Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid og har et enormt søtsug. Til tross for at jeg vet hvor negativt det er, så klarer jeg ikke å stå i mot, og trykker i meg snop nesten hver dag... Jeg har inntrykk av at alle andre er så flinke til å være sunne, er det bare jeg som er svak og ikke klarer å stå i mot? Er det noen som har tips til hvordan jeg kan stå i mot dette? Det skal sies at jeg har ikke lagt på meg så veldig mye (er 26 uker nå), og jeg passer på å spise mye næringsrik mat (fisk, grønnsaker osv) ellers.

Videoannonse
Annonse
Gjest Annaires
Skrevet

Hva med å prøve å spise noe annet når søtsuget er der? Noe frukt, eller noe?

Det funker hvertfall her.

AnonymBruker
Skrevet

Kom hit, så skal du få noe sukker å suge på. :lur:

Skrevet

Jeg og har et enormt søtsug som jeg ikke klarer å kontrollere helt. Men jeg passer jo på at jeg ikke tar helt av. Hjelper ofte med et glass juice eller en tyggis. Men ikveld har jeg f.eks døtta i meg litt sjokoladepuddding!

Men spiser sunt ellers. :jepp:

Skrevet

Jeg hadde et sykelig sukkersug (les. sjokolade) de siste 3 ukene. kunne spise en 200g sjokoladeplate på en kveld. hjalp ikke om jeg spiste frukt og div. dette kom bare i tillegg. "måtte" liksom bare ha sjokolade.. og jeg spiser vanligvis lite sånn.. er fornøyd med 25g til vanlig.

tror det var kroppen min som lagret energi til fødselen.

Skrevet

Jeg har det akkurat som deg. Spiser snop eller en form for sukker/søtt hver eneste dag.

Skrevet

Jeg har også hatt det sånn noen uker nå. Det ser ut til å roe seg når jeg ikke spiser søtt, altså gjør en full avvenning.

Skrevet

Har det også sånn. Det er jo helt håpløst, og det er vanskelig å stå imot. Også jeg som normalt er sunnheten selv :sukk: Menmen, er ganske flink da, spiser ikke mye sjokolade, men kan finne på å kjøpe litt smågodt på butikken, eller be mannen kjøpe med kjeks på vei hjem.

Men gleder meg veldig til å få av alle ekstrakiloene etter fødsel, og ikke minst å begynne å trene igjen :danse:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver iherdig å bare ha små mengder av snop i huset i helgen og ikke ellers. For er det i huset, så blir det spist...

Smågodt og lakris er det verste. Men heldigvis går det greit med mindre mengder. Ellers prøver jeg å ha litt mer sunne alternativer tilgjengelig, sånn som frukt og gulrøtter.

Men ja. Jeg som vanligvis er ganske flink til å holde meg unna unødvendig snop, har store problemer med å være helt snopfri nå. Stakkars mannen i huset, som plutselig ikke skjønner noen ting når kona drar inn det ene og det andre usunne i huset. Han klager jo heller ikke, men har klaget i etterkant når bukselinningen strammer... Så nå prøver han å være litt morsk når vi er i butikken, men det hjelper så lite når jeg ser bedende på ham og sier "men det er jo bare en liiiiiten nam, jo!"

:fnise:

Skrevet

Jeg hadde et EKSTREMT sukkerbehov i første trimester!

Da snakker vi om å kaste seg over alt av godis og søtsaker så å si døgnet rundt.

I tilleg til sukkeret jeg fikk i meg spiste jeg mye sunn mat som grønnsaker og grovbrød osv. Jeg passet på å spise nok variert mat.

Til tross for fråtsing i godis gikk jeg ikke opp noe i vekt....? Rart...

Tror det var kroppen min som bare "måtte ha".

Når jeg passerte uke 13 så ga sukkersuget seg og nå har jeg ikke noe særlig lyst på godteri lengre :sjenert:

Jeg spiser likevel litt godis noen dager og slikt, men prøver til det lengste å holde meg.

Merker nå at jeg blir kvalm av en melkerull-pakke, mens i første trimester kunne jeg sikkert spist 3-4 stk?

Hvor langt er du på vei nå og hvor lenge har dette sukkersuget vart?

Jeg fikk beskjed av legen at dersom jeg spiste for mye sukker og raske karbohydrater så var jeg mere utsatt for å utvikle svangerskapsdiabetes. Synes det er godt å slippe det suget nå iallefall!

Favoritt-godisen min var gele med vaniljesaus! Nam! Og nå, æsj....

haha!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 24, og har det på samme måten. startet dagen i dag med smoothie og en pose sjokolade-boller. :S Jeg leser at det er nå babyen får sansen for søte ting, eller holder på å utvikle smakssans så det er nok der det kommer fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...