Gå til innhold

Bostøtte


Auroressa

Anbefalte innlegg

Jeg har bostøtte på en leilighet i en kommune, og skal nå flytte til en annen leilighet i en annen kommune, kan jeg da bare gå på nett, melde adresse endring i folkeregisteret, og dra inn til NAV i den nye kommunen, og sende inn papirer på den nye leiligheten med søknad om bostøtte og da si opp bostøtten på den gamle leiligheten?

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du må melde i fra til den kommunen du har bostøtte i, at de må stanse saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må du si fra til kommunen du får bostøtte fra nå, og be dem stoppe bostøtten. Deretter sender du inn søknad om bostøtte til den nye leiligheten. Du mister ikke noe støtte av dette, om du feks flytter 1. mai så vil du i mai få penger for april i den forrige leiligheten, og innen fristen i mai vil du ha sendt inn papirer og derfor få bostøtte til den nye leiligheten i juni (som er utbetaling for mai måned).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bostøtte på en leilighet i en kommune, og skal nå flytte til en annen leilighet i en annen kommune, kan jeg da bare gå på nett, melde adresse endring i folkeregisteret, og dra inn til NAV i den nye kommunen, og sende inn papirer på den nye leiligheten med søknad om bostøtte og da si opp bostøtten på den gamle leiligheten?

:sjenert:

Hei

Det er riktig som du sier:

1. Meld flytting til folkeregisteret innen 8 dager etter at flyttingen skjedde.

2. Send ny søknad om bostøtte til bostøttekontoret i den nye kommunen. Husk dokumentasjon.

Du trenger ikke si opp bostøtten på den gamle adressen. Dette fanges opp automatisk.

Siv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det er riktig som du sier:

1. Meld flytting til folkeregisteret innen 8 dager etter at flyttingen skjedde.

2. Send ny søknad om bostøtte til bostøttekontoret i den nye kommunen. Husk dokumentasjon.

Du trenger ikke si opp bostøtten på den gamle adressen. Dette fanges opp automatisk.

Siv

Er du sikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke stolt på at det går automatisk. Bedre å si i fra en gang for mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Det er riktig som du sier:

1. Meld flytting til folkeregisteret innen 8 dager etter at flyttingen skjedde.

2. Send ny søknad om bostøtte til bostøttekontoret i den nye kommunen. Husk dokumentasjon.

Du trenger ikke si opp bostøtten på den gamle adressen. Dette fanges opp automatisk.

Siv

Hei igjen

Jeg er helt sikker på at dette er riktig. Jeg jobber med bostøtte i Husbanken;)

Mvh Siv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Jeg er helt sikker på at dette er riktig. Jeg jobber med bostøtte i Husbanken;)

Mvh Siv

Endelig en ekspert!

Kan jeg spørre om hvem det er som har krav/rett/mulighet til å få bostøtte. Føles som om halve verden får det, så kanskje det er noen kroner der til meg også??

:sjenert:

Maria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...