer til date synes jeg det er greit å treffes for en øl eller vin på kvelden. Da kan man se litt bra ut og gi godt førsteinntrykk. Om du ikke hadde gått på en date nr 2 med fyren er det jo klart og tydelig at det ikke er "helt greit" at du (skrekk og gru!) er nødt til å betale for det du selv har spist og drukket. Herre min skaper for en innstilling. Kan du forklare hvorfor du ikke betaler for deg? Hvorfor skal fyren betale for deg? Eier du ikke skam? Synes du virkelig det er greit å snylte på folk slik? For det er nemlig det det er.
O'hara Skrevet 26. april 2012 #27 Skrevet 26. april 2012 Om du ikke hadde gått på en date nr 2 med fyren er det jo klart og tydelig at det ikke er "helt greit" at du (skrekk og gru!) er nødt til å betale for det du selv har spist og drukket. Herre min skaper for en innstilling. Kan du forklare hvorfor du ikke betaler for deg? Hvorfor skal fyren betale for deg? Eier du ikke skam? Synes du virkelig det er greit å snylte på folk slik? For det er nemlig det det er. Jeg er ikke nødvendigvis enig i at det er å snylte på noen om tilbyr seg til å betale for en, men jeg anser det som snylting om man forventer at andre betaler. Men enig med deg i at om man ikke går på date nummer to grunnet man ikke ble spadert på er smålig.
Gjest Anna.S Skrevet 26. april 2012 #28 Skrevet 26. april 2012 Jeg er ikke nødvendigvis enig i at det er å snylte på noen om tilbyr seg til å betale for en, men jeg anser det som snylting om man forventer at andre betaler. Men enig med deg i at om man ikke går på date nummer to grunnet man ikke ble spadert på er smålig. Jeg forventer aldri at en mann skal betale, men for meg er det en måte å se om han er noe for meg eller ikke. En mann som ikke spanderer på første date er for meg en mann som er enten opptatt av likestillingen, eller som er gjerrig. Ingen av de to mennene er av interesse for meg. Derfor ser jeg ikke noe poeng i å fortsette å treffe han videre. 1
Gjest Anna.S Skrevet 26. april 2012 #29 Skrevet 26. april 2012 Om du ikke hadde gått på en date nr 2 med fyren er det jo klart og tydelig at det ikke er "helt greit" at du (skrekk og gru!) er nødt til å betale for det du selv har spist og drukket. Herre min skaper for en innstilling. Kan du forklare hvorfor du ikke betaler for deg? Hvorfor skal fyren betale for deg? Eier du ikke skam? Synes du virkelig det er greit å snylte på folk slik? For det er nemlig det det er. Nei du tar helt feil der gitt. Det har ingenting med at jeg må betale for maten min. Det har med at han er en mann som ikke spanderer på dama si. Jeg snylter vel ikke, for de som ikke vil spandere på meg tar jeg gjerne hele regninga for, så de ikke skal sitte å si at de har brukt penger på ei som ikke ville noe mer JEG er nemlig ikke gjerrig, og dermed vil jeg ikke ha en gjerrig mann heller.. 1
Gjest Anna.S Skrevet 26. april 2012 #30 Skrevet 26. april 2012 For en reisende innstilling du har! Hvis jeg noen gang skal ta en date så skal jeg jaggu meg sørge for å avtale dette på forhånd. Slik at jeg ikke bare kaster tiden på noe sånt. Hvis du snakker med kjæresten min kan jeg love deg at du hadde tenkt to ganger på verdien i det du betalte på første date, kontra det du fikk i forholdet nettopp fordi du spanderte den første daten
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #31 Skrevet 26. april 2012 Det er jo ganske fjernt å skulle spandere på noen man ikke kjenner. At han vil spandere en middag når det begynner å nærme seg noe mer er noe helt annet synes jeg. 1
Steinar40 Skrevet 26. april 2012 #32 Skrevet 26. april 2012 Hvis du snakker med kjæresten min kan jeg love deg at du hadde tenkt to ganger på verdien i det du betalte på første date, kontra det du fikk i forholdet nettopp fordi du spanderte den første daten Min erfaring er at dette fort bare blir en uvane. Altså at dama syns at jeg alltid kan betale alt, for ellers er jeg gjerrig. Og da er det ikke like morsomt lenger faktisk.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #33 Skrevet 26. april 2012 Jeg forventer aldri at en mann skal betale, men for meg er det en måte å se om han er noe for meg eller ikke. En mann som ikke spanderer på første date er for meg en mann som er enten opptatt av likestillingen, eller som er gjerrig. Ingen av de to mennene er av interesse for meg. Derfor ser jeg ikke noe poeng i å fortsette å treffe han videre. Så for deg er det helt greit om fyren forventer at du gjør alt husarbeidet, samt er hjemmeværende og lar ham styre økonomien og alle avgjørelser mer viktige enn fargene på teppet, så lenge han spanderer? Likestilling går begge veier... Og hvordan er det gjerrig å ikke betale for andres mat?? Hvorfor er det han som skal spandere på deg, og ikke motsatt? Hvorfor er det ikke gjerrig av deg å ikke spandere på ham? Hvilket århundre lever du i egentlig?
Gjest _Blomsten_ Skrevet 26. april 2012 #34 Skrevet 26. april 2012 Min erfaring er at dette fort bare blir en uvane. Altså at dama syns at jeg alltid kan betale alt, for ellers er jeg gjerrig. Og da er det ikke like morsomt lenger faktisk. Hvilken erfaring har du på det området? I mine forhold har jeg kjøp all hjemmemat, så da har det vært på sin plass at gutten betaler på restaurant.
Gjest Anna.S Skrevet 26. april 2012 #35 Skrevet 26. april 2012 Så for deg er det helt greit om fyren forventer at du gjør alt husarbeidet, samt er hjemmeværende og lar ham styre økonomien og alle avgjørelser mer viktige enn fargene på teppet, så lenge han spanderer? Likestilling går begge veier... Og hvordan er det gjerrig å ikke betale for andres mat?? Hvorfor er det han som skal spandere på deg, og ikke motsatt? Hvorfor er det ikke gjerrig av deg å ikke spandere på ham? Hvilket århundre lever du i egentlig? Jeg synes en mann som ikke spanderer når man er ute er gjerrig. Jeg liker menn som liker å spandere, som åpner døren, som kommer hjem med blomster, som overrasker med en romantisk tur og som viser henne hvor mye hun betyr ved å kjøpe noe fint til henne på bursdagen. Og ja for meg er det helt geit å gjøre det meste av husarbeidet, ha hovedansvaret for hjemmet og at han har den mest krevende jobben av oss to. Jeg lever i det samme århundre som deg, men har ikke de samme ønskene for hverdagen som deg. Det må jo være lov uten å kritisere for mine valg og min måte å leve i ett forhold på? 1
Gjest Anna.S Skrevet 26. april 2012 #36 Skrevet 26. april 2012 Hvilken erfaring har du på det området? I mine forhold har jeg kjøp all hjemmemat, så da har det vært på sin plass at gutten betaler på restaurant. Nettopp.. Men jeg synes også regnskapet skal gå opp i opp, så siden han nå har betalt så mye for reiser frem og tilbake hit så tar jeg han og guttungen ut på middag i morgen når han kommer og da har jeg krevd at jeg får lov til å betale. I tillegg til at jeg selvfølgelig har hele mat og drikke kostnadden hele helgen han er på besøk hos meg
Gjest _Blomsten_ Skrevet 26. april 2012 #37 Skrevet 26. april 2012 Tror mange menn liker å spandere jeg. De setter sin ære i det. Ofte når jeg er på byen og skal bestille hender det sidemannen min bare spør hva jeg skal ha, betaler drinken min og går igjen. Ikke sånn at de prøver å sjekke meg opp, bare betaler og går. Er det fler som opplever det?
Gjest Anna.S Skrevet 26. april 2012 #38 Skrevet 26. april 2012 Tror mange menn liker å spandere jeg. De setter sin ære i det. Ofte når jeg er på byen og skal bestille hender det sidemannen min bare spør hva jeg skal ha, betaler drinken min og går igjen. Ikke sånn at de prøver å sjekke meg opp, bare betaler og går. Er det fler som opplever det? Ja sånn opplever jeg også! Det er liksom noe som får dem til å føle seg som menn. Jeg har en del kompisser som er veldig anti likestillingsdamer og de tester ut damer på byen ved å prøve å spandere på dem. Hvis damene blir sure og sier de betaler sin egen drikke har de sluppet å kaste bort tid på henne for sånne damer vil de ikke ha.
O'hara Skrevet 27. april 2012 #39 Skrevet 27. april 2012 Jeg forventer aldri at en mann skal betale, men for meg er det en måte å se om han er noe for meg eller ikke. En mann som ikke spanderer på første date er for meg en mann som er enten opptatt av likestillingen, eller som er gjerrig. Ingen av de to mennene er av interesse for meg. Derfor ser jeg ikke noe poeng i å fortsette å treffe han videre. Da forstår jeg mer Det var bare at jeg leste setningen på en annen måte, men når det er et bevisst valg fra din side, så er jo det fint Man trenger ikke være enig, men jeg forstår og respekterer at du velger å gjøre det slik.
Steinar40 Skrevet 27. april 2012 #40 Skrevet 27. april 2012 Tror mange menn liker å spandere jeg. De setter sin ære i det. Ofte når jeg er på byen og skal bestille hender det sidemannen min bare spør hva jeg skal ha, betaler drinken min og går igjen. Ikke sånn at de prøver å sjekke meg opp, bare betaler og går. Er det fler som opplever det? Ute på byen i fylla er det mange som mister alt av det lille vettet de hadde. Ellers er det greit å kunne spandere FORUTSATT at det ikke bare blir perler for svin. Noe som er vanskelig å vite på forhånd, eller på et tidlig stadium.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå