Gå til innhold

Date fra sukker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor skal jeg invitere til date?

Har dere vært på noen ypperlige dater, og hvor skal man ikke dra på date?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første date? Ta noe helt enkelt, et sted som er lett og finne, og ta en kopp kaffe.

AnonymBruker
Skrevet

Kaffe på dagtid med mulighet for forlengelse/-kortelse er sikkert lurt om du ikke kjenner vedkommende! Det enkle er ofte det beste ;)

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Kaffe/øl/vin på et sted som er lett tilgjengelig for begge to. Unngå steder det er stor sannsynlighet for å møte kjentfolk. Blir bare kleint.

AnonymBruker
Skrevet

Hva menes med dette? Kafe?

Hva med en fornøyelsespark eller bowling eller noe annet man kan "gjøre" sammen?

Ja, det er første date ;)

Skrevet

vet du ikke hva kafe betyr? :klo:

Du skal kjenne et menneske ganske godt for å få det morsomt i en fornøyelsespark.

Jeg var på en førstedate en gang hvor han hadde planlagt en utrolig avansert piknikk, dette resulterte i at han kom sent, og jeg ventet og ventet, og da han kom så jeg at dette ikke var noen match i det hele tatt. Så skulle jeg gjennomføre en skikkelig klein piknikk på et pledd i en park, med fyren, det var helt skrekkelig.

(så, gjør det ENKELT!)

AnonymBruker
Skrevet

Jo jeg vet hva kafe er ;) Men øl og vin er vel heller en bar?

Så dagtid er best slik at man har "flykte"-muligheter?

Hva med museum og den type ting? Blir det også for kleint?

Jeg tror det skal gå bra. Jeg har enda ikke truffet noen jeg ikke har klart å tilbringe et par timer med, men det kan jo snu seg nå eller hva :skravle: :gjeiper:

Skal man spandere eller er det slik nå at alle vil betale for seg selv?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter kaféforslaget, for en kopp med hva man nå måtte foretrekke. Man har god mulighet til å snakke sammen og bli bedre kjent, samtidig som man kan avslutte når man vil. Et måltid ville jeg ikke gitt meg inn på, ettersom det da er litt mer kleint om man allerede før maten kommer på bordet finner ut at dette ikke funker i det hele tatt, men så må man liksom sitte der til man har spist opp :P

Jeg ville valgt et sted du ikke går sånn "til vanlig", og hvor du ikke risikerer å treffe for mange kjente. Jeg ville ikke tatt en date med til "stamstedet".

Bowling ville jeg ikke valgt. Jeg synes det er vanskelig å bli kjent da, man får ikke snakket så mye sammen mens man bowler. Heller ikke fornøyelsespark synes jeg er tingen. Og ihvertfall ikke kino.

På første daten, når det er en man aldri har møtt før i det hele tatt, ville jeg ikke gått for en "gjøre noe sammen" aktivitet. Det er vanskelig å få snakket sammen om man skal gjøre så himla mye, samt at man bør ha mulighet til å trekke seg raskt tilbake om det bare er ubehagelig.

AnonymBruker
Skrevet

Jo jeg vet hva kafe er ;) Men øl og vin er vel heller en bar?

Så dagtid er best slik at man har "flykte"-muligheter?

Hva med museum og den type ting? Blir det også for kleint?

Jeg tror det skal gå bra. Jeg har enda ikke truffet noen jeg ikke har klart å tilbringe et par timer med, men det kan jo snu seg nå eller hva :skravle: :gjeiper:

Skal man spandere eller er det slik nå at alle vil betale for seg selv?

Museum kan funke bra, da har man noe å snakke om også om man virkelig står fast.

Jeg vil betale selv, og forventer at daten gjør det samme. Det å føle at man "skylder" noen noe er ikke en god følelse, spesielt om man ikke har lyst til å møte vedkommende igjen.

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Så enkelt som mulig er poenget her, ikke om du er på kafé eller pub. Som regel tilbyr gutten seg å spandere. Alltid kleint med betalingen synes jeg. Blir for dumt å protestere når han tar opp kortet, og jeg føler meg dum hvis jeg ikke tilbyr meg å betale. Hvis man må bort til baren hver gang pleier jeg å tilby meg å betale runde to osv. På andre date foretrekker jeg hjemmedater, for da slipper man den problemstillingen. Når man kjenner hverandre litt bedre er det lettere å bli enige om betaling for da kan man ta annenhver gang man går ut :)

AnonymBruker
Skrevet

Så enkelt som mulig er poenget her, ikke om du er på kafé eller pub. Som regel tilbyr gutten seg å spandere. Alltid kleint med betalingen synes jeg. Blir for dumt å protestere når han tar opp kortet, og jeg føler meg dum hvis jeg ikke tilbyr meg å betale. Hvis man må bort til baren hver gang pleier jeg å tilby meg å betale runde to osv. På andre date foretrekker jeg hjemmedater, for da slipper man den problemstillingen. Når man kjenner hverandre litt bedre er det lettere å bli enige om betaling for da kan man ta annenhver gang man går ut :)

Det er ikke min erfaring i det hele tatt. Jeg har vel bare vært på én date hvor fyren prøvde å betale for meg, og da sa jeg høflig ifra at jeg foretrakk å betale for meg selv, og det gikk helt fint. Hvorfor er det kleint med betalingen? Hva er det som er kleint med å betale for seg selv? Hvorfor blir det "for dumt" å protestere når han tar opp kortet? Hvorfor har ikke du kortet klart på forhånd om du vil betale for deg selv?

Skrevet

Kall meg gammeldags og bortskjemt, men det er da vel vanlig at mannen betaler? Hvertfall første daten... Og hvertfall hvis det er mannen som har tatt initiativ til daten!

Tror helt ærlig jeg hadde syntes det var litt sært hvis vi delte på regninga på to kopper kaffe =P

Ikke at jeg hadde hatt no problem med å si at jeg kunne spandere heller, men om man tar et par kopper kaffe og et rundstykke på første daten er det lov å være Old Fashioned ;-)

• Liker 1
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Det er ikke min erfaring i det hele tatt. Jeg har vel bare vært på én date hvor fyren prøvde å betale for meg, og da sa jeg høflig ifra at jeg foretrakk å betale for meg selv, og det gikk helt fint. Hvorfor er det kleint med betalingen? Hva er det som er kleint med å betale for seg selv? Hvorfor blir det "for dumt" å protestere når han tar opp kortet? Hvorfor har ikke du kortet klart på forhånd om du vil betale for deg selv?

Jeg vet ikke, men en del gutter oppfører som om det er en selvfølge at de betaler, og da blir det så rart å begynne å protestere mens servitøren står der. Men så er jeg ganske sjenert da, så jeg synes det er ubehagelig å gjøre noe stort nummer ut av det.

AnonymBruker
Skrevet

Kall meg gammeldags og bortskjemt, men det er da vel vanlig at mannen betaler? Hvertfall første daten... Og hvertfall hvis det er mannen som har tatt initiativ til daten!

Tror helt ærlig jeg hadde syntes det var litt sært hvis vi delte på regninga på to kopper kaffe =P

Ikke at jeg hadde hatt no problem med å si at jeg kunne spandere heller, men om man tar et par kopper kaffe og et rundstykke på første daten er det lov å være Old Fashioned ;-)

Helt uenig! Likestilling går begge veier. Om du vil at mannen skal betale for deg, så kan du ikke klage om han vil at du skal ta alt husarbeidet om dere flytter sammen. Skjerpings! Du er en voksen kvinne, forsørg deg selv! Før var det mannen som betalte fordi menn hadde inntekt. I dag har vi kjempet oss til at kvinner også får jobbe og tjene egne penger. Da er det ingen grunn til at vi skal forlange at menn skal betale for oss. Kan du forklare hvor rettferdigheten ligger i det? Hvorfor skal mannen betale for din kaffe?

Det slett ikke vanlig å forvente at mannen betaler, ihvertfall ikke i min omgangskrets.

Er det "sært" å betale hver for seg hvis dere er to venninner ute også da? Forventer du at venninner også skal betale for deg?

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Er jo ingen her som forlanger at mannen betaler, men kan jo legge til at jeg setter pris på at han gjør det. Ikke fordi jeg sparer de få kronene, men fordi det er en hyggelig gest.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Da tror jeg det blir museum jeg da. Er det no0e spesielt jeg burde ha på meg/med meg? Det er mange år siden sist date, ikke nysingel, men ny-datende ;)

Skrevet

Jeg får helt frysninger når noen på Sukker spør om å "ta en kaffe en dag" :sprettoy: . Man må sitte og tørrprate seg igjennom først én kaffe, og så tar man en kaffe til fordi man ikke vil være uhøflig å gå sin vei for tidlig, og før man vet ordet av det rister man som et aspeløv på grunn av all kaffen :icon_lol:

Synes øl på en pub er mye bedre. Alkoholen tar brodden fra stemningen. Dessuten kan man ha en plan B med å ha noen kompiser som tilfeldigvis dukker opp på samme pub og setter seg ved bordet hvis daten går dårlig. Hvis det går bra kan man sende SMS og avlyse manøveren! :wink:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så enkelt og uformelt som mulig!!

Jeg var på to dates med en fyr. Første daten tok vi en øl på en uformell plass og den andre gangen gikk vi en tur i byen og tok det som det kom. det funka veldig fint, hvertfall for meg som er drit-redd for kleinhet og ikke er tilhenger av noe stivt og veldig typisk datete. Hadde fått panikk hvis det skulle vært sånn romantisk og middag og roser og at han betalte osv før vi i det hele tatt kjenner hverandre.

Poenget er vel å bli kjent.

Gjest _Blomsten_
Skrevet

TS her.

Da tror jeg det blir museum jeg da. Er det no0e spesielt jeg burde ha på meg/med meg? Det er mange år siden sist date, ikke nysingel, men ny-datende ;)

Ta på deg noe lett pyntet som passer til aktiviteten dere skal på. Du snakket jo om museum, så ta på deg sko du klarer å gå litt i. Jeg ville kanskje tatt jeans, en pen topp, cardigan og støvletter, men dette kommer jo ann på hvordan stil du har og hva slags type han er :)

Skrevet

Jeg får helt frysninger når noen på Sukker spør om å "ta en kaffe en dag" :sprettoy: . Man må sitte og tørrprate seg igjennom først én kaffe, og så tar man en kaffe til fordi man ikke vil være uhøflig å gå sin vei for tidlig, og før man vet ordet av det rister man som et aspeløv på grunn av all kaffen :icon_lol:

Hvis du føler at dere på første date må sitte og lide dere gjennom kaffe og tørrprat burde "det blir nok ikke oss"-bjellen din ringe ganske tydelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...